2018-01-21, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
Hmm. NEJ jag har inte hittat nån koppling. Men jag säger att NÅGON VET. Den behöver inte ha koppling till Helena. Jag vågar påstå att DU vet. Du har skrivit mycket underliga saker i tråden. Dessutom driver du på om Klas. TROTS att du vet vem gm är. Tycker det är så lååågt av er som vet vem det är, och försöker smutskasta andra. Dit hör du "propparn". Ni driver med folk i tråden. Förstår inte nöjet i det. Varför fiskar du hela tiden efter mej, "propparn". Sjung ut ist. Jag vet att du försökt driva detta åt ett annat håll. men modet sviker eller?

Nej, jag VET inte vem/vilka gm är. Däremot är det uppenbart vilka initialer som finns bakom MMPG. Sannolikt är han också inblandad.

MEN, eftersom jag utgår från SE vittnesuppgifter tror jag inte att han agerade ensam.
Citera
2018-01-21, 19:13
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Aha.. Så Prinzezzan har även haft kontakt med utredare...Det ante mej. En vanlig människa utan koppling till Helena får INTE ta del av utredningsmaterial. Förstår nu varför hon så enträget följer denna tråd, år efter år. Hon vet vem pilotmannen är, och har trots det hjälpt till att skylla på t.ex Klas. Det är lågt. Kanske finns nåt syfte. Vad vet jag.

PR:s namn kom upp i ett samtal, och det var då h*n uttryckte det jag skrev. Det kom helt spontant. Jag har INTE fått ta del av något utredningsmaterial.

Hänvisa gärna var jag har "hjälpt till att skylla på" Klas. Mig veterligt har jag INTE gjort det. Jag vet inte ens vem han är, och när jag har skrivit om honom så har jag skrivit "OM KM är mannen med pilotglasögonen...". Anledning? Jag vet inte vem som är mannen med pilotglasögonen. (Däremot har jag skrivit att det finns en del frågetecken runt den man som intervjuats som "mannen med pilotglasögonen" och hans utsagor.) Jag har inte "skyllt" något på KM, eftersom jag inte vet något om honom.
Citera
2018-01-21, 19:34
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Det ligger ingen lögn i att du missleder gällande HUR du får din info! Du har konstant försökt att få folk att tro att du sitter hemma och samlar info i PM och telefon, fjärran Mariestad och utan egentlig anledning, med nära relation! Det stämmer INTE! Inte ens om du skriver det om och om igen!

Med tanke på hur du vill skapa en bild av dig genom att själv få bestämma det i vad du skriver så undrar man hur pass dumma du tycker andra är!? Resten av komponenterna med din image stämmer ju inte!

Du får förtroende av ALLA nödvändiga för att bibehålla kronan på FB, bara det...

Det känns lite märkligt nu att du ens känner till en kille som J-erker. Att nämna en vän till PR som inte figurerar här var för att visa att jag VET vad jag pratar om. Du VET att jag kan styrka det men svär honom fri från sina vänner. Det är uppenbart att du fattat tycke för honom med, via PM (?) för så där gör du när någon ska verka helt ointressant för andra.

Om J-erker nu är ointressant så väcks genast frågan, varför vet du vem han är? Varenda jävel som PR mötte i stan var väl knappast listade till dig, eller?

Kort och gott, du vilseleder människor!

J-erker är schysst men tillhör Bråten-Lockerudgrabbarna, stommen av den och han var en god vän till PR, bland annat, men det förändrar inte hans livsstil, inte din blygsamma tveksamhet heller! Den har lagts ut förut.

Jag undrar över det. Du var en av dem som bekräftade K-las. Du var en av dem som verkligen ville lägga in små "frön" om honom för att andra skulle hugga.

Du visste en hel del men ville inte föra det framåt. Varför? Vad är din relation med K-las idag? Ärligt och rakt! Hur ligger det till med honom?

Ta chansen att visa hur ärlig du är och svara på det! Kontra inte med barnsligheter som "ingen ide att..." med en långbeskrivning på hur du VILL att andra ska se på dig. Alla killar köper inte den! Det är en avledande manöver kvinnor ägnat sig åt i evighet!

Hoppas att du förstår vad jag skriver och slipper tänka högt , i skrift , att du skulle kunna vara sarkastiskt, men att du står över det, med undermening:till skillnad från mig, som faktiskt skriver rent ut!
Det är bättre att säga det man vill och lämna resten osagt helt och hållet, fast man sår färre frön så.

Har du aldrig haft folk i din närhet/omgivning som varit ärliga och pålitliga? Det verkar inte så, när du verkar misstro allt och alla. Jag beklagar i så fall detta. Jag har aldrig medvetet misslett någon, och om du inte tror på det jag skriver, så är det din tro och övertygelse. Jag kan inte mer än vara ärlig, och jag försöker vara så tillmötesgående som jag kan. Dessutom var min text ett svar på exsists inlägg. Om du har problem med mina inlägg, låt bli att läsa dem (ett tips), så slipper du bli så upprörd (som du verkar bli).

Som jag har skrivit, så vet jag inte vem Jerker L är, eller vilka "kretsar" han tillhörde/rörde sig i. Den enda gång jag kommit i kontakt med hans namn, var den gången PR sa att han kände en kille med det namnet när han bodde i Mariestad. Jag vet ingenting om denne JL.

Du skriver: "Du var en av dem som bekräftade K-las. Du var en av dem som verkligen ville lägga in små "frön" om honom för att andra skulle hugga." Du får gärna hänvisa till var jag gjort detta. Jag har nämligen aldrig bekräftat att KM "mannen med pilotglasögon" eller gm. Anledning? För att jag inte vet.

Du skriver också: "Du visste en hel del men ville inte föra det framåt. Varför? Vad är din relation med K-las idag? Ärligt och rakt! Hur ligger det till med honom?" Jag vet ingenting om KM, och av den anledningen har jag inte kunnat ha någon åsikt om honom.

OT: Hur mår du egentligen, eftersom du hugger på det mesta, ständigt verkar ha klorna ute och försöker vilseleda i tråden genom att påstå att ärliga människor missleder och ljuger? Det spammar en tråd som har ett enda syfte: att komma framåt i jakten på sanningen om vad som hände Helena.
Citera
2018-01-21, 20:57
Medlem
Citat:
Aha.. Så Prinzezzan har även haft kontakt med utredare...Det ante mej. En vanlig människa utan koppling till Helena får INTE ta del av utredningsmaterial. Förstår nu varför hon så enträget följer denna tråd, år efter år. Hon vet vem pilotmannen är, och har trots det hjälpt till att skylla på t.ex Klas. Det är lågt. Kanske finns nåt syfte. Vad vet jag.

Ja visst är det fantastiskt?

Vet inte om du såg det gamla inlägg jag citerade för ett par dagar sedan från prinzezzan där hon påstod att PR fått höra ett av de inringda tipsen om honom, men att han inte kände igen rösten. Ett annat helt vansinnigt påstående som jag inte fattar att ingen reagerat på.
Citera
2018-01-21, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
PR blev avskriven senhösten -97, om jag inte minns fel. Därmed borde han ha behandlats som just det - avskriven. Förmodligen hade resultatet blivit annorlunda om han valt att "samarbeta", som du uttrycker det. Men som jag förstår det så var det som värst för honom året innan/i samband med att han anhölls i maj -96. När PR avskrivits fick polisen en annan huvudmisstänkt, som de gick ut med (maj?) -98. (Vilken är den som anhölls förra året på senvåren.)

Ja, han månade om familjen Andersson, och det var viktigt för honom att Helenas öde skulle komma fram, så att familjen skulle få ett svar. Du frågar: "Var viktigt att de övertygades om att han var oskyldig?" Det vet jag inte, men jag har svårt att tänka mig att han skulle ha försökt att "övertyga" familjen om sin oskuld. Jag uppfattade honom - tvärt om - som att han ville att man skulle kolla allt och bilda sig en uppfattning utifrån. "Ställ kritiska frågor!" "Undersök runt omkring, och inte bara vad jag säger, och bilda dig en uppfattning utifrån allt sammanslaget." "Granska kritiskt!" Han ville att jag skulle vara objektiv, och han försökte INTE EN ENDA GÅNG övertyga mig om sin oskuld. Min åsikt om hans skuld/oskuld bildade jag mig efter år av frågor, annan undersökning osv. En utredare sa till mig en gång: "Men han [PR, min anmärkning] har ju ingenting med det där [Helenas försvinnande, min anmärkning] att göra!" (Personen sa det med emfas.) Då hade jag redan haft min åsikt klar något/några år.

Ja, han hade ett bra samtal med dem, där den ene föräldern ska ha sagt att han (PR) måste "släppa det där" och gå vidare, och att de inte ansåg honom inblandad. Detta ska åtminstone ha gällt föräldrarna och syster U. Syster G kan jag inte yttra mig om, för det vet jag inte.

Ja, U och H sov över hos PR natten innan de skulle åka utomlands. Han ska också ha mött upp dem på Landvetter när de kom tillbaka från resan, men någon annan ska ha skjutsat dem hem. Jag uppfattade inte att det fanns någon osämja mellan dem.

Ingen blev hjälpt av hans agerande - allra minst han själv - och jag tror inte att han tänkte på sitt agerande i förhållande till familjen A. Han tyckte om familjen och mådde dåligt å familjens vägnar, att de inte fick reda på vad som hänt Helena. Du frågar: "Fanns det någon vid tiden han medvetet skulle offrat sej för?" På den frågan är mitt svar, att jag har mycket svårt att tänka mig det. Med tanke vad han fick utstå, så skulle han inte ha skyddat någon alls. Han hade allt att vinna på att sanningen om Helenas försvinnande skulle komma fram. Då skulle även fokuseringen, (vissas) hat och trakasserier osv mot honom - förhoppningsvis - upphöra. Dessutom kom hans söner alltid i första hand för honom, och han var rädd att de skulle drabbas av lögner och skitsnack och få lida p g a detta. PR tyckte mycket om Helena och beskrev henne som "snäll, glad, glad och glad". (Förutom andra positiva omdömen.) Han ville verkligen att den rätte gm skulle identifieras och att rättvisa skulle skipas.

Jag vet inte om syster U var ensam när Helena ringde. Uppgifter som jag har fått säger att hon hade träffat en ny pojkvän, men att denne var i sin hemstad då. Men det är ingenting som jag vet.

Din sista fråga: "Hur visste PR att de inte sökte vid genvägen/dungen på sön fm/dag innan polis?". Det vet jag inte svaret på, men om jag spekulerar så kanske det var så att U berättade det för honom. Men det är, som sagt, endast min spekulation.

Min uppfattning utifrån sammanslagen info, är att ingenting visar annat än att PR hade ett stort hjärta, ville alla (som ville honom) väl, var ärlig, lojal och snäll. Han ville mycket och väl. Ibland kanske han inte tänkte på följderna, men jag är övertygad om att hans intentioner var ärliga, uppriktiga och vänligt sinnade.

Tack för ditt uppriktiga och redogörande svar.
Hans agerande har gjort mej brydd och därför fastnat och inte kunnat ta mej förbi.
Ditt svar bekräftar att jag uppfattade honom rätt i att han var lojal och ville fam Andersson allt väl och verkligen led med dem i situationen.
Kan tycka att det var naivt av honom att inte tro att hans agerande skulle påverka utredningen och i sin tur fam Andersson, det hela hänger ihop. Upplever att det som skrivs och även skrevs av honom själv ger en bild av en smart och intelligent person utöver socialt välvillig och varm.
Han kastade sej ut och lät sej frivilligt bli skinnflådd, ändå beklagade han sej inte utan hänvisade till att det var värst för fam Andersson. I vilket jag håller med. Han gjorde nog allt han kunde för dem.
Citera
2018-01-22, 03:21
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salta_killen
Ja visst är det fantastiskt?

Vet inte om du såg det gamla inlägg jag citerade för ett par dagar sedan från prinzezzan där hon påstod att PR fått höra ett av de inringda tipsen om honom, men att han inte kände igen rösten. Ett annat helt vansinnigt påstående som jag inte fattar att ingen reagerat på.

Det är många och jag menar många som reagerat,tro mig.

Folk är ju inte blåst här.

Det är viss person som gör/har gjort bort sig kraftigt nu här med sitt skrivande.

Mer än det ska jag inte lägga mig i.

Men jag kan "lugna" dig med det iaf.
Citera
2018-01-22, 19:02
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Du Twiggy som är så klok och vis, kan inte Du delge oss dina tankar om;

1.Händeleförlopp
2.Motiv

Gammalt inlägg, men ojojoj "propparn". JAG "klok och vis". Ok. Jag har nu läst igenom samtliga inlägg av dej i tråden. Finns mycket lurt.. Du gör bort dej ganska rejält. En sak vet jag: Du lägger ut en jävla massa villospår, SAMTIDIGT som du och prinzezzan har samma agenda. Ni två veeet sååå mycket, som vi vanliga inte vet. Konstigt va?
Citera
2018-01-22, 20:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Har du aldrig haft folk i din närhet/omgivning som varit ärliga och pålitliga? Det verkar inte så, när du verkar misstro allt och alla. Jag beklagar i så fall detta. Jag har aldrig medvetet misslett någon, och om du inte tror på det jag skriver, så är det din tro och övertygelse. Jag kan inte mer än vara ärlig, och jag försöker vara så tillmötesgående som jag kan. Dessutom var min text ett svar på exsists inlägg. Om du har problem med mina inlägg, låt bli att läsa dem (ett tips), så slipper du bli så upprörd (som du verkar bli).

Som jag har skrivit, så vet jag inte vem Jerker L är, eller vilka "kretsar" han tillhörde/rörde sig i. Den enda gång jag kommit i kontakt med hans namn, var den gången PR sa att han kände en kille med det namnet när han bodde i Mariestad. Jag vet ingenting om denne JL.

Du skriver: "Du var en av dem som bekräftade K-las. Du var en av dem som verkligen ville lägga in små "frön" om honom för att andra skulle hugga." Du får gärna hänvisa till var jag gjort detta. Jag har nämligen aldrig bekräftat att KM "mannen med pilotglasögon" eller gm. Anledning? För att jag inte vet.

Du skriver också: "Du visste en hel del men ville inte föra det framåt. Varför? Vad är din relation med K-las idag? Ärligt och rakt! Hur ligger det till med honom?" Jag vet ingenting om KM, och av den anledningen har jag inte kunnat ha någon åsikt om honom.

OT: Hur mår du egentligen, eftersom du hugger på det mesta, ständigt verkar ha klorna ute och försöker vilseleda i tråden genom att påstå att ärliga människor missleder och ljuger? Det spammar en tråd som har ett enda syfte: att komma framåt i jakten på sanningen om vad som hände Helena.

Hur jag ser på dig efter att ha läst denna tråden hänvisar till DITT uppförande!
Du kan inte ta till dig vad andra säger för du har bestämt dig!
Att jag på något sätt skulle må dåligt eller i övrigt omge mig med mindre trovärdiga människor är ditt sätt att se på mig efter att jag kritiserat dig! Vad krävs av andra för att få motsatta effekt? Du är snabb på att döma och DET har inte med erfarenhet av MIG att göra utan om hur DU ser på mig!
Ditt omdöme eller tillvägagångssätt är inte alls så bra som du verkar tro!

Denna tråd har med åren stått och stampat, den röda tråden rakt igenom är du! Ditt syfte är inte att föra detta framåt bara som det är utan du ska peka åt vilket håll.

Säger man emot det så berättar du genast vad bra du är men du är inte ärligare, bättre, smartare, för det! Det är bara ord och en beskrivning om hur du VILL att människor ska se på dig!
Min åsikt är att du är en skojare och den åsikten är MIN!

Nog om det! Tycker att folk ska tänka till här! That's it!!
Citera
2018-01-23, 01:45
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svanunge
Hur jag ser på dig efter att ha läst denna tråden hänvisar till DITT uppförande!
Du kan inte ta till dig vad andra säger för du har bestämt dig!
Att jag på något sätt skulle må dåligt eller i övrigt omge mig med mindre trovärdiga människor är ditt sätt att se på mig efter att jag kritiserat dig! Vad krävs av andra för att få motsatta effekt? Du är snabb på att döma och DET har inte med erfarenhet av MIG att göra utan om hur DU ser på mig!
Ditt omdöme eller tillvägagångssätt är inte alls så bra som du verkar tro!

Denna tråd har med åren stått och stampat, den röda tråden rakt igenom är du! Ditt syfte är inte att föra detta framåt bara som det är utan du ska peka åt vilket håll.

Säger man emot det så berättar du genast vad bra du är men du är inte ärligare, bättre, smartare, för det! Det är bara ord och en beskrivning om hur du VILL att människor ska se på dig!
Min åsikt är att du är en skojare och den åsikten är MIN!

Nog om det! Tycker att folk ska tänka till här! That's it!!

Tyvärr är det så här med Prinzezzan:

*Han/hon är den goda fen som han/hon utger sig för att vara.
*Han/hon är själv insyltad.
*Han/hon vet precis vad som hände (men låtsas som att det regnar).

Jag vet, Prinzezzan kommer att gå i taket, men det kan inte hjälpas.
Senast redigerad av Ugglan. 2018-01-23 kl. 01:56.
Citera
2018-01-23, 07:02
Medlem
Citat:
Gammalt inlägg, men ojojoj "propparn". JAG "klok och vis". Ok. Jag har nu läst igenom samtliga inlägg av dej i tråden. Finns mycket lurt.. Du gör bort dej ganska rejält. En sak vet jag: Du lägger ut en jävla massa villospår, SAMTIDIGT som du och prinzezzan har samma agenda. Ni två veeet sååå mycket, som vi vanliga inte vet. Konstigt va?

Det jag vill är att få MMPG ur balans och sedermera tvinga fram ett erkännande om vad som hände.

Tror vi kommit en bit på väg, eller vad tror du Twiggyman?

Kan liknas med hur man får en lönnfet Brynäsback i obalans😎
Citera
2018-01-23, 07:12
Medlem
Det svingas rejält nu...;

Vill uppmana läsare att kritiskt granska vad som skrivs, innan ni adopterar åsikten. Det är trots allt ett forum och det är upp till den enskilda individen att bilda sig en egen uppfattning om vad som hände.

MEN (återigen!), tänk på att skribenter har olika syften med sina inlägg. Såsom;

* Sätta dit en ovän
* Skydda en anhörig till vilket pris somhelst
* Plantera ut villospår
* Förneka sig själv som MMPG
* Finna sanningen och få ett slut på denna tragedi till utredning
Citera
2018-01-23, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Propparn
Det svingas rejält nu...;

Vill uppmana läsare att kritiskt granska vad som skrivs, innan ni adopterar åsikten. Det är trots allt ett forum och det är upp till den enskilda individen att bilda sig en egen uppfattning om vad som hände.

MEN (återigen!), tänk på att skribenter har olika syften med sina inlägg. Såsom;

* Sätta dit en ovän
* Skydda en anhörig till vilket pris somhelst
* Plantera ut villospår
* Förneka sig själv som MMPG
* Finna sanningen och få ett slut på denna tragedi till utredning
Helt klart och jag ber om ursäkt för mina utbrott, de är enbart riktade mot en skribent!
Jag kunde ha tagit det i PM men anser att detta är en av anledningarna till varför denna tråd fastnat och det är en av anledningarna till varför jag skrev från första början.

Ingen annan tråd liknar denna, är så tillknäppt och styrd!
Det är stopp!
(Tack till dem som faktiskt vågar bryta den oskrivna lagen och säga sin mening!)

BTT, skulle inte dnaprovet vara färdigt för länge sedan? Tror ni att detta kommer delges offentligt? Man kan ha tur där!

Det finns ganska många suspekta personer som kommit upp i tråden. Jag undrar hur många av dem som kände till Helenas rutiner? Visst var genvägen genom skogen känd men att Helenas ägodelar placerats (?) ut där tyder på att denne visse att Helena brukade ta just den vägen.
Jag, personligen, kände inte till genvägen. Vem kan ha gått på den vägen tillsammans med Helena tidigare, tänker jag?

Hur tänker ni andra där?
Vad tror ni var tanken med att placera ut Helenas ägodelar där/lämna dem kvar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in