2018-01-24, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Men OM det är Klas, varför är alla så rädda för honom?

Eller så är man rädda för hans kumpan?!
Citera
2018-01-24, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Eller så är man rädda för hans kumpan?!

Ja, OM det ÄR Klas som mördat Helena så varför är folk rädda för honom? Jo KANSKE för att om det är Klas så är han kapabel till mord. Därför kanske?
Citera
2018-01-24, 19:48
Medlem
Nästa fråga är hur familjen har agerat under alla år. Ingenting motsäger att någon närstående är skyldig till Helenas död. Det är också mest sannolikt statistiskt. Genom åren har systrarna setts i media.
- Har de alltid förstått vem eller vilka som är skyldiga?
- Har de agerat privat mot dom de har misstänkt?
- Har de bara agerat via media?

Snicksnack om Helenas framtidsplaner som veterinär eller sjuksköterska. Helena var en bra person som också omgavs av white trash. Den omständigheten fick inte folk att ställa sig på hennes sida. Varför inte? Gott brukar väga tungt mot ont. Systrarna som uttalat sig i media har aldrig velat stöta sig med omgivningen.
- För att WT personerna var vänner?
- För att dom var farliga?
- För att dom hela tiden var så nära dagen efter och var nära så länge dom behövde?
Citera
2018-01-24, 20:17
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nikasi
Ja, OM det ÄR Klas som mördat Helena så varför är folk rädda för honom? Jo KANSKE för att om det är Klas så är han kapabel till mord. Därför kanske?

Oki. Så vår "pilot" är en ny Bostonstrypare menar du? Springer runt och mördar folk i tid och otid. I.s.f stämmer det dåligt in på Klas.
Näst intill skrattretande att det skulle vara honom folk är rädda för. Kanske som propparn skrev att dom är rädda för kumpanen. (Om det finns nån).
Citera
2018-01-24, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Vi måste komma ihåg att PW aldrig har uttalat sig om bilresan till inflyttningsfesten. Det enda som PW har sagt är att "mannen med pilotglasögon" var med på festen, med i (taxi)bilen till Mariestad och med in på Stadt. PW har inte kommenterat hur mannen kom till festen - en ack så viktig detalj.

Skitsamma då ugglan men med i taxin var han ju uppenbarligen och även i sällskap in å ut från stadt. Sedan får man gnugga sina egna geniknölar om resan till tboda.
Senast redigerad av lubbe75 2018-01-24 kl. 21:03.
Citera
2018-01-24, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Oki. Så vår "pilot" är en ny Bostonstrypare menar du? Springer runt och mördar folk i tid och otid. I.s.f stämmer det dåligt in på Klas.
Näst intill skrattretande att det skulle vara honom folk är rädda för. Kanske som propparn skrev att dom är rädda för kumpanen. (Om det finns nån).

Kan så vara faktiskt, vad har ni för tankar om de uppgifter jag gav om ER? Nykter på stadt, dansat med Ulrika, sett HA ringa. Något ligger begravet där.
Citera
2018-01-24, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Kan så vara faktiskt, vad har ni för tankar om de uppgifter jag gav om ER? Nykter på stadt, dansat med Ulrika, sett HA ringa. Något ligger begravet där.

Ja ER verka ju ha kort stubin.
Citera
2018-01-24, 22:04
Medlem
Citat:

Sorry Lubbe måste ha missat infon om att ER skulle ha dansat med UA och t.om sett Helena ringa !!!!
För mig är detta jättestort!
Skulle UA har varit på stadshotellet??? ... isf blir det jätteskumt för det borde jag ha vetat.

Jag har några frågor angående ER. När några av er frågade mig om jag kände/visste vem det var på den tiden och svarade som det är .. känner absolut igen namnet.
Fråga 1.
Var enligt tjejer ER snygg/populär på den tiden?

..fasen glömde min andra fråga,återkommer..
ta nu inte detta på för stort allvar men det har skvallrats till mig att ER var med i bilen ifrån tboda den som sa detta till min vän är någon jag inte alls känner.. men jag skriver ut det här itråden för vem vet..
Citera
2018-01-24, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Sorry Lubbe måste ha missat infon om att ER skulle ha dansat med UA och t.om sett Helena ringa !!!!
För mig är detta jättestort!
Skulle UA har varit på stadshotellet??? ... isf blir det jätteskumt för det borde jag ha vetat.

Jag har några frågor angående ER. När några av er frågade mig om jag kände/visste vem det var på den tiden och svarade som det är .. känner absolut igen namnet.
Fråga 1.
Var enligt tjejer ER snygg/populär på den tiden?

..fasen glömde min andra fråga,återkommer..
ta nu inte detta på för stort allvar men det har skvallrats till mig att ER var med i bilen ifrån tboda den som sa detta till min vän är någon jag inte alls känner.. men jag skriver ut det här itråden för vem vet..

fortsätt gräva då för jag tycker också det hela är urskumt. Visserligen kan ER bara vara ute efter att spela ett spratt eller snacka strunt men...
Citera
2018-01-24, 22:18
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
fortsätt gräva då för jag tycker också det hela är urskumt. Visserligen kan ER bara vara ute efter att spela ett spratt eller snacka strunt men...

Kan det vara så att ER tagit fel på kväll? Kan han ha varit på Statt den aktuella natten och sett Helena ringa, men dansat med Ulrika någon kväll före eller efter den 13-14 juni?

Har ER medvetet ljugit? I så fall, varför?

Jag skulle bli förvånad om U medvetet ljugit om att hon inte följde med till Stadt. Vem som helst som vet att U åkte hem i stället, skulle lätt kunna gå ut med att hon ljugit. Vågar men ta en sådan risk?
Citera
2018-01-24, 22:32
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Skitsamma då ugglan men med i taxin var han ju uppenbarligen och även i sällskap in å ut från stadt. Sedan får man gnugga sina egna geniknölar om resan till tboda.

Jag bara konstaterade vad PW har sagt. Det kan vara bra att allt blir rätt. (Det minsta lilla att jag skriver något som kan tolkas som skepsis om KM som "mannen med pilotglasögon" och du hugger direkt.)
Citera
2018-01-24, 22:35
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Kan det vara så att ER tagit fel på kväll? Kan han ha varit på Statt den aktuella natten och sett Helena ringa, men dansat med Ulrika någon kväll före eller efter den 13-14 juni?

Har ER medvetet ljugit? I så fall, varför?

Jag skulle bli förvånad om U medvetet ljugit om att hon inte följde med till Stadt. Vem som helst som vet att U åkte hem i stället, skulle lätt kunna gå ut med att hon ljugit. Vågar men ta en sådan risk?

Svårt att tro att U skulle ha vågat fara med osanning i den aktuella frågeställningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in