Citat:
Ursprungligen postat av
Tangentinkontinens
Hahaha!
Stackars lilla muppen då...
Måste kännas fint att MP driver SD´s tidigare poänger som regerande, helt och hållet p.g.a. sina ideologiskt massiva och extremistiska felslut.
Eller att forskare berättar hur SD´s problembeskrivning är mer på banan. Därmed oxå har en mer nykter bild av världen vi lever i.
Vad gäller mina SD-sympatier, sträcker de sig inte längre än att de är det minst destruktiva alternativet. Klarar du ej av att se att t.o.m. sossarna är vänsterextremister när de röstar emot egna idéer för att SD råkar gilla förslaget. Så lirar du kanske själv i ett verklighetsfrånvänt extremistlag
Jag är liberal och viktar äganderätten tungt i min värdeportfölj.
Sade inte den där Brittiske ledaren att nästa tids fascister kommer att vara de som kallar sig anti-fascister?
Jag tycker redan att man kan se hur de sk. "goda" människorna verkar mena något helt annat än det de säger. De du kallar nazister(SD) är tragiskt nog mer pålitliga än vänsterextremistpartierna S, V, och MP, som t.o.m. demonstrerar mot sin egen politikt under första maj
En skål för humanister(SJW´s), som inte ens förstår människor.
Men stackars lilla kattunge som inte vet om du ska gå till vänster eller höger.

Enligt
"hästskoteorin" befinner sig extremhögern och extremvänstern ideologiskt närmare varandra än den politiska mitten.
Enligt Wiki är SD:s politiska ideologi: nationalkonservatism, socialkonservatism, nationalism och euroskepticism. Låter otroligt mycket höger. Plus samarbete med den europeiska extremhögern. Ergo: ett i grunden högerextremistiskt parti med rötter i nazismen/fascismen. Nazister är som du vet också vänsterextremistiska. Ta en titt igen på hästskon.
Själv befinner sig mina politiska värderingar i mitten, på ett mycket betryggande avstånd från både extremhögern och extremvänstern.
Så eftersom dina politiska värderingar är extrema åt både höger och vänster, då måste du vara både SJW och KW.

Vad ska vi kalla dig då? Några förslag? Conservative Justice Warrior (CJW)? National Justice Warrior (NJW)? Eller rentav en sammanslagning av SJW och KW - SJKW?
Humanister förstår människor. Det gör inte muppar inom såväl extremhögern som extremvänstern. Skål för det!