2018-01-24, 18:21
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av martinator
AT har nämnts.
Suckandet har inget med åsikt att göra - det har med malandet om att "det är mord". Ja ingen har sagt något annat - men det är ju ovidkommande när vi diskuterar motiv eftersom det uppenbart inte var juridiskt.

Är det din färdiga prognos och diagnos på flickorna? I så fall vet jag inte vad du ens diskuterar med dina inlägg här. Jo det är juridiskt i allra högsta grad, och dom utreder vem som gjort vad och i vilken ordning. Motiv är sällan något som avgör ett brottsfall även om gärningsmannen är död. Det är bara för amatörer att prata om motiv. Jag inväntar mer information från dig som uttalat dig så säkert om barnens prognos och att du förstår att föräldrar tar såna här beslut.
Citera
2018-01-24, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Är det din färdiga prognos och diagnos på flickorna? I så fall vet jag inte vad du ens diskuterar med dina inlägg här. Jo det är juridiskt i allra högsta grad, och dom utreder vem som gjort vad och i vilken ordning. Motiv är sällan något som avgör ett brottsfall även om gärningsmannen är död. Det är bara för amatörer att prata om motiv. Jag inväntar mer information från dig som uttalat dig så säkert om barnens prognos och att du förstår att föräldrar tar såna här beslut.
Du som vet motivet och vad som ligger bakom kan ju istället berätta för oss andra istället för att spela allan. Du kan ju inte påstå att jag spekulerar och har fel om du inte själv med säkerhet vet...
Citera
2018-01-24, 18:25
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Du som vet motivet och vad som ligger bakom kan ju istället berätta för oss andra istället för att spela allan.

Så hade jag med svarat om jag var borta i diskussionen, men visst jag förstår att du gissar dig fram gällande barnens prognoser och diagnos. Så det handlar om mord inte dina åsikter om att ta död på barn för att du gissar att dom lider. Är det svårt tycker du att förhålla dig sakligt och faktamässigt?
Citera
2018-01-24, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Så hade jag med svarat om jag var borta i diskussionen, men visst jag förstår att du gissar dig fram gällande barnens prognoser och diagnos. Så det handlar om mord inte dina åsikter om att ta död på barn för att du gissar att dom lider. Är det svårt tycker du att förhålla dig sakligt och faktamässigt?
Jaja du har svårt att förstå saker - men ta inte ut det på mig.
Citera
2018-01-24, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Men nu hade ju döttrarna godförmåga att följa hemundervisningen. Ingen nedsatt intellektuell kapacitet enligt utsagor från skolan.
Däremot lätt uttröttbara med behov av vilrum under skolvistelsen tidigare. Intresserad av lärandet,ambitiös, ville inte komma efter i undervisningen och god social förmåga är de omdömen som finns nedskrivna i skolans protokoll.
Sådant får väl knappast skolan uttala sig om - så hur det verkligen förhöll sig lär vi ju inte veta.
Citera
2018-01-24, 18:28
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Jaja du har svårt att förstå saker - men ta inte ut det på mig.

Citat:
Inte dina i vilket fall... Någon okänds liv ska inte finnas till för att du ska känna dig god.
I detta fallet är min åsikt att föräldrarnas val väger tyngre än ditt.

Åsikter som dina är direkt farliga och med spekulationer som ditt främsta argument så slösar jag min dyrbara tid på en tyckare. Återkom när du har lite mer att komma med i faktadelen.
Min åsikt är att föräldrarna begått mord och det är vad som utreds och inte dina åsikter. Konstigt va? Du som anser att andra människor så som föräldrar ska få döda sina barn för att du inbillar dig något som du inte kan belägga.
Citera
2018-01-24, 18:48
Medlem
NiccoJs avatar
Öronbarn vad tyckte Oscar om sådana? De kan ju gå och ha öroninflammation halvårsvis i streck, med stora plågor dessutom. Bäst att ha cyanidkapslarna redo.
Citera
2018-01-24, 18:55
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Nej, verkligen inte! Normalt folk reagerar på barn som far illa, oavsett bakgrund. Så är det bara!
Nja, här är tråden som handlar om morden i Gårdsten, Göteborg, 1554 inlägg. En mamma som mördade sina tre barn. De skulle avhysas från sin lägenhet pga obetalda hyror. Det gick nästan spårlöst förbi.
(FB) Gårdsten, Göteborg (2017-07-20) Kvinna och tre barn döda – misstänkt mord
Citera
2018-01-24, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Vid avslutande av barns liv pratar vi om hjärndöda barn och det görs då i samråd med läkare. Dessa fruktansvärda mord på två fungerande barn var total galenskap sprungen ur två irrhjärnors vanföreställningar om det perfekta livet. Där ingår inga sjukdomar elker avvikande beteende

Ett perfekt liv med friska heterosexuella barn som går ut gymnasiet med spikrak jobbkarriär, skaffar sig en lika frisk partner av det motsatta könet och får barn som även de "lyckas" och så vidare. Då kunde Oskar och Hanna sitta där på julafton på sin ålders höst och se sina barnbarnsbarn krypa omkring på golvet och de kunde se tillbaks på sitt lyckliga liv med "livskvalitet". Precis som Picasso2 tidigare skrev så stod det i avskedsbrevet att "vi upplever ingen livskvalitet", det vill säga föräldrarna upplever ingen livskvalitet.

Applåder!!!!!
Du är helt rätt på det riktigt fullträff!!!!!!
Man ser en del barn vars föräldrar har orimligt höga krav på sina barn och de får inte ens vara barn utan ska lära sig allt och kunna allt.....ingen tid till chilla...sönderstressad generation....
Citera
2018-01-24, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Exakt, deras livskvalité. Jag tror att de själva inte ville mista sin jobb och istället sitta hemma och ta hand om sjuka barn.

Exakt huvudet på spiken......helt övertygad om det också...tragiska kräk...det är ju en av anledningarna till att det är locket på för att skona anhöriga bl a jävla losers måtte de brinna i helvetet
Citera
2018-01-24, 19:06
Medlem
Geggamojas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Applåder!!!!!
Du är helt rätt på det riktigt fullträff!!!!!!
Man ser en del barn vars föräldrar har orimligt höga krav på sina barn och de får inte ens vara barn utan ska lära sig allt och kunna allt.....ingen tid till chilla...sönderstressad generation....
Ja det är ju en balansgång, det finns föräldrar som på riktigt får barnen att vara naturligt nyfikna och kommer långt före sina klasskamrater och som samtidigt får vara barn. Men att pressa in kunskaper för sakens skull blir aldrig bra. Jag kan tänka mig att dessa två föräldrar i Bjärred försökte pressa barnen till kunskap.
Citera
2018-01-24, 19:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Geggamoja
Nja, här är tråden som handlar om morden i Gårdsten, Göteborg, 1554 inlägg. En mamma som mördade sina tre barn. De skulle avhysas från sin lägenhet pga obetalda hyror. Det gick nästan spårlöst förbi.
(FB) Gårdsten, Göteborg (2017-07-20) Kvinna och tre barn döda – misstänkt mord

Är du förvånad???
Slödder i förorten är inget som intresserar eller någon bryr sig om....snarare ett problem mindre för samhället.....wakeup retard....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in