2018-01-23, 15:35
Medlem
Varför tror ni att det var pappan som var drivande här???

Inget nytt som kommit ut och verkar som locket är på även via tidningar.
Citera
2018-01-23, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Jag tror inte hans självbild var 100. Tittade på filmen där han håller föredrag, massa svammel och eh eh, sökande med blicken efter nickar och bekräftelse. Stel.
Baserade föregående inlägg på denna presentation.
kan du länka till den filmen?
Citera
2018-01-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att Agnes i sin hemundervisning förbereddes för att kunna komma in på gymnasiet talar emot detta.
tror jag inte... Det skulle vara extremt demoraliserande att inte ge henne någon undervisning alls, för att hon ändå inte skulle uppnå den ålder vid vilken hon kunde använda den. Man har väl försöka upprätthålla en normal vardag in i kaklet. Det gör nästan alla - exempelvis de som får ett dödsbesked till följd av cancer. Inte lägger de sig ner och tvärdör i läkarens rum - nej många lever vidare, Förändrar visserligen livet efter de nya förutsättningarna men likväl. De slutar inte se på TV för att de vet de kommer missa sista delen i favoritserien.
Citera
2018-01-23, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Att Agnes i sin hemundervisning förbereddes för att kunna komma in på gymnasiet talar emot detta.

Det kallas för att ingjuta hopp hos den sjuka äldre dottern så länge det bara finns en lite strimma hopp ... så länge det bara går.
Citera
2018-01-23, 15:49
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thesea
Varför tror ni att det var pappan som var drivande här???

Inget nytt som kommit ut och verkar som locket är på även via tidningar.

För att hur illa det var beställt med familjen, jobbade han oförtrutet vidare på karriären. Kan ha varit tid av tystnad med familjeproblemen och sånt sliter mentalt. När hemförhållandena offentliggjordes för chef och utvalda kollegor, lades anledning och skuld på familjens sjukdomar. Men kan lika gärna vara att han inte orkade hålla föredrag mm. pga arbetet med sin professur. Vem vet, han kanske satt hela nätterna och filade på detta.
Citera
2018-01-23, 15:51
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My49
kan du länka till den filmen?

Här: https://www.ideff.pt/en/ini_detail.php?zID=26&aID=292
Citera
2018-01-23, 16:01
Medlem
Mooskys avatar
Det är ingen som reflekterat över att det inte finns några prognoser att ställa om det handlar om omtalade sjukdomen. Dom hade bestämt sig och inte en enda jävla läkare i hela världen kan med säkerhet säga något om en framtida prognos. Och med det så kan man direkt avskriva att den enda anledningen handlade om barnens sjukdomsbild.

Jag föreslår kalla fakta det senaste om sjuka barn som inte får assistans, som kan avlida och sluta andas vilken sekund som helst. Inte fan funderar dom på att avsluta barnens liv eller sitt eget. Det här är så jäkla osmakligt att ens tänka tanken. Dubbelmordet i Bjärred är det första i sitt slag och jag hoppas verkligen inte samhället föder fram fler typer som dom här två psykiskt sjuka individerna.
Citera
2018-01-23, 16:08
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Teori:
Enklaste sättet ...

...

Krysset här bredvid är jag. Varsågod och skjut: X

Nope, tror inte på detta. Faller på att man har inte ”rökt medvurst” i kylen efter jul. Man är trött på julmat och äter annat då.

I övrigt en ganska morbid teori.
Citera
2018-01-23, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Jag föreslår kalla fakta det senaste om sjuka barn som inte får assistans, som kan avlida och sluta andas vilken sekund som helst. Inte fan funderar dom på att avsluta barnens liv eller sitt eget. Det här är så jäkla osmakligt att ens tänka tanken. Dubbelmordet i Bjärred är det första i sitt slag och jag hoppas verkligen inte samhället föder fram fler typer som dom här två psykiskt sjuka individerna.
Exakt, om man har ett sjukt barn gör man allt för att hjälpa barnet till ett så bra liv som möjligt. Det finns otaliga exempel på föräldrar som gör precis allt för sina handikappade barn, eftersom alternativet (att inte göra precis allt) vore helt otänkbart.

Framförallt är det ett fruktansvärt egoistiskt beteende av föräldrarna i det här fallet. Bara för att de själva inte såg någon livskvalitet så beslutade de sig för att även ge sina barn en dödsdom.
Citera
2018-01-23, 16:16
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Det är ingen som reflekterat över att det inte finns några prognoser att ställa om det handlar om omtalade sjukdomen. Dom hade bestämt sig och inte en enda jävla läkare i hela världen kan med säkerhet säga något om en framtida prognos. Och med det så kan man direkt avskriva att den enda anledningen handlade om barnens sjukdomsbild.

Läste någonstans att äldsta flickan var estetiskt lagd och fick behålla bild, utöver kärnämnena.
Måste varit lite främmande för två matematiker.
Citera
2018-01-23, 16:30
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Vet inte om någon länkat till Elisabet Höglunds blogg om familjen och ME, men lägger ut den här:

https://elisabethoglund.se/blogg/morden-bjarred-vem-eller-vad-fick-foraldrarna-att-doda-sina-barn-lat-socialstyrelsen-utreda-den-fruk tansvarda-handelen/
Citera
2018-01-23, 16:36
Medlem
Citat:
Läste någonstans att äldsta flickan var estetiskt lagd och fick behålla bild, utöver kärnämnena.
Måste varit lite främmande för två matematiker.
Matematiker? För att hålla på med skatter behöver man inte vara matematiker, det räcker med +, - och %. Jag gissar att båda var jurister.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in