2018-01-24, 13:46
Medlem
swebarbs avatar
Låter ju bra, han var enda anledningen jag gick till donken för att käka hans burgare som fan betydligt godare än dom vanliga som smakar ju fan ändå skit så detta kan bli väl bra. Vi behöver verkligen riktiga hamburgerkedjor som gör goda hamburgare och inte massproducerat fastfood junk..

Och det är ju fan ingen rocket science tycker man att lansera ett ställe och göra rejäla goda som man hittar i usa så detta kommer jag hoppas på lyckas.
Citera
2018-01-24, 14:04
Medlem
Känns lite märkligt att påpeka att köttet ska komma från mjölkkossor, det gör väl svenskt kött i vanliga fall också och är väl om nåt en anledning till den rätt låga köttkvalitet vi har?
Citera
2018-01-24, 14:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kausti
Hamburgare idag är fortfarande väldigt "hipster eller skräp", så nog finns det plats för en kedja till. McDonalds är ju rätt trötta, Max och Burger King samma sak. Jämför med Shake Shack eller In-n-Out Burger t.ex., kvaliteten på dom restaurangerna är otroligt mycket högre än dom svenska kedjorna trots att maten är billig. Hoppas verkligen att Jureskog satsar på det segmentet, då kan det här projektet fylla en funktion.

Håller helt med i detta. Lägger han sig liknande In-n-Out kommer det bli kanonbra.

Men av att han som bakgrund sålt ut sig till Donken tror jag tyvärr sannolikheten är större att det blir ett nytt skitställe såsom KÄK.
Citera
2018-01-24, 14:49
Medlem
HanSomForsvanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sherbert
McDonalds ansikte utåt ska öppna 60 nya restauranger.

Efter tv-programmet Världens bästa burgare och samarbetet med McDonalds tar Jureskog nästa steg i hamburgar-riktningen. I april öppnar han sin egen hamburgerkedja Jureskogs tillsammans med sin bror Ludvig. Bröderna har fokus på hållbarhet. – Bland annat ska våra burgare göras på färs från mjölkkossor och vi ska jobba ekologiskt så långt det går. Vi ska ha ett ekobröd som bakas av bageriet Bakery & Spice, säger Johan Jureskog till Besöksliv.

Deras mål är att öppna 60 restauranger inom de kommande tio åren. Inspirationen kommer från hans resor runt USA i jaken på den perfekta burgaren (var annars?). Hamburgarna ska ha en "smash style". Det innebär att man slänger färsen på stekhällen och plattar till den, vilket ska generera en bra stekyta och mycket grillsmak.

– Jag har jobbat med McDonalds i många år och jag känner att nu är det kul att göra något eget. Och burgare är något alla gillar, det är lätt och billigt att äta, och det är så himla gott. Så det finns alltid plats för fler ställen tror jag, säger han till Besöksliv.

Den första restaurangen öppnar i Stockholm i april.

https://ng.se/artiklar/johan-jureskog-lanserar-egen-hamburgerkedja
http://www.besoksliv.se/nyheter/hallbara-hamburgare-jureskog/

Hur kommer detta att ga tro? Vilka skall han konkurrera med? Har inte "hamburger-taget" gatt?

"Och burgare är något alla gillar, det är lätt och billigt att äta" Det ska vi komma ihåg. Lovar att den billigaste menyn (liten burgare säg 110g) kommer att ligga på minst 99:- Billigaste burgaren (tänk storleken cheeseburgare på McD) runt 65:-

Mvh
Citera
2018-01-24, 14:57
Bannlyst
Lite mer information...

Arbetsnamnet är Jureskogs, och den första restaurangen ska öppna på Jakobsbergsgatan i Stockholm i närheten av Mood-gallerian. Ytterligare två restauranger ska öppnas i Stockholms innerstad i år, och de har identifierat ett 30-tal intressanta platser runt om i landet längs E4:an, så det finns goda expansionsmöjligheter.

Burgarna kommer att tillagas enligt smash-tekniken, och fokus kommer att ligga på ekologiska ingredienser, färskt kött från mjölkrasdjur och ett hållbart helhetstänk. Inspirationen kommer från bl.a. Shake Shack. De kommer dessutom att ha öl- och vinservering.

Kalla: burgerdudes
Citera
2018-01-24, 14:58
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cdec
Om man läser artikeln så står det att Jureskog kommer satsa på att öppna restauranger i mindre städer, dit burgar trenden inte har nått och där det har hunnit gå inflation i branschen.

Nu står det ju inte det överhuvudtaget såvitt jag kan se, men även om det gjort det så förstår jag överhuvudtaget inte tankegången. Du menar alltså att han skulle satsa på städer där de idag inte har någon hamburgerrestaurang antar jag? Eftersom det inte är omedelbart självklart för dig så kan jag ju avslöja att det i så fall finns en anledning att där inte finnas någon hamburgerrestaurang, och det är inte att donken, max, burger king etc "missat" en guldgruva.

Dessutom finns det självklart ingenstans i hela Sverige där hamburgaren passerat obemärkt förbi i 40 år.
Citera
2018-01-24, 15:08
Bannlyst
Han är för sent ute
Citera
2018-01-24, 15:18
Medlem
CoopColas avatar
Tänkte direkt att det här kommer floppa. Iaf inga 60 ställen på 10 år. Kommer vara för dyrt och ta för lång tid för stressiga stadsbor. Kanske skulle funka med typ 4 i Stockholm och två i Göteborg respektive Malmö och nåt enstaka i de mindre städerna.
Citera
2018-01-24, 15:20
Medlem
Bluebeast72s avatar
Karln har ju för fan inte kommit på en enda god burgare ännu..lycka till. Jag kommer aldrig besöka skiten.
Citera
2018-01-24, 15:22
Medlem
CannonDorfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CoopCola
Tänkte direkt att det här kommer floppa. Iaf inga 60 ställen på 10 år. Kommer vara för dyrt och ta för lång tid för stressiga stadsbor. Kanske skulle funka med typ 4 i Stockholm och två i Göteborg respektive Malmö och nåt enstaka i de mindre städerna.

Det framgår ju inte direkt varken vilket prissegment det är tänkt att ligga i, eller vilken typ av restaurang det är tänkt att vara. Kommer han servera kvalitetsburgare för under 150 kr, så tror jag säkert att det kan fungera. Problemet för honom är väl att det redan finns även den typen av hamburgerbarer i både stora och mellanstora städer.
Citera
2018-01-24, 15:27
Medlem
Mextremes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2560p
Om det ska lyckas hänger det på en sak, och en sak endast: Inga jävla idiotburgare som är en halvmeter höga och sitter ihop med tandpetare och skit. Kvalitetsburgare som man kan äta i bilen när man kör, det är grejen. Det finns inte idag.

Det finns massvis med krogar som serverar schyssta burgare, men som måste ätas på plats p.g.a. utformningen. I det segmentet behövs inga fler "uppstickare". Går man ändå på en schysst krog beställer man väl förfan inte hamburgare, hur god kvalitet den än må hålla.

My brother from another mother.

Konceptet måste vara en kvalitetshamburgare man äter "för hand" Inte något på en tallrik som rasar när man försöker skära i den.
Citera
2018-01-24, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SverreDengroth
Känns lite märkligt att påpeka att köttet ska komma från mjölkkossor, det gör väl svenskt kött i vanliga fall också och är väl om nåt en anledning till den rätt låga köttkvalitet vi har?
Jag har hört att mjölkkor ger bra kött.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in