2018-01-24, 20:38
Medlem
Observerads avatar
Äsch, jag håller mig till Bun Meat Bun jag.
Citera
2018-01-24, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Akiyama34
Rekommenderar Hamburgarbruket (fd Texas Star) i Örebro samt Eskilstuna, Riktigt bra hamburgare etc!

https://hamburgerbruket.se/

Är nog exakt den stilen han är ute efter.
Citera
2018-01-24, 21:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av prarpa
Är nog exakt den stilen han är ute efter.
Han kan ju komma på något eget, härmapan.
Citera
2018-01-24, 21:17
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MusslaCrusher
Han kan ju komma på något eget, härmapan.

Det hade Hamburgerverket också kunnat göra isåfall...
Citera
2018-01-24, 21:17
Medlem
sluskjohans avatar
Hurra! Har dock aldrig ätit hans burgare på donken. Men bra att någon med ambitioner utmanar sunk MAX, donken och BK! Har bott i andra länder där det finns flera hundra olika hamburger restauranger. Saknas i Sverige som domineras av stora kedjor, varför har vi knappt någon pizza- kedja i Sverige? Jo för att våra lokala pizzor är bättre! Säger ju iofs emot mig själv då han ska öppna en kedja. Men ni fattar, kommer aldrig bli lika stor som BK, McD eller sibylla.
Citera
2018-01-24, 21:44
Medlem
Madagascars avatar
Han skulle kunna köpa upp sibylla. Det kan ju inte kosta så mycket. Och servera lite riktiga grejer jämfört med de där wettextrasorna som sibylla kränger under rubriken "hamburgare".

Räksallad är ju en kul grej vi borde vara stolta över att vi kombinerar med t ex hamburgare i detta land. Men det går ju inte att vara stolt över det om det finns några räkor i räksalladen. Fuck Sibylla.
Citera
2018-01-24, 21:57
Medlem
--AFX--s avatar
Han är ju trots sin utstrålning faktiskt ingen sopa. Om man provat biff wellington på AG så vet man att han är en jävel på att driva köttrestauranger. En till burgarkedja kan tyckas överflödigt men om han gör det bra så välkomnar jag det. Dock ska det vara korrekt utfört. Burgare är snabbmat och det får inte kosta för mycket, många av alla dessa hipsterställen försöker få det till någon lyx. Helt naturligt nu när trashmedelklassen får för mycket utrymme att agera.
Citera
2018-01-24, 22:00
Medlem
kukflashs avatar
Så han ska öppna restauranger i småstäder och det ska enbart vara ekologiska råvaror så priserna trissas upp ännu mer?
Tro mig Johan, folk i småstäder skiter generellt i om kossan haft det bra eller inte. Bara det är billigt så köper de flesta.
Citera
2018-01-24, 22:19
Medlem
Jureskog har helt klart koll. AG tog en stund att jobba in men har blivit en stående klassiker i Sthlm (även om Rolfs kök också var helt OK innan). Om han nu ger sig in på burgargrejen så är det såklart med siktet inställt på BBB och Flippin, som jag upplever fortfarande har lite av en särställning i Sthlm (med några få runner ups, som dock inte riktigt når hela vägen). Tror nog att det kan funka. Finns fortfarande en hel del influenser från US som inte provats fullt ut här (typ side orders med lite större fantasi än du får här etc etc).
Citera
2018-01-24, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Så han ska öppna restauranger i småstäder och det ska enbart vara ekologiska råvaror så priserna trissas upp ännu mer?
Tro mig Johan, folk i småstäder skiter generellt i om kossan haft det bra eller inte. Bara det är billigt så köper de flesta.

Vad då småstäder? Vad har du fått det ifrån? Det står bara att första restaurangen öppnas i Stockholm. I övrigt finns det ingen som helst information om var Jureskog kommer öppna sina restauranger. Sedan vet vi inte om Stockholm skulle få fler restauranger i ett senare skede, och eventuellt samma sak i andra städer senare.
Citera
2018-01-24, 22:59
Medlem
kukflashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koiho
Vad då småstäder? Vad har du fått det ifrån? Det står bara att första restaurangen öppnas i Stockholm. I övrigt finns det ingen som helst information om var Jureskog kommer öppna sina restauranger. Sedan vet vi inte om Stockholm skulle få fler restauranger i ett senare skede, och eventuellt samma sak i andra städer senare.

Men vad tror du själv? Han ska öppna 60 stycken och det finns typ 3 storstäder i Sverige.
Stockholm, Malmö och Göteborg.
Citera
2018-01-24, 23:24
Bannlyst
vilka är finansiärerna bakom denna satsning?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in