• 1
  • 2
2018-01-24, 17:53
Medlem
har skulder till 2 olika inkassobolag. kan jag flytta utomlands (för studier och jobb) samt betala av varje månad som vanligt, eller måste jag vara skuldfri innan jag åker?

*vill inte fly undan på något sätt, utan kommer betala tillbaka varenda öre, vill bara flytta.*
Citera
2018-01-24, 17:55
Medlem
Vad kan inkassoföretagen göra åt det ingenting.
Citera
2018-01-24, 17:58
Medlem
Andersdamaans avatar
Klart att du kan! Bara för att du har råkat dra på dig ett par skulder så betyder inte det att du är livegen!
Citera
2018-01-24, 18:11
Medlem
Flytta till Australien och kom aldrig mer tillbaka och skit i att betala av skiten
Citera
2018-01-24, 18:15
Medlem
SophieNeveus avatar
Ja, du kan absolut flytta utomlands, finns ingenting som stoppar dig. Däremot kan det ju hända att någon hyresvärd eller liknande skulle vilja ha en kreditupplysning på dig, men jag tror att det är lugnt så länge skulderna inte gått till KFM men jag kan ha fel.
Citera
2018-01-24, 18:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perelk
Flytta till Australien och kom aldrig mer tillbaka och skit i att betala av skiten
vill inte bränna mina broar till sverigeland så att säga. så att något sådant kommer inte på tal
Citera
2018-01-24, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SophieNeveu
Ja, du kan absolut flytta utomlands, finns ingenting som stoppar dig. Däremot kan det ju hända att någon hyresvärd eller liknande skulle vilja ha en kreditupplysning på dig, men jag tror att det är lugnt så länge skulderna inte gått till KFM men jag kan ha fel.
sant. så jag ska bara ge inkasso min nya utlandsadress och be de skicka faktura via e-mejl?
Citera
2018-01-24, 19:00
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
sant. så jag ska bara ge inkasso min nya utlandsadress och be de skicka faktura via e-mejl?
Jag vet inte hur du sköter betalningen idag men det allra bästa hade väl varit att komma överens med inkassobolagen om en specifik summa du skall betala varje månad och dra det på autogiro. Då slipper du göra en massa jobbiga adressändringar osv.
Citera
2018-01-24, 19:11
Medlem
Citat:
Jag vet inte hur du sköter betalningen idag men det allra bästa hade väl varit att komma överens med inkassobolagen om en specifik summa du skall betala varje månad och dra det på autogiro. Då slipper du göra en massa jobbiga adressändringar osv.
rätta mig om jag har fel...... men när jag flyttar kommer jag öppna bankkonto i det nya landet osv.. så min swedbank kort kommer inte användas mycket mer
Citera
2018-01-24, 19:14
Medlem
SophieNeveus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vitsvartgul
rätta mig om jag har fel...... men när jag flyttar kommer jag öppna bankkonto i det nya landet osv.. så min swedbank kort kommer inte användas mycket mer
Givetvis, men du får ju se till att flytta över pengar från ditt utländska konto till ditt svenska, i vilket fall som helst kommer du inte att komma undan kostnaderna för växelkurs hos dina banker. Det kommer att göra att dina räkningar blir några procent dyrare.
Citera
2018-01-24, 19:18
Medlem
Citat:
Givetvis, men du får ju se till att flytta över pengar från ditt utländska konto till ditt svenska, i vilket fall som helst kommer du inte att komma undan kostnaderna för växelkurs hos dina banker. Det kommer att göra att dina räkningar blir några procent dyrare.
vad menas?
Citera
2018-01-24, 19:30
Medlem
Mackan52s avatar
Klart du kan, vilken konstig fråga
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto