2018-01-24, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BorgeH
Är det någon insatt som kan bekräfta att det är Gina Dirawi som är "flickvännen" som anmält Lasse Kronér? Åldern stämmer, cirka 28 år nu.

Gina Dirawi verkar ha en tillräckligt skruvad verklighetsuppfattning och uppblåst ego för detta. Det skulle inte förvåna om hon skulle ha anmält en gammal sambo.

Händelsen som det handlar om var år 2013, var hon inte verksam med schlagertävling då? Det är i samma område som Lasse Kronér.

nej jag hade namnet tidigare men tappat det
Citera
2018-01-24, 21:47
Medlem
Vet inte riktigt hur det har fungerat mellan SVT och Lasse men jag antar att det hade varit svårt för honom själv att fortsätta mitt under den här stormen. Däremot bör ju SVT backa upp honom nu. Förövrigt tycker jag han är en skicklig programledare och jag tycker tjejen som nu skall ha smartare än en femteklassare nu bör bara vikariera i en säsong.. men SVT har kanske skrivit ett längre kontrakt med henne vilket vore direkt pinsamt av dom.
Senast redigerad av Burgundi 2018-01-24 kl. 21:54.
Citera
2018-01-24, 22:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Vet inte riktigt hur det har fungerat mellan SVT och Lasse men jag antar att det hade varit svårt för honom själv att fortsätta mitt under den här stormen. Däremot bör ju SVT backa upp honom nu. Förövrigt tycker jag han är en skicklig programledare och jag tycker tjejen som nu skall ha smartare än en femteklassare nu bör bara vikariera i en säsong.. men SVT har kanske skrivit ett längre kontrakt med henne vilket vore direkt pinsamt av dom.

Frågan är väl hur poppis han egentligen är efter det här. Eftersom förtroendet för polis och åklagare i typen av fall är ungefär noll, så säger det här ingenting egentligen om vad han har gjort. Bara att man inte kan leda det i bevis eller att det inte är tillräckligt för åklagaren.
Citera
2018-01-24, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Frågan är väl hur poppis han egentligen är efter det här. Eftersom förtroendet för polis och åklagare i typen av fall är ungefär noll, så säger det här ingenting egentligen om vad han har gjort. Bara att man inte kan leda det i bevis eller att det inte är tillräckligt för åklagaren.

Det här kommer inte att betyda någonting om en stund för honom om han vill vara i TV. Personligen tyckte jag redan som många andra att det här var tveksamt från början. Så som du resonerar kan man ju alltid göra och det kanske vore aktuellt om vi har en våldtäkt där allt tyder på vem som är skyldig men någon liten detalj friger den misstänkte gärningsmannen.

Men så är inte fallet här och det läggs ner redan vid förundersökningen och då är saken avklarad för mig ivarjefall. Tänk då den klart skyldiga Paolo Roberto karriär.. en person som har begått mycket tunga brott och grovt misshandlat personer. Han skulle enligt mig inte få synas så mycket i TV men det gör han ändå.
Senast redigerad av Burgundi 2018-01-24 kl. 23:51.
Citera
2018-01-25, 07:49
Medlem
Vi får väl se hur det går. Det är uppenbarligen inte över ännu.

Citat:
Nu svarar kvinnans advokat Elisabeth Massi Fritz med att begära överprövning av beslutet. Hon ifrågasätter bland annat åklagarsidan för att man aldrig tagit in Kronér till förhör.
”Min klient känner sig otroligt kränkt och utnyttjad. Hon anser att de här är allvarliga brott som ska tas på allvar. Eftersom det finns stödbevisning borde också den utpekade ha förhörts och konfronterats med alla uppgifter. Detta har ej skett”, skriver Elisabeth Massi Fritz i ett mejl till Nöjesbladet.

https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/a/zLrm0r/begar-overprovning-mot-lasse-kroner
Citera
2018-01-25, 09:03
Medlem
Och Lasses svar på Twitter:

Citat:
Lasse Kronér
@LasseKroner
En lögn blir inte en sanning för att du skriker den högre och fler gånger.
Citera
2018-01-25, 09:12
Medlem
Skrik & Paniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pisseman
Bra där. Det lär inte hända mer i det fallet.
Tråkigt att häxan inte ger sig.
Citera
2018-01-25, 09:15
Medlem
Citat:
MeToo, börjar allt mer likna inkvisitionen (häxprocesserna) det finns nog många bittra kvinnor som hänger på av rena hämndbegär !
Kanske Elisabet Mazzi - Fritz, borde ägna tid åt de kvinnor som har inlett relationer med ensamkommande flyktingbarn. Här kan man verkligen tala om beroendeställning.
Och det finns ju dessutom ett antal exempel idag då man i media skriver hyllningsartiklar om 50-åriga kändiskvinnor, som ger sig i lag med mycket yngre män. Kanske dags för MenToo !
Eller ännu bättre, gör vad ni vill bara det är ömsesidigt.
Citera
2018-01-25, 09:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CentroX
nej jag hade namnet tidigare men tappat det
Nina Torsede enligt tidigare poster. Rätt ålder, ort och flera gemensamma uppdrag med Lasse. Plötslig återhållsamhet med sociala medier i samband med att drevet tog fart.

Låga odds skulle jag säga.
Citera
2018-01-25, 10:11
Medlem
Har inte Elisabeth lämnat in allt material till åklagaren och polisen för förundersökningen?

Tyckte åklagaren var rätt tydlig och att de har ägnat lång tid åt detta fall. Undra om polisen nu kommer att göra detsamma med andra brott som nästan rutinmässigt läggs ner vid förundersökningen bara efter några dagar. Skulle inte tro det. Medial uppmärksamhet väger tungt.
Citera
2018-01-25, 10:13
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Burgundi
Har inte Elisabeth lämnat in allt material till åklagaren och polisen för förundersökningen?

Tyckte åklagaren var rätt tydlig och att de har ägnat lång tid åt detta fall. Undra om polisen nu kommer att göra detsamma med andra brott som nästan rutinmässigt läggs ner vid förundersökningen bara efter några dagar.
Fallet är ju ned lagt av åklagaren då har inte polisen ngt att peta mer i detta ärende, Sedan att hon överklagar är mer tragiskt än ngt annat!
Citera
2018-01-25, 10:14
Medlem
Enydrions avatar
Citat:
Tja, han borde ha tänkt sig för innan, det passar ju lika bra in på honom själv...

Citat:
Jag skrev att en lögn blir inte en sanning för att du skriker den högre och fler gånger.

Han skriker ju gång på gång att han är oskyldig, trots det så säger han ju samtidigt att han blev inkallad av sin chef och bad om ursäkt... Samt att han trodde att känslorna var besvarade... inget av det tyder ju på att han inte hade gjort någonting alls, sen om det var straffbart eller ej vet jag inte.

Jag tycker det är lite osmart av honom att bedyra sin totala oskuld med tanke på det han erkänt att han gjort...
Senast redigerad av Enydrion 2018-01-25 kl. 10:54.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in