Breaking: Turkish Army is reportedly at the gates of Ras Al-‘Ayn in northwest Hasakah. Reports of sporadic shelling
Hade varit oväntat, iaf för mig, om Turkiet väljer att påbörja en operation även i östra delen redan
Lite mer:
Breaking: Turkish Army troops crowd border-crossing with northwest Hasakah
Citat:
The Turkish Army has deployed to the Ras Al-‘Ayn border-crossing in northern Syria, activists in the Al-Hasakah Governorate reported this evening.
According to reports from Al-Hasakah, the Turkish Army crowded the border-crossing at Ras Al-‘Ayn and began shelling this part of the province.
The Turkish Army has also shelled the densely populated city of Al-Qamishli on several occasions today.
It is not clear whether or not the Turkish military is planning on launching a ground assault in Ras Al-‘Ayn; however, there are a large number of U.S. troops in the area.
Breaking: Turkish Army is reportedly at the gates of Ras Al-‘Ayn in northwest Hasakah. Reports of sporadic shelling
Hade varit oväntat, iaf för mig, om Turkiet väljer att påbörja en operation även i östra delen redan
Stämmer detta så är det ju oerhört intressant. Förvånande att Turkiet stressar upp sig dock, trodde de skulle vänta med de östra delarna efter Afrin. Känns som att de vill spänna lite på musklerna här för att visa omvärlden att man verkligen kan kriga.
Jag förväntar mig att Turkiet går mot Menbij men inte nu. Man har fullt upp i Afrin. Ska man röra sig österut så borde man göra det tillsammans med Assad, helst med Irak också. Först då kommer USA fatta att deras ställning är ohållbar...