2018-01-23, 00:12
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av easy_dan
Så varför frågar du inte din källa vem Jakobsen är och får lite info? Just nu är det enda som är grumligt med denna soppa du.

Jag har som sagt inte själv kontakt med källan, det är via en av mina kollegor. Jag kan höra med honom om mer info om du vill.
2018-01-23, 01:14
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Jag har inte så bra koll utanför Hammarby men i dagarna fick jag ta del av ett tråkigt rykte. Ta det för vad det är, det är min kollega som känner någon som jobbade med/under Billborn i BP. Han skrev, och jag har läst det själv, att Billborn tydligen är en person som inte tvekar att hugga någon i ryggen. Han skrev att det var vad som hände mellan honom och Jakobsen. Jag har som sagt väldigt liten koll utanför Hammarby så jag vet inte vad detta syftar till (vet inte vem Jakobsen är heller) men det är oroväckande. Soppan blir bara mer och mer grumlig :-/
Härligt. Det kräver ballar att hugga någon i ryggen!
2018-01-23, 06:08
Medlem
JohnnyGenzales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Altså IFK har inte råd med att hamna 7:a igen, oavsett hur ungt eller oerfart laget är. IFK bör väl ÅTMINSTONE komma top 3 i år. 7:a? Skojar du med mig? Om IFK har kraven där så är det ju ett skämt. Tråkigt om topplagen sänker kraven såhär.

IFK bör värva lite mer, Poya bör göra en bra första säsong pga IFKs storhet och historia.

/Mffare

Råd i form av vad?

Vi har inte råd med att satsa oss till topp 3. Vi har visst råd att komma 7:a. Det vi måste göra framförallt är att hitta en spelmodell som funkar för oss samt få unga spelare att bli attraktiva på marknaden. I nuläget har vi 1 spelare som utländska klubbar vill ha. 1 jäva spelare. Resten vill ingen ha. Det är där vår ekonomi står och faller.

Kravbilden är alltid att komma högt upp och att utmana. Men det går inte att göra med nuvarande trupp, nuvarande ekonomi eller utifrån nuvarande tidsram med nye tränaren. Kommer vi bättre än 6-7:a är jag supernöjd men jag stålsätter mig för en säsong i mitten med goda intentioner, unga spelare som tar plats och att vi kan göra ett par försäljningar nästa vinter för att på så sätt få ordning på ekonomin.
2018-01-23, 12:07
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Om vi hoppar skvallret, stämmer det att Bajen gick ut med att målet för 2018 är att komma sexa (eller högre) på medlemsmötet och det var ok? Visst kom ni nia 2017 och sparkade tränaren efter en säsong trots att det var ert bästa resultat på ett decenium.

För en utomstående (och givetvis oinsatt) ter det sig märkligt. Top 4 ok men top 6, för mig låter det som "övre halvsn mål". Har ni inte typ fjärde dyraste truppen?

Nu var jag inte på mötet (tvättstuga du vet) men läste referat i efterhand. Jansson/Billborn sa att man inte satt något mål ännu men att man gillar att spelarna har ambition om topp-5/topp-3.

Tycker vi har något för tunn trupp för det, dessutom oroväckande med långa skador på nyckelspelare som Fenger, Jeppe A och Junior. Men kan vi få bort Koffie och Khalili och ersätta med backup på MB och DM, samt få in en renodlad ytter för startelvan (Zengin?) så varför inte? Jag tror mycket på Sander Svendsen och tillsammans med Pa Dibba tror jag de två utan problem kan komma upp i 20 baljor tillsammans. Hamad verkar jävligt spelsugen också, har nog inte gett upp VM-truppen.

Kan garantera att en ny niondeplats inte är acceptabelt för någon. Runt femma är rimligt imo givet dagens trupp på pappret.
2018-01-23, 19:02
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Jag har som sagt inte själv kontakt med källan, det är via en av mina kollegor. Jag kan höra med honom om mer info om du vill.

Det verkar som om jag missförstått lite. Jag fick inte reda på specifikt vad som hade hänt som fick min källa att uttrycka sig så negativt om Billborn. Däremot kom ett förtydligande om att det hela gällde tiden i Hammarbys akademi. Alltså inte BP som jag tidigare skrev.

Vad gäller Hammarbys målsättningar tror jag tålamodet kommer vara dåligt hos supportrar med tanke på allt som hänt. Dessutom tror jag inte truppen är stark nog för att komma topp 6 t.ex. Och speciellt inte med inre turbulens i klubben. Man har satt sig i en rävsax. Jag tror det blir gallerskak ganska snabbt om saker och ting inte startar bra. Min gissning är att Hammarby slutar sämre än vi gjorde 2017 tyvärr.
2018-01-23, 19:39
Medlem
Citat:
Det verkar som om jag missförstått lite. Jag fick inte reda på specifikt vad som hade hänt som fick min källa att uttrycka sig så negativt om Billborn. Däremot kom ett förtydligande om att det hela gällde tiden i Hammarbys akademi. Alltså inte BP som jag tidigare skrev.

Vad gäller Hammarbys målsättningar tror jag tålamodet kommer vara dåligt hos supportrar med tanke på allt som hänt. Dessutom tror jag inte truppen är stark nog för att komma topp 6 t.ex. Och speciellt inte med inre turbulens i klubben. Man har satt sig i en rävsax. Jag tror det blir gallerskak ganska snabbt om saker och ting inte startar bra. Min gissning är att Hammarby slutar sämre än vi gjorde 2017 tyvärr.
Angående kvaliteten på truppen så tycker jag inte att andra lag än Malmö och AIK har så värst mycket bättre startelva än vad vi kan mönstra, om du kollar spelare för. Det handlar enbart om att bli trygga i det sätt vi vill spela samt hitta en bra balans mellan offensiv/defensiv. Då kan vi mycket väl vara med och konkurrera. I synnerhet om vi får in 1 eller 2 spelare till startelvan.

Men nu är det upp till bevis. Inga fler uppbyggnadsår. Tålamodet med Billborn kommer att vara kort. Med Jansson och övriga ledning ännu kortare.
2018-01-23, 21:42
Medlem
Häcken premiärvinner med 5-0. Alm spelade med Kevin Ackermann, 16 år, Theo Kornbakk, 17, och Kevin Yakob, 17.*Häcken har en bra akademi eller/och han är bra på att lyfta in dem?
2018-01-23, 22:36
Medlem
ZlatanManias avatar
Citat:
Häcken premiärvinner med 5-0. Alm spelade med Kevin Ackermann, 16 år, Theo Kornbakk, 17, och Kevin Yakob, 17.*Häcken har en bra akademi eller/och han är bra på att lyfta in dem?
Alm har alltid varit bra på att lyfta fram unga spelare. Som tidigare nämnt fick han alldeles för mycket skit när han var hos oss.
2018-01-23, 22:46
Medlem
Captain.Johanssons avatar
Citat:
Kevin är dock en "supertalang", lagkapten i vad som var P16, skrevs redan om honom som 12 åring och blev uppflyttad till A-laget redan i fjol och var med på träningsläger utomlands då.
Men ändå, kul och bra att Alm ger de yngre chansen.
2018-01-23, 22:53
Medlem
Citat:

Det är allmänt känt att Häcken har en riktigt bra akademi och skulle nog säga att fler bra spelare söker sig ut till Hisingen istället för fastlandet och resterande ”storlag” i Göteborg.
2018-01-24, 00:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av JohnnyGenzale
Råd i form av vad?

Vi har inte råd med att satsa oss till topp 3. Vi har visst råd att komma 7:a. Det vi måste göra framförallt är att hitta en spelmodell som funkar för oss samt få unga spelare att bli attraktiva på marknaden. I nuläget har vi 1 spelare som utländska klubbar vill ha. 1 jäva spelare. Resten vill ingen ha. Det är där vår ekonomi står och faller.

Kravbilden är alltid att komma högt upp och att utmana. Men det går inte att göra med nuvarande trupp, nuvarande ekonomi eller utifrån nuvarande tidsram med nye tränaren. Kommer vi bättre än 6-7:a är jag supernöjd men jag stålsätter mig för en säsong i mitten med goda intentioner, unga spelare som tar plats och att vi kan göra ett par försäljningar nästa vinter för att på så sätt få ordning på ekonomin.

Ni har inte råd i form av att det kommer bli ett jäkla liv om Poya börjar förlora direkt och att ni till slut hamnar 7:a. Tror jag. Vet inte vad du har för bild av "ditt" IFK, men min bild av IFK är att de en gång var ute i Europa, vann Uefa cupen, hade spelare som Blomqvist, Ravelli osv osv. Att ni där uppe nu satsar på att komma 7:a är ju ett skämt. Tror dock inte att IFKs målsättning är så, utan bara något du tror?

Visst, spelsättet bör ni få igång men resultat bör komma också. Ni har som sagt inte råd med ännu en 10:a säsong, ni är inte Halmstad direkt.

1 spelare för utlandet? Är inte Boman aktuell för utlandet? Vi köpte Rieks som var aktuell för U? Alvbåge stack väl för utlandet? osv Osv.
2018-01-24, 00:23
Medlem
Plebeiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Ni har inte råd i form av att det kommer bli ett jäkla liv om Poya börjar förlora direkt och att ni till slut hamnar 7:a. Tror jag. Vet inte vad du har för bild av "ditt" IFK, men min bild av IFK är att de en gång var ute i Europa, vann Uefa cupen, hade spelare som Blomqvist, Ravelli osv osv. Att ni där uppe nu satsar på att komma 7:a är ju ett skämt. Tror dock inte att IFKs målsättning är så, utan bara något du tror?

Visst, spelsättet bör ni få igång men resultat bör komma också. Ni har som sagt inte råd med ännu en 10:a säsong, ni är inte Halmstad direkt.

1 spelare för utlandet? Är inte Boman aktuell för utlandet? Vi köpte Rieks som var aktuell för U? Alvbåge stack väl för utlandet? osv Osv.
Det finns en stark relation mellan ekonomi och resultat i fotboll. Det är därför MFF kommer vinna och Göteborg komma omkring sjua.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in