Citat:
Ursprungligen postat av
JohnnyGenzale
Råd i form av vad?
Vi har inte råd med att satsa oss till topp 3. Vi har visst råd att komma 7:a. Det vi måste göra framförallt är att hitta en spelmodell som funkar för oss samt få unga spelare att bli attraktiva på marknaden. I nuläget har vi 1 spelare som utländska klubbar vill ha. 1 jäva spelare. Resten vill ingen ha. Det är där vår ekonomi står och faller.
Kravbilden är alltid att komma högt upp och att utmana. Men det går inte att göra med nuvarande trupp, nuvarande ekonomi eller utifrån nuvarande tidsram med nye tränaren. Kommer vi bättre än 6-7:a är jag supernöjd men jag stålsätter mig för en säsong i mitten med goda intentioner, unga spelare som tar plats och att vi kan göra ett par försäljningar nästa vinter för att på så sätt få ordning på ekonomin.
Ni har inte råd i form av att det kommer bli ett jäkla liv om Poya börjar förlora direkt och att ni till slut hamnar 7:a. Tror jag. Vet inte vad du har för bild av "ditt" IFK, men min bild av IFK är att de en gång var ute i Europa, vann Uefa cupen, hade spelare som Blomqvist, Ravelli osv osv. Att ni där uppe nu satsar på att komma 7:a är ju ett skämt. Tror dock inte att IFKs målsättning är så, utan bara något du tror?
Visst, spelsättet bör ni få igång men resultat bör komma också. Ni har som sagt inte råd med ännu en 10:a säsong, ni är inte Halmstad direkt.
1 spelare för utlandet? Är inte Boman aktuell för utlandet? Vi köpte Rieks som var aktuell för U? Alvbåge stack väl för utlandet? osv Osv.