2018-01-23, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Helt klart och jag ber om ursäkt för mina utbrott, de är enbart riktade mot en skribent!
Jag kunde ha tagit det i PM men anser att detta är en av anledningarna till varför denna tråd fastnat och det är en av anledningarna till varför jag skrev från första början.

Ingen annan tråd liknar denna, är så tillknäppt och styrd!
Det är stopp!
(Tack till dem som faktiskt vågar bryta den oskrivna lagen och säga sin mening!)

BTT, skulle inte dnaprovet vara färdigt för länge sedan? Tror ni att detta kommer delges offentligt? Man kan ha tur där!

Det finns ganska många suspekta personer som kommit upp i tråden. Jag undrar hur många av dem som kände till Helenas rutiner? Visst var genvägen genom skogen känd men att Helenas ägodelar placerats (?) ut där tyder på att denne visse att Helena brukade ta just den vägen.
Jag, personligen, kände inte till genvägen. Vem kan ha gått på den vägen tillsammans med Helena tidigare, tänker jag?

Hur tänker ni andra där?
Vad tror ni var tanken med att placera ut Helenas ägodelar där/lämna dem kvar?

Nära till hands.
Nära hemmet.

Var det konstaterat att det var samma blodgrupp som Helenas?
Men DNA är inte testats, och det är det som väntas svar på?
Senast redigerad av exsist 2018-01-23 kl. 11:46.
Citera
2018-01-23, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tack för ditt uppriktiga och redogörande svar.
Hans agerande har gjort mej brydd och därför fastnat och inte kunnat ta mej förbi.
Ditt svar bekräftar att jag uppfattade honom rätt i att han var lojal och ville fam Andersson allt väl och verkligen led med dem i situationen.
Kan tycka att det var naivt av honom att inte tro att hans agerande skulle påverka utredningen och i sin tur fam Andersson, det hela hänger ihop. Upplever att det som skrivs och även skrevs av honom själv ger en bild av en smart och intelligent person utöver socialt välvillig och varm.
Han kastade sej ut och lät sej frivilligt bli skinnflådd, ändå beklagade han sej inte utan hänvisade till att det var värst för fam Andersson. I vilket jag håller med. Han gjorde nog allt han kunde för dem.

Tillägg:
Vill bekänna att jag i början när det blev känt att han tipsade om sej själv, då trodde jag att han gjorde det för fam Anderssons skull. Anledningen, fick jag inte ihop.

Upplevde honom för smart för att ta ett så korkat beslut. Samt att han brydde sej för mkt om familjen för att sabba utredn. och att framställa sej som skyldig framför dem.
Citera
2018-01-23, 12:30
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Tillägg:
Vill bekänna att jag i början när det blev känt att han tipsade om sej själv, då trodde jag att han gjorde det för fam Anderssons skull. Anledningen, fick jag inte ihop.

Upplevde honom för smart för att ta ett så korkat beslut. Samt att han brydde sej för mkt om familjen för att sabba utredn. och att framställa sej som skyldig framför dem.

Omständigheten att PR riktade misstankar mot sig själv med vidare resonemang som syftar till att han skulle ha intelligens eller omsorg om familjen Andersson kan jag inte se ett spår av.
Jag ser ingenting i hans beteende som skulle tyda på att han besatt någon vidare intellektuell eller emotionell förmåga. Hans agerande visade inte på omsorg, inte på någon mental förmåga att se situationen för vad den är, han visade inte på förmåga till abstrakt tänkande, se orsakssamband eller ett kommande händelseförlopp.
Hans beteende kan inte under några omständigheter tillskrivas att vara ett agerande hos en smart eller klok person, inte hos någon som besatt sunt förnuft eller visade på omsorg om de sörjande.

Var han smart och/eller kände sympati för familjen Andersson så hade inte det där hänt. Tror det handlade om det egna intresset av att vara högintressant och då faller i min mening föregående.
Senast redigerad av FedupFlorence 2018-01-23 kl. 12:34.
Citera
2018-01-23, 14:23
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Omständigheten att PR riktade misstankar mot sig själv med vidare resonemang som syftar till att han skulle ha intelligens eller omsorg om familjen Andersson kan jag inte se ett spår av.
Jag ser ingenting i hans beteende som skulle tyda på att han besatt någon vidare intellektuell eller emotionell förmåga. Hans agerande visade inte på omsorg, inte på någon mental förmåga att se situationen för vad den är, han visade inte på förmåga till abstrakt tänkande, se orsakssamband eller ett kommande händelseförlopp.
Hans beteende kan inte under några omständigheter tillskrivas att vara ett agerande hos en smart eller klok person, inte hos någon som besatt sunt förnuft eller visade på omsorg om de sörjande.

Var han smart och/eller kände sympati för familjen Andersson så hade inte det där hänt. Tror det handlade om det egna intresset av att vara högintressant och då faller i min mening föregående.

Du skriver många genomtänkta inlägg! Jag har själv ofta tänkt i de här banorna men inte orkat skriva ner det. Särskilt innehållet i min fetning är mycket bra, men hela inlägget är en snygg inramning av "ämnet".
Citera
2018-01-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence

Ja, det är just det motsägelsefulla som väckte min misstanke.
Det faktum var att han stod fam Andersson nära och så snart inpå hade kontakt med U och Helena i anknytning till utlandsresan. Det tillskrevs honom att han månade och kände sympati för fam Andersson. Han höll kvar utredarnas intresse länge och de hade svårt att släppa honom. Han sade sej veta från början att de aldrig skulle finna något på honom eftersom han var oskyldig. Ändå anammade han medvetet en attityd som gjorde honom misstänkt.
Jag anser att det som är motsägelsefullt, har ett syfte att dölja något och där väcks min nyfikenhet.....
Citera
2018-01-23, 15:56
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har du aldrig haft folk i din närhet/omgivning som varit ärliga och pålitliga? Det verkar inte så, när du verkar misstro allt och alla. Jag beklagar i så fall detta. Jag har aldrig medvetet misslett någon, och om du inte tror på det jag skriver, så är det din tro och övertygelse. Jag kan inte mer än vara ärlig, och jag försöker vara så tillmötesgående som jag kan. Dessutom var min text ett svar på exsists inlägg. Om du har problem med mina inlägg, låt bli att läsa dem (ett tips), så slipper du bli så upprörd (som du verkar bli).

Som jag har skrivit, så vet jag inte vem Jerker L är, eller vilka "kretsar" han tillhörde/rörde sig i. Den enda gång jag kommit i kontakt med hans namn, var den gången PR sa att han kände en kille med det namnet när han bodde i Mariestad. Jag vet ingenting om denne JL.

Du skriver: "Du var en av dem som bekräftade K-las. Du var en av dem som verkligen ville lägga in små "frön" om honom för att andra skulle hugga.
" Du får gärna hänvisa till var jag gjort detta. Jag har nämligen aldrig bekräftat att KM "mannen med pilotglasögon" eller gm. Anledning? För att jag inte vet.

Du skriver också: "Du visste en hel del men ville inte föra det framåt. Varför? Vad är din relation med K-las idag? Ärligt och rakt! Hur ligger det till med honom?" Jag vet ingenting om KM, och av den anledningen har jag inte kunnat ha någon åsikt om honom.

OT: Hur mår du egentligen, eftersom du hugger på det mesta, ständigt verkar ha klorna ute och försöker vilseleda i tråden genom att påstå att ärliga människor missleder och ljuger? Det spammar en tråd som har ett enda syfte: att komma framåt i jakten på sanningen om vad som hände Helena.

Jodå. Om jag inte minns fel (hittar inte inlägget) så "bekräftade" du att Klas var med i bilen till T-boda. Du hade det från "säker källa". Det drog igång allvaret ang. Klas. Jag har alltid sett dej som pålitlig, därför var dina ord väldigt tunga och bärande. Säkert för fler än mej. Med andra ord så är Klas "pilot". Du skulle väl aldrig lägga ut sånt du fått i p.m annars? Du har fått massa p.m från mej t.ex i början av sommaren. Dem har du valt att helt nonchalera och inte fästa nåt avseende vid. Därför tror jag att du har starkt samröre med en viss person. Denna katt o råttalek har pågått i åratal. Om det finns några seriösa här, varför har inte detta lösts. Nä, alla leker en absurd lek. Har man inte lockat fram gm på så många år, är det inte stor risk att han kommer nu heller. Jag tror banne mej att ALLA tycker detta är roligt. Skandalöst.
Citera
2018-01-23, 16:23
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Jodå. Om jag inte minns fel (hittar inte inlägget) så "bekräftade" du att Klas var med i bilen till T-boda. Du hade det från "säker källa". Det drog igång allvaret ang. Klas. Jag har alltid sett dej som pålitlig, därför var dina ord väldigt tunga och bärande. Säkert för fler än mej. Med andra ord så är Klas "pilot". Du skulle väl aldrig lägga ut sånt du fått i p.m annars? Du har fått massa p.m från mej t.ex i början av sommaren. Dem har du valt att helt nonchalera och inte fästa nåt avseende vid. Därför tror jag att du har starkt samröre med en viss person. Denna katt o råttalek har pågått i åratal. Om det finns några seriösa här, varför har inte detta lösts.
Nä, alla leker en absurd lek. Har man inte
lockat fram gm på så många år, är det inte stor
risk att han kommer nu heller. Jag tror banne
mej att ALLA tycker detta är roligt. Skandalöst.

Det stämmer att jag har en säker källa att KM var med i bilen. Däremot har jag aldrig påstått att KM är mannen med pilotglasögonen.

Ja, du har skickat pm angående en person. Sedan har du ju själv lagt ut samma uppgifter i tråden.
Citera
2018-01-23, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge

Det finns ganska många suspekta personer som kommit upp i tråden. Jag undrar hur många av dem som kände till Helenas rutiner? Visst var genvägen genom skogen känd men att Helenas ägodelar placerats (?) ut där tyder på att denne visse att Helena brukade ta just den vägen.
Jag, personligen, kände inte till genvägen. Vem kan ha gått på den vägen tillsammans med Helena tidigare, tänker jag?

Hur tänker ni andra där?
Vad tror ni var tanken med att placera ut Helenas ägodelar där/lämna dem kvar?

Jag tror inte ägodelarna placerats ut av gärningsmannen, utan att hon helt enkelt har sprungit (mot hemmet) och i terrängen där det blir svårt att springa med den typen av skor hon har, så har hon helt enkelt i flykten tagit av skorna med höger repektive vänster hand och helt enkelt i paniken kastat dem på var sida om stigen. Jag tror inte på några spekulationer om att någon skulle återvänt och placerat ut dessa saker eftersom det är helt idiotiskt och riskabelt. Givetvis hade dessa eldats upp eller dumpats med kroppen eller på annan plats.
Senast redigerad av salta_killen 2018-01-23 kl. 22:42.
Citera
2018-01-23, 21:44
Medlem
Citat:
Det stämmer att jag har en säker källa att KM var med i bilen. Däremot har jag aldrig påstått att KM är mannen med pilotglasögonen.

Ja, du har skickat pm angående en person. Sedan har du ju själv lagt ut samma uppgifter i tråden.

Tror inte många här ger mycket för dina källor...
Citera
2018-01-23, 23:27
Medlem
Citat:

Du råkar inte ha uppgifter om den femte personen i bilen? Verkar svårt att få fram detta.
Citera
2018-01-23, 23:48
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Du råkar inte ha uppgifter om den femte personen i bilen? Verkar svårt att få fram detta.

Tyvärr vet jag inte det. Källan sa att det var "fyra eller fem" med i bilen (till Töreboda). H*n mindes inte vad personen sagt. Därför behöver det inte ha varit fem stycken. Men någon borde ju veta.
Citera
2018-01-24, 00:06
Medlem
Citat:
Tyvärr vet jag inte det. Källan sa att det var "fyra eller fem" med i bilen (till Töreboda). H*n mindes inte vad personen sagt. Därför behöver det inte ha varit fem stycken. Men någon borde ju veta.

Någon borde veta ja. Det framgick aldrig från PWs senate uppgifter heller va? Har någon länk till senaste uppdateringen i fallet?

Någon här inne vet också om KM inte var med i bilen till PWs fest i t-boda, om han inte var med i taxin tillbaka till stadt, om han inte gick in och ut med HA på stadt den där ödesdigra kvällen i juni -92. Snälla, det är dags att låta oss vilsna själar veta. Det räcker med tre enkla bokstäver: ett n, ett e och ett j. Får jag det ska jag genast ompröva mina källors uppgifter om pilot.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in