Citat:
Ni har inte råd i form av att det kommer bli ett jäkla liv om Poya börjar förlora direkt och att ni till slut hamnar 7:a. Tror jag. Vet inte vad du har för bild av "ditt" IFK, men min bild av IFK är att de en gång var ute i Europa, vann Uefa cupen, hade spelare som Blomqvist, Ravelli osv osv. Att ni där uppe nu satsar på att komma 7:a är ju ett skämt. Tror dock inte att IFKs målsättning är så, utan bara något du tror?
Visst, spelsättet bör ni få igång men resultat bör komma också. Ni har som sagt inte råd med ännu en 10:a säsong, ni är inte Halmstad direkt.
1 spelare för utlandet? Är inte Boman aktuell för utlandet? Vi köpte Rieks som var aktuell för U? Alvbåge stack väl för utlandet? osv Osv.
Visst, spelsättet bör ni få igång men resultat bör komma också. Ni har som sagt inte råd med ännu en 10:a säsong, ni är inte Halmstad direkt.
1 spelare för utlandet? Är inte Boman aktuell för utlandet? Vi köpte Rieks som var aktuell för U? Alvbåge stack väl för utlandet? osv Osv.
Nej, det blir inte ett "jäkla liv" om Poya torskar 2-3 matcher i inledningen av allsvenskan, visst om vi fortsätter torska och riskerar nedflyttning efter halva säsongen eller liknande men alla vet att detta är ett år där vi får ta att det kommer hacka en del innan allt sitter.
Ingen kräver en absolut topplacering 2018, sjundeplats är rimligt att tro på. Naturligtvis kan det, om allt klaffar, gå bättre och då är det självfallet glädjande men vi ska verkligen inte t.ex. chansvärva dyrt i sommar för att hänga med om vi ligger däruppe. DET har vi inte råd med.
Vi har en ärorik historia men likt egentligen alla större allsvenska topplag har vi en downperiod ibland, skillnaden är den att vi faktiskt har sluppit åka ur under densamma sedan 70-talet.
Vem är mer aktuell för utlandet än Dahlberg?
Att Boman lämnat är klart men han är kontraktslös och visst kan han få kontrakt med nån klubb utomlands men det är snarare i brist på annat än att han är så värst attraktiv utomlands.
Alvbåge lämnade för Cypern för att vi ville bli av med honom snarare än något annat.
Förövrigt tycker man ju så j-a synd om PaKa som återigen blir borta ett halvår, jag börjar starkt tvivla på att hans kropp tål elitfotboll...