Citat:
Ursprungligen postat av
Intellectuo
När NK medborgare påstår att de har utsatts för brott mot mänskligheten sväljer du dessa uppgifter för mor och fosterland, dessutom några styckna endast. Men när tusentals NK-medborgare som flytt undan det extrem begränsade äckel land som NK är så väljer du inte att tro på det; det måste vara fabricerat; det är så USAs statsapparat fungerar. Eller?
Detta är hela skillnaden:
- Vad gäller defektorer finns bevisning som talar MOT deras berättelser.
- Vad gäller medborgarna från DFR Korea som hölls anhållna i Malaysia, så finns stöd som talar FÖR deras berättelser.
Således, lär dig att kritiskt granska påståenden så slipper du själv bli en megafon för propagandamaskinen. Jag har dock förståelse för din belägenhet, för vem har lärt dig att tänka kritiskt? Vem har stuckit till dig material som ifrågasätter den manufakturerade verkligheten? Svensk media? Skolan? Knappast. Om du dessutom börjar lufta din kritik och har nån slags position i vårt samhälle så är din karriär förstörd, så vem kan klandra dig? Inte jag. Jag klandrar inte offer. Jag uppmanar dem istället att ta ansvar. Så läs på och ta ditt ansvar!
I sak:
Medan defektorer har blivit påkomna med lögner och falsarier och även erkänt sådana då bevisningen blivit för uppenbar för att hålla kvar vid lögnerna, så har ingen kommit på de som suttit anhållna i Malaysia med lögner. De släpptes fria. De är oskyldiga, alltså finns skäl tro på dem. Det är ett helt rimligt antagande att tro att malaysiska myndigheter gjorde allt för att sätta dit dem med vidriga påtryckningar, eftersom det förekom en orkestrerad politisk kampanj från inflytelserika kretsar i utlandet som inga rättsvårdande myndigheter kan förbli opåverkade av.
När defektorer, som får bra betalt i S.Korea och i Väst för att berätta sagor, kan leverera stödbevisning då har vi verkstad. Men hittills har vi bara grundlösa påståenden och lögner, dvs snömos.