2018-01-24, 15:54
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Var går gränsen för moralpaniken?

Jag förstår mig inte på hans agerande. Jag fattar det inte helt enkelt. Men jag hatar moralpanik och moraltanter. Är det brottsligt är det en sak, om inte är det en annan sak.

Jag har nyss samtalat med en person som berättat om tjänstemän anställda inom stat och kommun. Både heterosexuella och homosexuella män som inte kan hålla Petter Niklas i styr och som har lagt upp bilder i sociala medier av olika slag. När vaknar moraltanterna där månntro? Nästa mediegrej?
Jag tror inte arbetskamraterna bryr sig, men om kunden ("Gunlög och Bengt Hägglund från Sörböle") fick se "den trevliga mannen på TV, med blomreportagen" bli påsatt av en annan man samtidigt som han kallar sig "pappa" riskerar det att leda till arga brev, i massor.
Citera
2018-01-24, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag tror inte arbetskamraterna bryr sig, men om kunden ("Gunlög och Bengt Hägglund från Sörböle") fick se "den trevliga mannen på TV, med blomreportagen" bli påsatt av en annan man samtidigt som han kallar sig pappa riskerar det att leda till arga brev, i massor.

Ja moralpanik.
Citera
2018-01-24, 15:56
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Tror det kan vara Idomin mot torr hud.
Jag tror snarare att det är Crisco, som ser ut precis sådär och är ett vanligt tillbehör vid t ex analfisting.
Citera
2018-01-24, 15:56
Medlem
https://www.vk.se/1279183/mina-nojesval-jonas-berring

Lol
Han glömde ta upp vissa intressen...
Citera
2018-01-24, 16:02
Medlem
Redas avatar
Citat:

Jag förstår mig inte på hans agerande. Jag fattar det inte helt enkelt. Men jag hatar moralpanik och moraltanter. Är det brottsligt är det en sak, om inte är det en annan sak.

Jag har nyss samtalat med en person som berättat om tjänstemän anställda inom stat och kommun. Både heterosexuella och homosexuella män som inte kan hålla Petter Niklas i styr och som har lagt upp bilder i sociala medier av olika slag. När vaknar moraltanterna där månntro? Nästa mediegrej? De tar ju beslut om vår vardag och fläskar ändå på nätet.

Du fattar nada.
Här är ingen moralpanik utan uppmärksamheten beror helt på att bögrunkaren är programledare på statliga vänsterextremistiska SVT.
Citera
2018-01-24, 16:03
Medlem
jugbandbluess avatar
på mitt gym hade han fått en hantel i huvvet. det kan inte vara så att gymmet han är på har nån slags bögkultur?

Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Vad är det för människa som lägger så mycket engangemang på sin sexualitet? Ser så desperat och patologiskt ut.

det i sig är nog inte ovanligt. men anledningen till att du kunnat beskåda hans sexualliv beror ju inte på hans översexuella homofila böjning, utan på att han helt uppenbart är en exhibitionist. de allra flesta homofiler håller antagligen sånt här för sig själva.
Citera
2018-01-24, 16:05
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Du fattar nada.
Här är ingen moralpanik utan uppmärksamheten beror helt på att bögrunkaren är programledare på statliga vänsterextremistiska SVT.
På vilket sätt hamnar saken då i ett annat ljus?
Citera
2018-01-24, 16:05
Medlem
vera.os avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxyn
Vad är det för människa som lägger så mycket engangemang på sin sexualitet? Ser så desperat och patologiskt ut.
Bögar brukar var så där utåtagerande, kolla bara pridefestivalen. Den är ju packad med perversa bögar.
Denna skräckrunkare från SVT är inte unik.
Senast redigerad av vera.o 2018-01-24 kl. 16:07.
Citera
2018-01-24, 16:07
Medlem
Ratads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
I.o.m att han nu är en offentlig person som runkar, sprutar, suger och ber att få den i 2:an.., och väljer att sätta ut sina äventyr på nätet, för alla att se.., så blir jag nog att undra :

-Hur tusan har han vart att jobba med ?
-En fullständig "dr Jekyll, mr Hyde".., eller har det "tisslats och tasslats"..?

Sedan kan jag inte låta bli att undra hur han har fungerat på tex julbordet med jobbet. Saker och ting, likaså beteenden brukar ju komma fram då efter några groggar.., och Jonas förefaller ju inte vara en "blyg, oskyldig pojke" precis..

Precis. jag flackar mellan att tro att han en dag fått frispel och bestämt sig för att han fått nog av att plantera växter och trolla universum med knasig och obehaglig bögporr och att han har medfödda "svårigheter".

Jag lutar alltmer åt det sistnämnda. Det skulle ju vara bättre för hans varumärke om han kunde ursäkta sig med en hög med genetiska svårigheter och kemiska obalanser som han inte kan rå för. För att bli en kultfigur på Flashback skulle det vara bättre om han bestämde sig för att göra en "Falling Down" fast med analsex och tokrunkande.

Citat:

Jag har nyss samtalat med en person som berättat om tjänstemän anställda inom stat och kommun. Både heterosexuella och homosexuella män som inte kan hålla Petter Niklas i styr och som har lagt upp bilder i sociala medier av olika slag. När vaknar moraltanterna där månntro? Nästa mediegrej? De tar ju beslut om vår vardag och fläskar ändå på nätet.

Sitter du på info om fler kändisar eller personer som tvångsmässigt saggar ner andras saker? Sjung ut för helvete!
Citera
2018-01-24, 16:10
Medlem
vera.os avatar
Hade jag tränat på detta gym hade krävt pengarna tillbaka!
Fy fan vad vidrigt. Jag utgår i från att han slängs ut från gymmet och blir svartlistad på,alla andra gym.
Citera
2018-01-24, 16:11
Medlem
Så mycket för så kallad "tolerans, öppenhet och mångfald" på SVT. Vad har han gjort för fel egentligen annat än att njuta av livet om än på ett lite udda sätt? Normalt borde sådana här bedrifter leda till att man kvoteras upp ett hack i hierarkin.
Citera
2018-01-24, 16:11
Medlem
Vi har väl alla våra saker vi sysslar med som ingen vet om. Vore konstigt annars. Men inte bra att gå runt och göra saker på gymmet. Gymkortet bör ju sägas upp. Sen är det ju svårt att inte ge honom sparken då alla kommer tänka på annat när de ser han i TV framöver.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in