2018-01-24, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
[/b]Därför att hon skulle göra ett reportage om en ubåt och dess "ägare", samt att hon inte visste att han var livsfarlig.

Edit: Det händer mord på kvinnor överallt. I joggingspåret har det hänt ett flertal gånger de senaste två åren. Av s k män. Är de naiva som är ute och joggar? Ska man inte få göra det? Måste man alltid ha sällskap?

Vissa här försöker försvara Madsen och skylla på Kim. Då kan man fortsätta försvara mördarna och skylla på kvinnorna. Blir bara så trött. Tur inte dessa försvarare sitter som nämndemän i dessa förhandlingar.
Citera
2018-01-24, 18:51
Moderator
Tystnads avatar
Har Dansk Polis nämnt något om dom kollar olösta mord/försvinnande av kvinnor??
Har för mig det nämndes något om likdelar som hittades i hamnen för en ca tio år sedan.

Tror Inte detta var galningens första styckmord.
Gud vet hur många som fått sätta livet till i den dårens ubåt...
Citera
2018-01-24, 18:51
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag gillar inte gissningar som ofta förefaller vara ren okunskap. Så nej, dom som vill agera som Madsen får du finna i andra kretsar så som kända seriemördare och dom som drömmer och fantiserar om att tortera kvinnor till döds. Makt och kontrollbehovet är deras antiklimax gällande om offret ska få leva eller dö. Frågan är snarare hur man ska kunna identifiera typen av människa, men i framtiden kanske en klar scanning av hjärnan kan vara behjälpliga. Det som slog mig är varför vi sällan har kvinnor som Madsen?
Överfalla, binda, misshandla, domdera och vara övermäktig och sticka lite skruvmejslar och knivar och strypa lite tills dom tuppar av för att låta dom återkomma för ytterligare tortyr med lite knivstick i könet eller analt. Se hur hjälplöst offret är då den inte kan röra sig och skriken som absolut ingen kan höra. Sista akten med dödsskräcken i ögonen när den fulla kontrollen är maximal då offret dör. Var hittar man dom tro? Kvinnliga alltså? Är det ett genetiskt eller könsbundet farligt anlag?

Finns det kanske en känsla och uppfattning om att vara underlägsen en kvinna och med det visa sina makt? Hatisk mot kvinnor eller ren psykisk sjukdom av allvarligt slag. Ja kvacksalvare som påstår att han är frisk ger jag inget för eftersom dom talat om att han är farlig, och med det så är saken klar.

Fast nu vet vi ju att Madsen höll till i Köpenhamns S/M-miljöer, som Manifest och Kinky Club. Du säger alltså att han måste vara oskyldig till tortyr och mord på grund av det? Du får ringa upp Jeppe (Jacob) och berätta det!
Citera
2018-01-24, 18:53
Medlem
Betongbalettens avatar
Merwinna: om du har någon form av självrespekt bör du sluta upp med dina gissningar. Du är som en shit-magnet, fast i spåkuleform. Du har ju alltid fel. Ideligen. Så fort ny fakta framkommer motsäger den det du trott och skrivit spaltmeter om. Kan du inte, framförallt för din egen skull, inse att du faktiskt är jättedålig på att bedöma människor och att analysera händelseförlopp?

Och: angående ditt tjat om 'sammanträffanden' och att 'hata slumpen '. PM tar med sig såg, kniv, buntband, metallhylsor till ubåten. Dessa används sedan för att binda, tortera, mörda, stycka samt dumpa kroppsdelarna med. Ändå hävdar du i sten att mordet aaabsolut inte var planerat på något vis. Briljant, Sherlock. Verkligen.

Nä. Vill man veta vad som egentligen hände den där olycksaliga augustikvällen/-natten bör man läsa dina inlägg, sen vända resonemanget helt tvärtom. Du är verkligen häpnadsväckande usel på detta. Uttrycket 'kärleken förblindar' har sällan varit mer passande.
Senast redigerad av Betongbaletten 2018-01-24 kl. 18:55. Anledning: Stavfel
Citera
2018-01-24, 18:54
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Jag gillar inte gissningar som ofta förefaller vara ren okunskap. Så nej, dom som vill agera som Madsen får du finna i andra kretsar så som kända seriemördare och dom som drömmer och fantiserar om att tortera kvinnor till döds. Makt och kontrollbehovet är deras antiklimax gällande om offret ska få leva eller dö. Frågan är snarare hur man ska kunna identifiera typen av människa, men i framtiden kanske en klar scanning av hjärnan kan vara behjälpliga. Det som slog mig är varför vi sällan har kvinnor som Madsen?
Överfalla, binda, misshandla, domdera och vara övermäktig och sticka lite skruvmejslar och knivar och strypa lite tills dom tuppar av för att låta dom återkomma för ytterligare tortyr med lite knivstick i könet eller analt. Se hur hjälplöst offret är då den inte kan röra sig och skriken som absolut ingen kan höra. Sista akten med dödsskräcken i ögonen när den fulla kontrollen är maximal då offret dör. Var hittar man dom tro? Kvinnliga alltså? Är det ett genetiskt eller könsbundet farligt anlag?

Finns det kanske en känsla och uppfattning om att vara underlägsen en kvinna och med det visa sina makt? Hatisk mot kvinnor eller ren psykisk sjukdom av allvarligt slag. Ja kvacksalvare som påstår att han är frisk ger jag inget för eftersom dom talat om att han är farlig, och med det så är saken klar.
Väldigt intressant faktiskt. Testestoron är det första jag tänker. Tror inte det är bundet till kvinnohat, liknande har drabbat män - av andra män. Något slags störning i hjärnan ska nog till, det är få våldsamma sexförbrytare som gråter ut och blir friska. Idag finns inte mycket annat att välja på än inlåsning. Hur gör vi då om läkarna lyckas (eller tror att de kan) scanna och peka ut dem i förväg, innan de agerat ut?
Citera
2018-01-24, 18:55
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Fast nu vet vi ju att Madsen höll till i Köpenhamns S/M-miljöer, som Manifest och Kinky Club. Du säger alltså att han måste vara oskyldig till tortyr och mord på grund av det? Du får ringa upp Jeppe (Jacob) och berätta det!

Vilka vi? Du och? Kinky klubbar har mycket olika innehåll, så dina gissningar verkar mer åt trollhållet än åt något seriöst. Nej, om du tar och sätter i skruven som felas så kanske du kan avläsa mitt inlägg.
Kan du belägga hans sexuella preferenser? Vad du vet säger inte mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Väldigt intressant faktiskt. Testestoron är det första jag tänker. Tror inte det är bundet till kvinnohat, liknande har drabbat män - av andra män. Något slags störning i hjärnan ska nog till, det är få våldsamma sexförbrytare som gråter ut och blir friska. Idag finns inte mycket annat att välja på än inlåsning. Hur gör vi då om läkarna lyckas (eller tror att de kan) scanna och peka ut dem i förväg, innan de agerat ut?

Nja dom har ofta ett komplicerat förhållande till kvinnor och frågan är om man inte kan se ett mönster som felar redan i tidig ålder. Många börjar med att tortera djur, och sen dra fantasierna igång om kvinnor vad dom vill göra i detalj så som strypa och misshandla och skända osv. Finns förvisso dom som tar både män och kvinnor, men kvinnor i sig är det främsta för dom här typerna.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-24 kl. 19:00.
Citera
2018-01-24, 19:00
Medlem
Vilken otrolig historia.

Den spänningssökande journalisten går ombord på geniets egenbyggda u-båt.
Blir (sex)mördad och styckad av kaptenen som sedan sänker sin u-båt.

Kan någon hitta ett liknande fall i verkligheten?

Kommer säkert att bli bok och film.
Citera
2018-01-24, 19:00
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Vilka vi? Du och? Kinky klubbar har mycket olika innehåll, så dina gissningar verkar mer åt trollhållet än åt något seriöst. Nej, om du tar och sätter i skruven som felas så kanske du kan avläsa mitt inlägg.
Kan du belägga hans sexuella preferenser? Vad du vet säger inte mycket.

Du får läsa här om klubben som M gick på, på deras egen sida. Det var inte en klubb som höll barnkalas:

http://www.manifest.eu/

M erkände detta med att han var en del av Köpenhamns S/M-miljö på första omhäktningsförhandlingen i september. Även att han varit på just Manifest, om jag inte minns alldeles fel nu. Han sa också att han inte hade gjort det "så mycket på sistone". Detta intresse (i brist på bättre ord) framkommer även i Djursings biografi. Så jo det är belagt att han sysslade med S/M. Men enligt dig så kan han därför absolut inte ha begått något sexualsadistiskt mord, för att det är två helt väsensskilda böjelser?
Citera
2018-01-24, 19:02
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
[/b]Därför att hon skulle göra ett reportage om en ubåt och dess "ägare", samt att hon inte visste att han var livsfarlig.

Nej. Det har aldrig framkommit någonstans att hon skulle göra ett reportage om ubåten. Nu får du för en gångs skull länka till en källa! K saknade för övrigt helt den kunskap som skulle ha krävts, för att skriva ett reportage om ubåtar för den tekniska tidskriften Wired.
Citera
2018-01-24, 19:03
Medlem
Citat:

Nja dom har ofta ett komplicerat förhållande till kvinnor och frågan är om man inte kan se ett mönster som felar redan i tidig ålder. Många börjar med att tortera djur, och sen dra fantasierna igång om kvinnor. Finns förvisso dom som tar både män och kvinnor, men kvinnor i sig är det främsta för dom här typerna.

Det är nog där man borde leta. I barndomen och ungdomen. Han skildes tidigt från mamma och hennes kärlek och kramar. Bor med en knepig farsa och fick flytta runt med honom. Ingen kärlek där. Fadern snackade en jäkla massa skit om hans mor vilket var svårt för honom att motbevisa då han knappt fick träffa henne.
Sen träffade han tjejer väldigt sent, hamnade i två lesbiska kvinnors sällskap som introducerade honom i märkliga miljöer. Började nosa på BDSM och andra obskyra sällskap. Hans redan förvridna märkliga hjärna blev ännu mer vriden. Så skapades en mördare med faibless för tortyr. Tror jag.
Citera
2018-01-24, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Vilken otrolig historia.

Den spänningssökande journalisten går ombord på geniets egenbyggda u-båt.
Blir (sex)mördad och styckad av kaptenen som sedan sänker sin u-båt.

Kan någon hitta ett liknande fall i verkligheten?

Kommer säkert att bli bok och film.

Fullständigt makaber historia, jag har sökt men hittar ingenting liknande. Det är lika osannolikt som att ett Ufo landar på Sergels torg vid 16 i morgon..
Citera
2018-01-24, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Nej. Det har aldrig framkommit någonstans att hon skulle göra ett reportage om ubåten. Nu får du för en gångs skull länka till en källa! K saknade för övrigt helt den kunskap som skulle ha krävts, för att skriva ett reportage om ubåtar för den tekniska tidskriften Wired.
Jo, men inte bara OM ubåten, utan I ubåten. Turen var en del av reportaget. Att du orkar.
Skärp dig för fan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in