2017-02-16, 19:05
Medlem
Gillar synen Svensken har på Balkan folk, Serber i synnerhet.
Ni vet väl att det mestadels är zigenare från balkan som är mörka. Det är även oftast dem som tar sig hit.

Jag spenderar tid då och då i Belgrad, har inte träffat en jävel som skulle vilja flytta hit till detta kalla land

Annars som Serb från Bosnien så ser jag Bosniaker, Kroater som i princip samma folk. Jag personligen gör ingen skillnad, även om vi har politiska åsikter som är annorlunda.

Dock kan jag tycka att folk från Serbien, vare sig det är Albaner, Kroater eller Bosniaker(Ja det finns öven sådana där) är oftast mer otrevliga än folk från Bosnien. Det är lite som Stockholm vs resten av Sverige. Belgrad folk är rätt lika Stockholmare, sådär nonchalanta och en dos av storhetsvansinne.
Senast redigerad av Juggenaut 2017-02-16 kl. 19:07.
Citera
2017-02-16, 19:18
Medlem
-Andreas-s avatar
Vuxit upp med og umgåtts ganska mycket med Bosnier eller Bosnien-Serber.
Nån enstaka Montenegro. En del Greker.

De har behandlet mig o min familj väl, vi har behandlat dem väl. Bara bra. Dobro.
Citera
2018-01-23, 10:50
Medlem
Opålitliga, kriminella typer .
Ofta våldsamma.
Kvinnorna är ofta prostituerade
Citera
2018-01-23, 15:45
Medlem
Serber och Albaner är samma skrot och korn. Dom är som Balkans hyenor, tjuvaktiga med storhetsvansinne.

Kroater och Bosniaker är lite knepiga men arbetsamma och generösa.
Citera
2018-01-23, 16:10
Medlem
Snusovics avatar
Albaner tål jag inte. Opålitliga och följer sina egna seder och skick. Bosnajaker och kroater har jag inget emot, dom sköter sitt och jag mitt.
Citera
2018-01-23, 16:13
Medlem
Inavlade och degenererade.
Citera
2018-01-23, 16:14
Medlem
Typiska blattar.
Citera
2018-01-23, 16:15
Medlem
Bosnier och serber hatar varandra, det är typ det jag tänker när det är de två.
Krig och elände och de beskyller varandra precis som konflikten mellan kurder och irakier och palestinier och israeler.

Alltid krig och alltid den andres fel etc etc. Även om neutral mark så finns det ont blod mellan människorna, inte alla men många.
Tyvärr så lägger krig och hat djupa spår som jagar en överallt på jordklotet och förföljer även med i familjetraditionerna.

Har aldrig haft emot människor från dessa ställen förutom att jag ser deras hat gentemot varandra som negativt och en aning lönlöst.

En av mina första "kärleks"förälskelser var en tjej från bosnien =)
Citera
2018-01-23, 16:30
Medlem
https://goo.gl/images/fDHkVy
Citera
2018-01-23, 16:30
Medlem
Sexistiska, homofobiska, rasistiska, primitiva samt kaxiga.
Citera
2018-01-23, 17:12
Medlem
Balkan är stället som fyller vårt land med vapen.
Men från vilket land ?
Citera
2018-05-28, 09:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Balkan är stället som fyller vårt land med vapen.
Men från vilket land ?

Serbian så klart. Serber kommer ursprungligen från en kristen arabisk folkgrupp i sydöstra Ryssland, därav deras utomeuropeiska utseende (Novak Djokovic ser inte så ”europeisk” ut direkt), liknar mer araber. De tycks också förlora alla krig de startar vilket gör att de krymper som land efter varje krig. Sakta men säkert, bit för bit krymper Serbien. Först Slovenien, sen Kroatien, Bosnien, Makedonien, Kosovo, Montenegro och snart även Vojvodina.

Kroater och Bosnier har jag inga problem med, ganska välintegrerade och trevliga. Tycker det är kul att serber vill framstå som ”vita” bland svenskar, men faktum är att de ser utomeuropeiska ut och inget de kan göra något åt. 500 år av turkisk ockupation gör sitt.
Senast redigerad av Detsnoar 2018-05-28 kl. 09:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in