Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2018-01-22, 17:43
Medlem
Funderar på varför bilmekanikern inte ville berätta för poliserna att brorsan har en extranyckel. Om han skulle vara oskyldig borde det inte spela någon roll.
Citera
2018-01-22, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Asnaj
Funderar på varför bilmekanikern inte ville berätta för poliserna att brorsan har en extranyckel. Om han skulle vara oskyldig borde det inte spela någon roll.
Det borde polisen själv fråga sig, var finns extranycklarna, alla bilar levereras väl med extranycklar?
Citera
2018-01-22, 19:05
Medlem
Överlag ett dåligt inspelat ljud i filmen där man inte hör vad skådespelarna säger och det beror inte på det danska språket eller på TV:n. Vi har hört flera som klagar på att ljudet är dålig men problemet löses enklast genom att knappa in 199 på text-TV där man får allt tal textat.
Citera
2018-01-22, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nameriF
Mannen till hon som kommenterar ögonfärgen har bruna ögon. Antagligen har han vänstrat med barnets mamma (svägerskan) och det är detta som han tror Taariq menar med "Jag vet vad du gjort" i telefonsamtalet. Därför gömmer han hela Taariqsituationen för sin fru.

Helt korrekt analys enligt mig. Sa samma sak till min polare igår kväll
Citera
2018-01-22, 21:23
Medlem
vergissmeinnichts avatar
Jag gillade scenen där man fick veta hur det kom sig att Saga har sin Porsche. Särskilt när Henrik frågade hur det gick för killen som satsade bilen, och verkade tro att han skulle få svaret att det intgick så bra. Vilket det tydligen hade gjort. Undrar vad Saga satte emot...
Citera
2018-01-23, 07:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vergissmeinnicht
Jag gillade scenen där man fick veta hur det kom sig att Saga har sin Porsche. Särskilt när Henrik frågade hur det gick för killen som satsade bilen, och verkade tro att han skulle få svaret att det intgick så bra. Vilket det tydligen hade gjort. Undrar vad Saga satte emot...

Hur Saga har fått sin bil var något de hållit inne länge med. Kul att äntligen få veta.

Citat:
Ursprungligen postat av MrSokrates
Är misstänksam mot:
Tror inte vi sett det sista av hen än.

Ja, den där scenen fick mig att reagera lite. Har inte tänkt nåt särskilt om den karaktären tidigare, men nu kändes det lite suspekt. Kan dock vara ett villospår.
Senast redigerad av griffen 2018-01-23 kl. 07:45.
Citera
2018-01-23, 07:44
Medlem
Jag har sett alla säsonger och upplevt de tidigare spännande. Följt, gissat och diskuterat här i tråden. Nu i S4 hittar jag inte nerven. Nu vet vi ju att kärnhandlingen kamoufleras delvis av red herrings och det stör mig mer nu än i tidigare säsonger. Många spår, rörigt. Mitt engagemang har inte vaknat än, efter halva säsongen. Nån mer som upplever samma?
Citera
2018-01-23, 09:56
Medlem
Drama-Llamas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
Jag har sett alla säsonger och upplevt de tidigare spännande. Följt, gissat och diskuterat här i tråden. Nu i S4 hittar jag inte nerven. Nu vet vi ju att kärnhandlingen kamoufleras delvis av red herrings och det stör mig mer nu än i tidigare säsonger. Många spår, rörigt. Mitt engagemang har inte vaknat än, efter halva säsongen. Nån mer som upplever samma?
Jag sträcktittade på de andra tre medan jag låg sjuk i sängen, säsong 4 ser jag däremot i takt med att avsnitten offentliggörs. När det går en hel vecka mellan dem är det svårt att hålla alla karaktärer och intriger i huvudet tycker jag, trots att jag kollar noggrant på resumén i början av varje sändning. Den är nog till och med svårare än Game of Thrones på det sättet, för där kan jag åtminstone koppla ihop utseende och figur. När Hans dök upp på Lillians TV-skärm i det senaste avsnittet begrep jag först inte vem det var, till exempel. Jag hade hunnit glömma hur han såg ut.

Någon riktig nerv tycker jag nog inte att den här serien har sedan Kim Bodnia slutade. Thure Lindhardt är bra, men han har stora skor att fylla, och det funkar inte riktigt (tycker jag).
Citera
2018-01-23, 10:00
Medlem
Drama-Llamas avatar
Är det förresten någon mer än jag som vill mörda den oändligt störige obducenten? Han är nog den sämsta rollbesättningen jag någonsin har sett på TV. Killen fattar ingenting av svensk prosodi samtidigt som hans grammatik och ordförråd är oklanderliga. Det skär sig något helvetiskt. Ingen invandrare pratar på det sättet. Det är obegripligt att han har fått vara kvar från säsong 1.
Citera
2018-01-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Drama-Llama
Är det förresten någon mer än jag som vill mörda den oändligt störige obducenten? Han är nog den sämsta rollbesättningen jag någonsin har sett på TV. Killen fattar ingenting av svensk prosodi samtidigt som hans grammatik och ordförråd är oklanderliga. Det skär sig något helvetiskt. Ingen invandrare pratar på det sättet. Det är obegripligt att han har fått vara kvar från säsong 1.
Precis!
Citera
2018-01-23, 12:18
Medlem
Behållningen är tjusiga flyg/drönar-bilder över Köpenhamn och Malmö samt bron, och att det är så rörigt att man blir nyfiken på hur de ska få ihop det på slutet. Kvinnliga ”deckare” med psyk-diagnoser börjar man bli mer än trött på, även om Saga är i en klass för sig själv. Vad har dessa författare och regissörer för kvinnosyn egentligen?
Bitvis känns det ganska överspelat, som t.ex. William och de i den mystiska byn, det kunde varit subtilare.
Citera
2018-01-23, 14:40
Medlem
SKiTSURs avatar
Inte läst allt i tråden men är det bara jag som misstänker att systrarna som sovit hos Henrik kan vara hans försvunna döttrar?

Eller har man fått veta varför och varifrån de har rymt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in