2018-01-25, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Fått detta PM:

Bara det faktum att det blir rättegång är straff nog verkar det som. Människan är livrädd och tar det för allvarligt. Inte fan burar de in henne, i värst fall elektronisk fotboja.

Att inte komma til rättegångarna förlänger bara hennes lidande. Hon borde gå dit, erkänna direkt att hennes funktionsnedsättning och dåliga mående fick henne att göra allt som polisen skrivit, då tar rättegången en kvart och det är överstökat. Hon borde, för att använda hennes egna ord, "skita i vad andra säger och tycker" om det hon gjort, hon har ju inte mördat någon!
2018-01-25, 11:32
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman
Bara det faktum att det blir rättegång är straff nog verkar det som. Människan är livrädd och tar det för allvarligt. Inte fan burar de in henne, i värst fall elektronisk fotboja.

Att inte komma til rättegångarna förlänger bara hennes lidande. Hon borde gå dit, erkänna direkt att hennes funktionsnedsättning och dåliga mående fick henne att göra allt som polisen skrivit, då tar rättegången en kvart och det är överstökat. Hon borde, för att använda hennes egna ord, "skita i vad andra säger och tycker" om det hon gjort, hon har ju inte mördat någon!

Ja, kommer hon till rättegången och erkänner sig skyldig kommer åklagaren att gå mildare fram med henne.
2018-01-25, 11:37
Medlem
Var ju ganska väntat att något skulle hända med tanke på vad hon skrivit på FB!
Lidandet blir bara värre.Nu ska hon sitta och gruva sig för nästa datum.
Eller tror hon att hon ska slippa Rättegång?

Klart han ska sitta inne ett tag efter det hon gjort andra så hon lär sig
Sen måste hon ju få hjälp i det vuxna livet
2018-01-25, 11:37
Medlem
GalenSkånings avatar
Citat:
Ja, kommer hon till rättegången och erkänner sig skyldig kommer åklagaren att gå mildare fram med henne.

Sen vet jag egentligen inte hur stor påverkan en fällande dom kommer ha på hennes chanser att återfå sina barn? Borde inte det mer handla om att man på något vis kunna bevisa att man är kapabel att ge sina barn allt dom behöver? Känns som den som sätter flest käppar i hjulen i så fall är Jimmys förflutna om det nu stämmer att han misshandlat sina egna barn

Observera att jag inte har en aning vad jag snackar om här utan spekulerar bara.
2018-01-25, 11:40
Medlem
henki420s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Florman

Helt rätt. Att lägga till är att hon måste sluta med att begå samma brott. Återfall gillas inte, däremot ånger och bättring.

Det handlar inte heller bara om henne, utan också om brottsoffret Joel som får lida varje gång hon postar i hans namn.
2018-01-25, 11:59
Medlem
Mogna-Meloners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GalenSkåning
Sen vet jag egentligen inte hur stor påverkan en fällande dom kommer ha på hennes chanser att återfå sina barn? Borde inte det mer handla om att man på något vis kunna bevisa att man är kapabel att ge sina barn allt dom behöver? Känns som den som sätter flest käppar i hjulen i så fall är Jimmys förflutna om det nu stämmer att han misshandlat sina egna barn

Observera att jag inte har en aning vad jag snackar om här utan spekulerar bara.

Jag tror inte att hon kan få tillbaka sina barn vad än hon gör. Om hon hade levt själv och bara fött ett barn utan något slags handikapp kanske samhället kunnat gå in och stötta istället för familjehemsplacera. Nu handlar det om 4 barn och någon/några med diagnoser. Det skulle behövas folk i hemmet hela tiden eftersom hon har svårt med sina impulser, har en lätt utvecklingsstörning samt att styvpappan har misshandlats sitt barn. Finns inte någon chans att soc låter barnen komma hem igen.

Om hon döms till att ha skrivit mail och inlägg som handlar om dödshot mot sina barn och familjehemmet i Barnens fars namn samt ha gjort grundlösa anklagelser till myndigheter om honom - ja, då har jag svårt att se att hon får träffa barnen regelbundet. Hota att döda sina barn om än i någon annans namn är inte bästa förutsättning för att få umgås med barnen.
Senast redigerad av Mogna-Meloner 2018-01-25 kl. 12:13.
2018-01-25, 12:37
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
PRECIS SOM VI BEFARADE!

En användare på rättegången har skickat detta:

Hon fegade ur precis som vi väntat...
Men herregud vilken djävla fars!
Akuten som säkerligen har mycket annat att stå i än att ta hand om en inbillat sjuk människa som inte vågar stå upp för sitt handlande.
Man kan i n t e smita från sin egen rättegång.
Gå dit människa!!
2018-01-25, 12:44
Medlem
SmygarBerits avatar
Arligheten123 som känner Therese väl hoppas jag kan ge oss liten uppdatering på hur hon mår och vad var det för akut som egentligen hände? Låter ju allvarligt då enligt uppgift så gick hon på stan igår och var fullt fungerande.
2018-01-25, 12:47
Medlem
Hur går det till när man sjukanmäler sig från en rättegång? Ringer man tingsrätten? Hej jag terese som är oskyldig kan ej dyka upp då jag kissar var 5 minut😂😂😂
2018-01-25, 13:35
Medlem
Barney Calhouns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sainsburys
Alltså jag vill inte ens att Terese ska behöva genomgå en rättegång. Dom kan ju vara jävligt obehagliga, och för en person som inte är som alla andra måste det vara ännu värre.

Hon kommer inte att få fängelse ändå. Ge henne bara hjälp på en gång och skit i rättegången, det kostar bara skattepengar och orsakar en person som inte mår bra ännu värre svårigheter i livet.

Du och jag hade kunnat sitta igenom en rättegång, men inte Terese.

Tror själv att en tjurskalle som denna är bortom hjälp.
Hon har ju inte gjort något fel.
Förvaring på obestämd framtid är nog lösningen.
Hörde för en tid sedan något om anlagd brand eller bränder i huset hon bor i.
Tvättstugan tror jag det var om jag minns rätt.
Någon som vet mer om detta?
2018-01-25, 13:38
Bannlyst
Terese har intyg på de problem att hon kissar var femte min evunelltg 30 min
Ang Jimmy så märks de att ni också inget vet barnet var 18 år o har adhd o hoppade på sin pappa asså Jimmy
Ni vet inget om Terese hon var på akuten ja hon var där för hon har hjärtsvikt gallsten oannat men varför bryr ni er som bara snackar skit om henne hon smiter inte hon ha anledning hon kan inte va med på rättegång pga sin blåsa som hon ha behov att kissa var femte minut som ni inte verkar fatta sen hjärt problem kan man få när som helst Terese hon kan finnas med via telefon ta eran ärtsoppa niha på övervåningen o se om den funkar till nånting
Varför håller ni på skylla hänga ut Terese om de är nån som har problem så är det ju för fan ni era efter blivna människor som snackar skit om Terese. Sanningen är att Terese är oskyldig men ni är för trögga för fatta att en groda kanhoppa
2018-01-25, 13:46
Medlem
GalenSkånings avatar
På något sätt blir det oerhört underhållande när någon kallar en ”efter bliven”

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in