Citat:
Ursprungligen postat av
exsist
Tillägg:
Vill bekänna att jag i början när det blev känt att han tipsade om sej själv, då trodde jag att han gjorde det för fam Anderssons skull. Anledningen, fick jag inte ihop.
Upplevde honom för smart för att ta ett så korkat beslut. Samt att han brydde sej för mkt om familjen för att sabba utredn. och att framställa sej som skyldig framför dem.
Omständigheten att PR riktade misstankar mot sig själv med vidare resonemang som syftar till att han skulle ha intelligens eller omsorg om familjen Andersson kan jag inte se ett spår av.
Jag ser ingenting i hans beteende som skulle tyda på att han besatt någon vidare intellektuell eller emotionell förmåga. Hans agerande visade inte på omsorg, inte på någon mental förmåga att se situationen för vad den är, han visade inte på förmåga till abstrakt tänkande, se orsakssamband eller ett kommande händelseförlopp.
Hans beteende kan inte under några omständigheter tillskrivas att vara ett agerande hos en smart eller klok person, inte hos någon som besatt sunt förnuft eller visade på omsorg om de sörjande.
Var han smart och/eller kände sympati för familjen Andersson så hade inte det där hänt. Tror det handlade om det egna intresset av att vara högintressant och då faller i min mening föregående.