2016-05-26, 14:02
Medlem
Pansarveckets avatar
Lupac/Hus-sjw:
Var beredd på att möta denna rad i framtiden: Stop #cuntfusing the issue by dismissing my words with a derogatory term about my gender.
Citera
2016-05-26, 17:10
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WrynolfBent
Nu börjar man nästan tycka lite synd om dig.
Keyboard Warrior är ett begrepp som syftar till personer som hellre utkämpar sina strider via ett tangentbord än ute i verkligheten.
Det insinuerar att en person är tuff och stridslysten framför skärmen men tillbakadragen och menlös i sin vardag.
Som begrepp (eller förolämpning) blir det dock helt meningslöst om man inte vet hur personen uppför sig IRL.
Du som keyboard warrior: uppnosig och elak framför skärmen, men tillbakadragen, menlös, tråkig och oansenlig i det verkliga livet. Så vardagsgrå att brudarna inte ser dig, inte ens om du så står och vevar med armarna mitt framför dem. . Det är därför alla keyboard warriors hänger här i feminist- och I&I-forumet och spyr galla över kvinnor och invandrare.

Jag tycker verkligen synd om dig.
Citera
2016-05-26, 17:19
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Lupac/Hus-sjw:
Var beredd på att möta denna rad i framtiden: Stop #cuntfusing the issue by dismissing my words with a derogatory term about my gender.
Jag har inte ens ett twitter-konto.
Citera
2016-05-26, 18:32
Medlem
Pansarveckets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lupac
Jag har inte ens ett twitter-konto.
Det kanske du borde skaffa dig nu när Twitter störtdyker efter att Feminist Frequency tog över censuren där. Tio chefer har redan lämnat och kanske 20% av användarna...
Citera
2016-05-26, 20:41
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Du som keyboard warrior: uppnosig och elak framför skärmen, men tillbakadragen, menlös, tråkig och oansenlig i det verkliga livet. Så vardagsgrå att brudarna inte ser dig, inte ens om du så står och vevar med armarna mitt framför dem. . Det är därför alla keyboard warriors hänger här i feminist- och I&I-forumet och spyr galla över kvinnor och invandrare.
Och cirkusen fortsätter, du kan helt enkelt inte låta bli att bekräfta teorin ytterligare. Dock har du påmint mig om att jag missat några kriterier i diagnosen.

11. Startar ofta en diskussion som vuxen men regredierar till allt yngre stadier för varje förlorat argument. Fakta och riktig forskning accelererar regressionen kraftigt.

Vi kan väl, som ett experiment, fortsätta och se hur långt tillbaka i barndomen du hamnar innan det är klart.
Har vi tur kan du komma ända ner till spädbarnsstadiet så att vi kan trycka in nåt slags virtuell napp i käften på dig så att du somnar.

Citat:
Jag tycker verkligen synd om dig.
Det behöver du inte göra, jag klarar mig alldeles utmärkt.
Citera
2016-05-27, 02:29
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Och cirkusen fortsätter, du kan helt enkelt inte låta bli att bekräfta teorin ytterligare. Dock har du påmint mig om att jag missat några kriterier i diagnosen.

11. Startar ofta en diskussion som vuxen men regredierar till allt yngre stadier för varje förlorat argument. Fakta och riktig forskning accelererar regressionen kraftigt.

Vi kan väl, som ett experiment, fortsätta och se hur långt tillbaka i barndomen du hamnar innan det är klart.
Har vi tur kan du komma ända ner till spädbarnsstadiet så att vi kan trycka in nåt slags virtuell napp i käften på dig så att du somnar.

Det behöver du inte göra, jag klarar mig alldeles utmärkt.
Du har precis bekräftat min teori att du är en pojkspoling under 18 år som fjantar runt här på FB istället för att föra en vuxen dialog och hålla en god ton i debattforumet.

Tydligen klarar du dig dåligt med tanke på din infantilitet och ditt asociala beteende. Jag är övertygad om att du är en hikikomori som lever ett instängt liv i din morsas källare. När var du ute i den friska luften sist? För två år sedan?
Citera
2016-05-27, 09:43
Medlem
WrynolfBents avatar
Citat:
Tydligen klarar du dig dåligt med tanke på din infantilitet och ditt asociala beteende. Jag är övertygad om att du är en hikikomori som lever ett instängt liv i din morsas källare. När var du ute i den friska luften sist? För två år sedan?

Äh, nu ger jag upp, av omtanke till övriga forumiter som ev. vill diskutera vad SJW kan tänkas bli på Svenska. Även om underhållningsvärdet finns där så blir det lite väl förutsägbart och tjatigt med såna här sandlådedebatter.

On.T.
Frasradikal och socialzombie var lite svängigt från tidigare förslag.
Citera
2016-05-27, 17:27
Medlem
lupacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Hahaha!
Stackars lilla muppen då...
Måste kännas fint att MP driver SD´s tidigare poänger som regerande, helt och hållet p.g.a. sina ideologiskt massiva och extremistiska felslut.
Eller att forskare berättar hur SD´s problembeskrivning är mer på banan. Därmed oxå har en mer nykter bild av världen vi lever i.

Vad gäller mina SD-sympatier, sträcker de sig inte längre än att de är det minst destruktiva alternativet. Klarar du ej av att se att t.o.m. sossarna är vänsterextremister när de röstar emot egna idéer för att SD råkar gilla förslaget. Så lirar du kanske själv i ett verklighetsfrånvänt extremistlag

Jag är liberal och viktar äganderätten tungt i min värdeportfölj.
Sade inte den där Brittiske ledaren att nästa tids fascister kommer att vara de som kallar sig anti-fascister?
Jag tycker redan att man kan se hur de sk. "goda" människorna verkar mena något helt annat än det de säger. De du kallar nazister(SD) är tragiskt nog mer pålitliga än vänsterextremistpartierna S, V, och MP, som t.o.m. demonstrerar mot sin egen politikt under första maj

En skål för humanister(SJW´s), som inte ens förstår människor.
Men stackars lilla kattunge som inte vet om du ska gå till vänster eller höger. Enligt "hästskoteorin" befinner sig extremhögern och extremvänstern ideologiskt närmare varandra än den politiska mitten.

Enligt Wiki är SD:s politiska ideologi: nationalkonservatism, socialkonservatism, nationalism och euroskepticism. Låter otroligt mycket höger. Plus samarbete med den europeiska extremhögern. Ergo: ett i grunden högerextremistiskt parti med rötter i nazismen/fascismen. Nazister är som du vet också vänsterextremistiska. Ta en titt igen på hästskon.

Själv befinner sig mina politiska värderingar i mitten, på ett mycket betryggande avstånd från både extremhögern och extremvänstern.

Så eftersom dina politiska värderingar är extrema åt både höger och vänster, då måste du vara både SJW och KW. Vad ska vi kalla dig då? Några förslag? Conservative Justice Warrior (CJW)? National Justice Warrior (NJW)? Eller rentav en sammanslagning av SJW och KW - SJKW?

Humanister förstår människor. Det gör inte muppar inom såväl extremhögern som extremvänstern. Skål för det!
Citera
2016-05-27, 20:12
Medlem
lupacs avatar
Citat:

On.T.
Frasradikal och socialzombie var lite svängigt från tidigare förslag.
Vad sägs om deras diametrala motsatser knasreaktionär och nazzezombie?
Citera
2018-01-23, 05:27
Avstängd
scips avatar
Bumpar denna gamla tråden på grund av att FI är på tapeten i en annan tråd.
Goglar man på SJW så kommer det upp en hel del rabiata kvinnor.
Citera
2018-01-23, 06:03
Medlem
Sir Dwains avatar
Ja vem ska bli den förste att hitta på något man kan kalla oss på svenska? Spänningen tätnar. Jag hoppas att vad det än blir så är det lika objektivt sett positivt som social justice warrior eller white knight är. Något som jag kan kalla mig själv utan att behöva vara vulgär eller oärlig. Lite ironiskt självkritisk är ok.

Behovet är hur som helst stort, hur ska man kunna debattera utan att ha klatschiga tillmälen att förlita sig till? Debatten revolutionerades i och med SJW, numera är det nästan allt man behöver säga för att vinna de stora debatterna i youtubes kommentarfält (även om jag personligen tycker att man bör ha med åtminstone en referens till hur elfte september attackerna iscensattes av den egna regeringen och hur folk är scheeple som behöver vakna och lite mer i den stilen för att kunna skriva den perfekta vinnande kommentaren, det krävs viss finess).
Citera
2018-01-23, 08:47
Medlem
AdjooooglEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sir Dwain
Ja vem ska bli den förste att hitta på något man kan kalla oss på svenska? Spänningen tätnar. Jag hoppas att vad det än blir så är det lika objektivt sett positivt som social justice warrior eller white knight är. Något som jag kan kalla mig själv utan att behöva vara vulgär eller oärlig. Lite ironiskt självkritisk är ok.

Behovet är hur som helst stort, hur ska man kunna debattera utan att ha klatschiga tillmälen att förlita sig till? Debatten revolutionerades i och med SJW, numera är det nästan allt man behöver säga för att vinna de stora debatterna i youtubes kommentarfält (även om jag personligen tycker att man bör ha med åtminstone en referens till hur elfte september attackerna iscensattes av den egna regeringen och hur folk är scheeple som behöver vakna och lite mer i den stilen för att kunna skriva den perfekta vinnande kommentaren, det krävs viss finess).

Här om något är vänstern duktig på. Någon vänsteranhängare som vet?
Dom har epitet som rasist, islamofob, kvinnohatare, främlingsfientlig. Det formligen sprutar ut etiketter från dom.

Det är nästan så man undrar om den första boken för att bli en vänsterdebattör är att läsa i en; Hur-man-sätter-etiketter-på-meningsmoståndare-för-att-vinna-och-tysta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in