2018-01-24, 19:37
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
Frågan är bara var man ska spela Tankovic för att få ut max av honom.
Bänken.
Citera
2018-01-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ska bli intressant att se agentarvodet på den där affären.

En bra tumregel när det gäller Blåvitt och deras ihopfantiserade övergångssummor är att föreningen behåller cirka en tiondel, dvs här 3,5 miljoner kr, av den rapporterade summan efter att alla tagit sitt.
Citera
2018-01-24, 20:42
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Ska bli intressant att se agentarvodet på den där affären.

Vem är agenten?
Citera
2018-01-24, 20:43
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Petterror
Bänken.

Och spela vem då istället?
Citera
2018-01-24, 20:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Tycker vi fungerar bättre med Hamad centralt. Han får ut mer av sitt spel där än på en kant (iaf ifjol enligt mig). Frågan är bara var man ska spela Tankovic för att få ut max av honom.

Instämmer annars helt om Rebin. Ett riktigt fynd som JJ kan ha hittat.

Tror ju fortfarande att en ytter kommer in då det verkar som att Bajen vill sälja Smarra.

Jag håller med dig. Jag hävdade det redan när han spelade i MFF men jag anser fortfarande att Hamad är överskattad.
Citera
2018-01-24, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetsskygg
Det känns ju väääääldigt märkligt att Dalkurd bara sätter sin skyttekung på ignore, en spelare som öst in mål i SE. Det känns även märkligt att spelaren heller inte har någon egen agent. Numera har väl i stort sett alla elitspelare en agent?
Nånting känns fel här. Sex klubbar på åtta år (sju egentligen eftersom han varit utlånad till Värnamo också) känns heller inte optimalt. Man får lite intrycket av att den gode Richard är lite svår att ha att göra med i möblerade rum.

Ja, nåt skumt är det. Förmodligen tappat fotfästet efter skytteligasegern och ställt orimliga lönekrav i förhandlingarna med Dalkurd.
Hursom, så rapporteras det på flera håll att Yarsuvat nu tränar på egen hand. De enda klubbar som hittills visat konkret intresse lär vara GAIS, Örgryte och J-Södra.
Citera
2018-01-24, 21:12
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Och spela vem då istället?
Rebin eller en kon.
Citera
2018-01-24, 21:38
Medlem
simonvps avatar
Citat:
Rebin eller en kon.

Haha, I see where you’re going at, men hur ska den offensiva fyran se ut i dagsläget? Rebin, Hamad, Sander och...?
Citera
2018-01-25, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Pontus Dahlberg ska vara klar för Watford, säljs för 35 miljoner och lånas ut till Blåvitt fram till sommaren:
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/pontus-dahlberg-klar-for-premier-league/

Hoppas dom skippar mellanhanden, annars lär ju 50% försvinna i agentarvoden. Skulle vi få in runt 30 miljoner kronor är det dock en bra affär.
Citera
2018-01-25, 10:18
Medlem
kostymnisses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N0sslo
Pontus Dahlberg ska vara klar för Watford, säljs för 35 miljoner och lånas ut till Blåvitt fram till sommaren:
https://www.expressen.se/gt/sport/fotboll/allsvenskan/pontus-dahlberg-klar-for-premier-league/

Otroligt bra om vi lyckas sälja honom för en sådan summa och dessutom använda honom minst fram till sommaren.
Dessutom ett rätt smart klubbval på förhand då han kan konkurrera på riktigt om en plats där inför nästa säsong med tanke på deras nuvarande målvaktsuppsättning.

Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit
Hoppas dom skippar mellanhanden, annars lär ju 50% försvinna i agentarvoden. Skulle vi få in runt 30 miljoner kronor är det dock en bra affär.

Vi lär ju dels ha lärt oss en del från tidigare affärer och sedan skiljer det ju sig en hel del i läget med Engvall (som alla syftar på beträffande agent-arvoden) och Dahlberg. Engvall ville ju iväg till "varje pris" medan Dahlberg kan tänka sig stanna ett tag och utvecklas. Dessutom har ju intressenterna varit på en annan nivå i Dahlberg-affären och det har givetvis trissat upp priset.
Citera
2018-01-25, 10:37
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Haha, I see where you’re going at, men hur ska den offensiva fyran se ut i dagsläget? Rebin, Hamad, Sander och...?
För att vara seriös så är jag redo att ge Tankovic en liten chans till. Rebin har presterat marginellt bättre i Bajen men Tankovic har under sin tidigare karriär presterat betydligt mer. Däremot tycker jag truppen är alldeles för tunn för att kunna utmana ”där uppe”. Vi har för många frågetecken. Jeppe Andersen, mannen som kanske behövde försäsongsträningen mest av alla, missar den. Hur många matcher kommer Junior vara borta? (Och den frågan var inget man tänkte på innan förra säsongen, så redan där känns laget för obalanserat)
Fenger, en av våra viktigaste spelare innan skadan har missat väldigt mycket träning. Paulsen som mittback känns okej, men med förra årets interna skyttekung (tillsammans med Dibba som förmodligen kommer vara bänkad) längre ner i banan tappas poäng som Svendsen säkert kommer ta igen en del. Men där kommer Tankovic in i bilden. Han måste verkligen leverera. Neto, hur bra är han, och kan Sandberg axla Birkirs roll?

Hamad är jag inte så orolig för, han var väldigt bra på våren och han tror jag kommer prestera.

Det känns för övrigt som Billborn vill spela bredare i anfallet. Jag skulle gärna se Zengin. Men det känns inte så troligt, och inte ens där är det säkert att det blir lyckat.

Hur som helst så ser jag gärna ett nyförvärv i vårat offensiva anfall.

En del frågetecken kommer säkert förvandlas till utropstecken men vi kommer ha frågetecken kvar under pågående säsong och då måste Jansson/Kindlund (som nu har satt sig i en situation där tålamodet kommer vara slut om vi inte lyckas) lösa det. Våran elva, som den ser ut just nu, kommer kunna (om vi får ihop ett någorlunda grundspel) utmana alla lag i enskilda matcher men truppen är för tunn för att vi ska kunna parkera där uppe. 7-8 ser jag att vi ligger nu, men fönstret är öppet lång tid och att Jansson ska ha värvat klart tror jag inte ett dugg på. Han ser nog att vi inte är ett topplag just nu, som ambitionen ska vara.
Citera
2018-01-25, 11:54
Medlem
Petterrors avatar
Citat:
Hur som helst så ser jag gärna ett nyförvärv i vårat offensiva anfall.
Felskrivning som jag missade att editera. Menade en offensiv mittfältare. Utöver det skulle vi behöva bli av med några spelare också, gäller bara att andra lag är intresserade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in