2013-02-20, 20:04
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManJuice
Kan man förbjudas ifrån att rapportera?

Har rapporterat en del trådar/inlägg, mest för att man ibland är uttråkad och vill leka hobbypolis. Men också för att man stör sig på nyreggade som tramsar.
Tidigare brukade jag få "ett tack för att du rapporterade..." varje gång man rapporterar, nu får jag inga tack längre.
Saknar ettan vid inboxen..
Nejdå, men det rapporteras tämligen många inlägg och det är inte alltid man har tid att svara. Rapporten är dock uppskattad ändå, så fortsätt även om du inte får svar varje gång.
Citera
2013-02-22, 10:07
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Tidigare brukade jag få "ett tack för att du rapporterade..." varje gång man rapporterar, nu får jag inga tack längre.
Själv har jag märkt att jag nästan alltid får ett tack/en kommentar om jag skrivit någonting i RPn.
Det är sällan det kommer någonting om man bara gjort en tom RP på en regel.

EDIT:
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Nejdå, men det rapporteras tämligen många inlägg och det är inte alltid man har tid att svara. Rapporten är dock uppskattad ändå, så fortsätt även om du inte får svar varje gång.
Har du någon kommentar på det mönster jag tycker mig se ovan? Hanteras RPs med motivering/annat annorlunda än en "tom" RP?
Citera
2013-02-22, 14:45
Medlem
Carl Hamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Själv har jag märkt att jag nästan alltid får ett tack/en kommentar om jag skrivit någonting i RPn.

EDIT:

Har du någon kommentar på det mönster jag tycker mig se ovan? Hanteras RPs med motivering/annat annorlunda än en "tom" RP?
Det är nog snarare så att modsen gör olika. En del tackar alltid, en del ibland och en del aldrig.
Citera
2013-02-22, 17:44
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted

Jag har inte samma erfarenhet. Då rp:ar jag ändå regelbundet. Det blir väldigt många 0.02 (felplacerade trådar, eller där lämpliga trådar redan finns), ibland korspostningar och andra regelbrott som gör att man måste bifoga länkar och/eller annan information. Det händer också att jag motiverar eller försöker förklara varför det är ett regelbrott, eller bara konstaterar att jag är osäker på om det är ett regelbrott men vill uppmärksamma berörda moderatorer om det så får de göra en bedömning.

Det är ändå väldigt sällan som jag får svar på mina rp's.
Citera
2017-07-23, 18:27
Medlem
StyleWarss avatar
Den som rapporterade brott mot regel 1.07, var denne tvungen att bevisa regelbrottet själv?
Det var jag tvungen att göra av någon anledning.
Citera
2017-07-24, 08:38
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StyleWars
Den som rapporterade brott mot regel 1.07, var denne tvungen att bevisa regelbrottet själv?
Det var jag tvungen att göra av någon anledning.

Nej, det ska inte behövas, men kanhända moderatorn frågar varför man tror det är regelbrott om det inte är uppenbart. Det gäller för alla regelbrott. Jag har själv ibland frågat folk varför de RP:at ett visst inlägg när jag inte själv direkt ser något fel med inlägget. Mest för att dubbelkolla.
Citera
2017-07-24, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Crossmack
Precis så är det.

Ifall en underlig RP utan motivering hamnar hos mig så brukar jag fråga den som rapporterade vad han syftar på, så motiveringar kan aldrig skada.
Gammalt inlägg, men men...

Detta har hänt mig massor av gånger.
Att moderatorn som hanterar mitt rapporterade inlägg skickar pm och ifrågasätter varför jag rapporterade.

Oftast när jag förklarat vad jag anser regelbrottet består i, så har det visat sig att jag har tolkat regelverket fel.
Ändå har moderatorn tagit sig tid att fråga istället för att bara ignorera det.

Det känns som ett väldigt proffsigt hanterande och lär inte kräva alltför mycket tid eller engagemang.
Citera
2017-09-10, 21:33
Bannlyst
Citat:
Kan man förbjudas ifrån att rapportera?
Även om man "ska" visa sin uppskattning över rapporterna, verkar det finnas förbud: (FB) Slut med okynnesrapportering!

Citat:
Ursprungligen postat av Blalotus
Gammalt inlägg, men men...

Detta har hänt mig massor av gånger.
Att moderatorn som hanterar mitt rapporterade inlägg skickar pm och ifrågasätter varför jag rapporterade.

Oftast när jag förklarat vad jag anser regelbrottet består i, så har det visat sig att jag har tolkat regelverket fel.
Ändå har moderatorn tagit sig tid att fråga istället för att bara ignorera det.

Det känns som ett väldigt proffsigt hanterande och lär inte kräva alltför mycket tid eller engagemang.
Ärende blir då "hanterat", om det blir problem kan övriga alltid skylla på personen som "hanterat". ärendet.
Citera
2017-09-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartatkatten
Även om man "ska" visa sin uppskattning över rapporterna, verkar det finnas förbud: (FB) Slut med okynnesrapportering!

Ärende blir då "hanterat", om det blir problem kan övriga alltid skylla på personen som "hanterat". ärendet.
Vet inte vad du menar med "skylla på"?

Tycker det är skitbra att modsen hör av sig även till om dem inte tycker att inlägget var värt att rapporteras, det visar ju på en insikt om att de inte är ofelbara.
Citera
2018-01-25, 09:14
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Jag vill bara rikta ett tack till alla som är schyssta nog att rapportera inlägg - ni är jätteviktiga!

Lägg inte för mycket möda på att välja anledning till rapporten, vi moderatorer tittar på alla och ibland kan åtgärden baseras på annat än det som rapporterats.

/Moderator i bland annat Aktuella brott och kriminalfall
Citera
2018-01-25, 09:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag vill bara rikta ett tack till alla som är schyssta nog att rapportera inlägg - ni är jätteviktiga!

Fick en olustig Gestapo/informatör-vibb.

Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Lägg inte för mycket möda på att välja anledning till rapporten, vi moderatorer tittar på alla och ibland kan åtgärden baseras på annat än det som rapporterats.

Och inte blev den bättre av det här.
Citera
2018-01-25, 11:26
Moderator
Gordon Blixts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SuperSizeMe
Fick en olustig Gestapo/informatör-vibb.
Om det är så du känner dig när du rapporterar får du ta och jobba lite med dig själv. Om du inte själv uppskattar rapporterna så gör i alla fall vi det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in