2018-01-23, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Det där är gamla nyheter. Det är förra tisdagen som avses. Vi har redan diskuterat det här.
Du kan inte kräva att varje ämne/artikel bara får diskuteras en enda gång i denna enorma monstertråd. Alla har inte tid att läsa varje dag.
Citera
2018-01-23, 14:01
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Detta var alltså alla "bevis" dom hade. Inget av det där är ju bevis, det är saker han kan ha behövt på ubåten ändå, och särskilt som han använde den som husbåt tidvis. Dessutom skulle en så tekniskt bevandrad person ha förstått att de där ynkliga rörbitarna inte räckte till för att sänka en kropp, så om han hade planerat det skulle han ha tagit med tyngre doningar.

Om det där verkligen är allt dom har, så tror jag att Betina har en chans ändå, att få honom frikänd från mordanklagelsen i alla fall.

Kan det möjligen vara så att du konstruerat en bild av Madsen som kan vara felaktig? Det verkar nästan så.
Citera
2018-01-23, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Jag tror Madsen är närmare utvecklingsstörd än geni. På den kända utvecklingsstörd-geni-skalan ni vet.

Även dom flesta psykopater låter bli med att torturera och döda. Utvecklingsstörd helt klart!
Citera
2018-01-23, 14:03
Medlem
Merwinnas avatar
"kryssningsfartyg"? Var det inte ett lastfartyg han höll på att krocka med? Jag har aldrig hört om kryssningsfartyget förut.

...och så ska de anhöriga förstås ha skadestånd. "Lotta-fallet", någon..? Jag har alltid känt ett sådant förakt mot anhöriga som begär skadestånd, för om man överhuvudtaget tänker att pengar kan kompensera för en människa, så sörjer man inte så särskilt mycket. För övrigt har jag alltid undrat varför föräldrar och syskon ska kunna få skadestånd överhuvudtaget - det borde ju vara något som enbart utdöms till en änka eller minderåriga barn, som förlorat sin familjeförsörjare. Där är det ju förståeligt och rimligt att de ska ersättas. Dessutom har M inget att betala med, så det får bli danska skattebetalarna då som ska stå för detta, om det är samma system som i Sverige där Brottsofferfonden lägger ut beloppet om gärningsmannen inte har något att dra in.
Citera
2018-01-23, 14:10
Medlem
trngws avatar
Citat:
"kryssningsfartyg"? Var det inte ett lastfartyg han höll på att krocka med? Jag har aldrig hört om kryssningsfartyget förut.

Det där är gamla nyheter. Vi har redan diskuterat det här.
Citera
2018-01-23, 14:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Det där är gamla nyheter. Vi har redan diskuterat det här.

Något kryssningsfartyg har inte diskuterats här.
Citera
2018-01-23, 14:16
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Fast om han hade planerat dådet, så hade han tagit reda på sådana fakta. Han var liksom inte en analfabet som inte kunde söka på Google. Dessutom hade han ju haft crime nights med några vänner, där de bland annat diskuterade hur man skulle göra sig av med lik. Så han måste ha känt till detta med gasbildningen (det gör väl nästan alla nu, med alla deckare och mordutredningsprogram på TV, om inte annat).
Vadå? Skulle han vara expert för att han gjort det tidigare?

De flesta mördare begår åtminstone ett misstag.
Citera
2018-01-23, 14:17
Medlem
Citat:
Dessutom har M inget att betala med, så det får bli danska skattebetalarna då som ska stå för detta, om det är samma system som i Sverige där Brottsofferfonden lägger ut beloppet om gärningsmannen inte har något att dra in.
Brottsofferfonden finansieras huvudsakligen av personer som dömts för brott och inte av skattebetalare.
Citera
2018-01-23, 14:17
Medlem
Fy fan...buntband och borrmaskin..
Vad har han gjort.?
När kommer skräckfilmen.?
Citera
2018-01-23, 14:18
Medlem
Citat:

Jodå, i början av fallet.
T.ex (FB) Svenska Kim Wall hittad död sedan danska ubåten UC3 Nautilus havererat (2017-08-11)

Sök och du ska finna.
Har nämnts i media flertalet gånger också.
Citera
2018-01-23, 14:23
Medlem
trngws avatar
Citat:

Som jag sa, allt du skriver är gammalt och har redan diskuterats, så även kryssningsfartyget. Det är bara du som precis som vanligt har absolut noll koll. Du klarar inte ens att söka på ordet "kryssningsfartyg"!?!
Citera
2018-01-23, 14:24
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Detta var alltså alla "bevis" dom hade. Inget av det där är ju bevis, det är saker han kan ha behövt på ubåten ändå, och särskilt som han använde den som husbåt tidvis. Dessutom skulle en så tekniskt bevandrad person ha förstått att de där ynkliga rörbitarna inte räckte till för att sänka en kropp, så om han hade planerat det skulle han ha tagit med tyngre doningar.

Om det där verkligen är allt dom har, så tror jag att Betina har en chans ändå, att få honom frikänd från mordanklagelsen i alla fall.
Hon har väl ungefär samma chans som Lisa Holm-mördarens försvarsadvokat Inger Rönnbäck
hade på sin tid: dvs ingen alls.

Det är kört på förhand. Åklagaren har redan vunnit "matchen".
Allt som förebringades i anklagelseväg kommer att "gå hem" hos domstolen, därom hyser
skrivaren av dessa blygsamma rader inget tvivel.

Det vore nåt det, ja, om Skräcken från den svarta Kågebukten skulle slippa ifrån
att dömas för sin bestialiska gärning. Glöm det, kommer icke att hända.

Här har nu framkommit detaljer som inte varit kända för oss sedan tidigare även om
man kan tyckt sig ha anledning att misstänka att det kan ha legat till så och då syftar
jag på bindningen som ska ha skett. Ben, armar och till och med huvud var monstret på och
band för att ha ett så hjälplöst och utsatt offer som möjligt därnere i ubåtshelvetet.
Dådet framstår som ett av de mest brutala och fruktansvärda som begåtts i Norden
i modern tid och att någon enda varelse kan rycka ut till försvar av detta sannskyldiga
monster ter sig närmast obegripligt.

Nu vet vi också att mordet och styckningen ska ha skett mellan den 10 augusti kl. 22.00
och 11 augusti kl. 10.00.

"Det här är det hemskaste jag har läst om" säger Sven-Erik Alhem

Ja, sällan har man tagit del av något värre. Så djävulskt hemskt i allt.

Stackars Kim!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in