Citat:
Ja vem ska bli den förste att hitta på något man kan kalla oss på svenska? Spänningen tätnar. Jag hoppas att vad det än blir så är det lika objektivt sett positivt som social justice warrior eller white knight är. Något som jag kan kalla mig själv utan att behöva vara vulgär eller oärlig. Lite ironiskt självkritisk är ok.
Behovet är hur som helst stort, hur ska man kunna debattera utan att ha klatschiga tillmälen att förlita sig till? Debatten revolutionerades i och med SJW, numera är det nästan allt man behöver säga för att vinna de stora debatterna i youtubes kommentarfält (även om jag personligen tycker att man bör ha med åtminstone en referens till hur elfte september attackerna iscensattes av den egna regeringen och hur folk är scheeple som behöver vakna och lite mer i den stilen för att kunna skriva den perfekta vinnande kommentaren, det krävs viss finess).
Behovet är hur som helst stort, hur ska man kunna debattera utan att ha klatschiga tillmälen att förlita sig till? Debatten revolutionerades i och med SJW, numera är det nästan allt man behöver säga för att vinna de stora debatterna i youtubes kommentarfält (även om jag personligen tycker att man bör ha med åtminstone en referens till hur elfte september attackerna iscensattes av den egna regeringen och hur folk är scheeple som behöver vakna och lite mer i den stilen för att kunna skriva den perfekta vinnande kommentaren, det krävs viss finess).
Ja det är det verkligen. Jag tror att det finns ett enormt behov av att tydligare kategorisera den konceptuella gruppen kvinnor som är lite väl bred. Inte ens kvinnliga vänsteraktivister räcker, då många av dessa faktiskt är riktigt bra människor (om än felinformerade). De flesta feminister du träffar i vardagslivet är ju vanliga kvinnor som tycker att tjejer ska ha samma förutsättningar, vilket även gjort begreppet feminist alldeles för luddigt. Därför kan man baka ihop alla avarter ur dessa två grupper och skapa en ny grupp, så slipper kvinnorna som helhet ta skit som bara hör hemma hos en minoritet som inte klarar av att verka i vuxenvärlden.
Det är den här lilla gruppen som har gjort gällande att om någon säger emot deras tankegods så motargumenterar man kvinnornas fundamentala människovärde, troligtvis för att på så vis rekrytera alla kvinnor till en liten rabiat minoritets korståg. Ärligt, hur mycket gemensamt har du egentligen politiskt med låt säga Gudrun Schyman? Tveksamt om det faktiskt är någonting, Schyman har dock lyckats övertyga dig om att hon för alla kvinnors kamp, inte bara sin egen. Därför behöver vi nya begrepp så att vi med högre precision kan tolka debatten och därmed röra oss framåt som samhälle, för just nu står vi still.
Har du några förslag på vad du skulle vilja kalla exempelvis dessa?