Citat:
Ursprungligen postat av
jamenda
Jag har sett alla säsonger och upplevt de tidigare spännande. Följt, gissat och diskuterat här i tråden. Nu i S4 hittar jag inte nerven. Nu vet vi ju att kärnhandlingen kamoufleras delvis av red herrings och det stör mig mer nu än i tidigare säsonger. Många spår, rörigt. Mitt engagemang har inte vaknat än, efter halva säsongen. Nån mer som upplever samma?
Jag sträcktittade på de andra tre medan jag låg sjuk i sängen, säsong 4 ser jag däremot i takt med att avsnitten offentliggörs. När det går en hel vecka mellan dem är det svårt att hålla alla karaktärer och intriger i huvudet tycker jag, trots att jag kollar noggrant på resumén i början av varje sändning. Den är nog till och med svårare än Game of Thrones på det sättet, för där kan jag åtminstone koppla ihop utseende och figur. När Hans dök upp på Lillians TV-skärm i det senaste avsnittet begrep jag först inte vem det var, till exempel. Jag hade hunnit glömma hur han såg ut.
Någon riktig nerv tycker jag nog inte att den här serien har sedan Kim Bodnia slutade. Thure Lindhardt är bra, men han har stora skor att fylla, och det funkar inte riktigt (tycker jag).