Citat:
Ja, ett sånt här risktagande brukar oftast tyda på nån form av psykisk sjukdom, typ psykos, eller sexuellt motiv.
Verkar som att mordet gått oblodigt tillväga eftersom det inte var fullt uppenbart att det rörde sig om mord (hon kunde dött av hjärtattack i samband med överfallet). Och eftersom polisen gick ut med en varning till allmänheten så tyder det på att dom inte misstänkte en älg.
Sen låg kroppen i en "onaturlig" ställning. Kanske med benen vitt isär? Ovanpå det har gm's kompisar uttalat sig om att han var som vanligt. Ingen psykos alltså.
Så, sammantaget enligt min bedömning: Polisens varning, DNA-träffen, oblodigt förlopp, gm's risktagande, offrets onaturliga ställning, så tror jag på överfallsvåldtäkt som utmynnade i mord.
Jag kan ha helt fel.
Tillägg: han gick nog på nån drog eller läkemedel, därav den illa valda platsen.
Verkar som att mordet gått oblodigt tillväga eftersom det inte var fullt uppenbart att det rörde sig om mord (hon kunde dött av hjärtattack i samband med överfallet). Och eftersom polisen gick ut med en varning till allmänheten så tyder det på att dom inte misstänkte en älg.
Sen låg kroppen i en "onaturlig" ställning. Kanske med benen vitt isär? Ovanpå det har gm's kompisar uttalat sig om att han var som vanligt. Ingen psykos alltså.Så, sammantaget enligt min bedömning: Polisens varning, DNA-träffen, oblodigt förlopp, gm's risktagande, offrets onaturliga ställning, så tror jag på överfallsvåldtäkt som utmynnade i mord.
Jag kan ha helt fel.
Tillägg: han gick nog på nån drog eller läkemedel, därav den illa valda platsen.
Per automatik drar man slutsatsen att "onaturlig ställning" betyder sexuellt motiv. Samtidigt har man gått ut med att det inte är ett sexualbrott (Hur han nu kan veta det- säger GW. Vem ska man tro på?). Förmodar att man då menar våldtäkt? Iaf ingen sperma, eftersom man pratar om en mikroskopisk besudling.
https://www.svtplay.se/video/16723205/veckans-brott/veckans-brott-sasong-16-avsnitt-3?start=auto
Läste någonstans att det finns GM som utför mord, utan att det sker en sexualakt i direkt anslutning till mordet. De kanske inte heller ser sig som sexualmördare, men det finns en komponent. Det kan komma en sexuell njutning för GM efter dådet, som är starkt kopplat till överfallet/mordet..
Tänker, (även om det kanske inte är så troligt) att hon skulle kunna ha legat på ett sådant sätt så som man inte gör om man faller ihop av sjukdom. Man kan ju falla rakt fram eller bakåt på ett onaturligt sätt som en planka om man blir slagen hårt t ex. Eller armarna rakt fram över kroppen för att GM släpat henne i armarna. En kropp kan också läggas i en pose för att det har ett symboliskt värde för GM.
Om det varit en hjärtattack, då borde det ju inte gå att konstatera att det var ett mord? Man misstänkte ju först att det var mord eftersom glasögonen låg på stigen, kroppen 20 meter in i skogen och kroppen i en onaturlig ställning. Skadorna var av sådan art att de kunde inte direkt utesluta att de uppstått av fall. Så det kan ju ha varit sårskador. Obduktionen stärkte misstanken om mord.
Som du säger, droger kan nog ha varit inblandade och påverkat omdömet (och annat) på ett negativt sätt. Helt klart skumt beteende.
Och som jag uppfattade det, liknande vittnesmål från andra dagar! Mycket, mycket otrevligt. Kunde mycket väl hänt fler överfall känns det som.
Inte helt ovanligt, psykisk sjukdom kan komma smygande i början när den bryter ut. Märkliga beteenden som man kanske inte direkt drar slutsatser från, men som i efterhand blir begripliga vid diagnos. Det kan vara att personen drar sig undan mer än vanligt, börjar missköta sitt jobb, kan ibland säga underliga saker under en diskussion.
Droger kan ha utlöst tillfälliga psykoser.
Din teori låter kanske som den mest realistiska.
Ska bli intressant och se om vi får något mer att bita i. Lite undvikande svar har det ju varit från polisens sida angående om han har haft kontakt med psykiatrin. Känsligt läge, har de skyllt på för att slippa svara direkt på frågan....
Älgarna springer fram och tillbaka mellan olika trådar
. Man kommer nog att få se dom springa fler gånger....
Senast redigerad av notknapparen 2018-01-24 kl. 16:12.
Senast redigerad av notknapparen 2018-01-24 kl. 16:12.