2018-01-22, 23:00
Medlem
QueenKoralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Jag kan bara tala för mig själv och varför jag följer denna utredningen, barn är svaret då jag själv har två underbara barn så är det något som berör mig just i madsens fall är det ju skumt att en kvinna följer med en man hon inte träffat innan dessutom följer med i ubåt jag menar hur naiv får man bli.....dejta göt man på offentliga platser just pga alla psykfall
Det absolut dummaste jag hört i fallet Kim Wall! Hon gjorde sitt jobb, som hon verkligen brann för! Att säga att det är skumt, naivt och dessutom en dejt.. Det gör mig jäkligt upprörd! Hon ville ge Madsen chansen att ge sin story om den passion för ubåtar han hade. Och hon ville ge sig själv chansen att få en bra story publicerad.
Tragiskt att beskylla henne för att vara naiv osv
Skäms på dig...
Alla får vi tänka olika , så även du, men jag känner jag måste säga min tanke...
Citera
2018-01-22, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Ja en seans öga mot öga med vissa här hade kanske slutat på ett liknande sätt

Utveckla......
Citera
2018-01-22, 23:01
Medlem
Citat:
...just i madsens fall är det ju skumt att en kvinna följer med en man hon inte träffat innan dessutom följer med i ubåt jag menar hur naiv får man bli.....dejta göt man på offentliga platser just pga alla psykfall
Lite OT detta, men alltså, hon följde ju knappast med Madsen i u-båten för att dejta, utan för att göra ett reportage i egenskap av journalist. Då måste man ibland ta risker.
Citera
2018-01-22, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My49
Vem vet vad döden innebär? Vet du?
Om man är katolik och självmördare hamnar man i den eviga skärselden efter döden. Enligt scientologerna är människan en själ och inte en kropp, då kan man fortsätta leva i en annan kropp. Undrar vilken religion föräldrarna tillhörde?
Citera
2018-01-22, 23:02
Medlem
TorkelSnorkels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av harperlee
Min generaliserade ångest som gick över med KBT och "en kur SSRI" var tydligen i själva verket ME visar det sig nu.

Om man upplever smärta, matsmältningsproblem, sömnstörningar, koncentrationssvårigheter, svimningskänsla, är ljud- och ljuskänslig och ytterligare några saker i 6 månader eller mer så kan det klassas som ME.

Med all respekt för att de som verkligen har detta syndrom lider, så kan själva klassificeringen passa in på oerhört många.
Citera
2018-01-22, 23:04
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellie
Om det nu var ME som döttrarna led av (vilket många inlägg här på FB pekar på) så tycker jag att föräldrarna dömde ut sjukdomen som helt obotlig för tidigt. Varför? Det pågår mycket forskning om ME bl a i Norge, USA m fl länder med som det verkar goda resultat. Sedan kan jag förstå att det behövs mycket mer i Sverige såklart. Jag har googlat och läst mycket sedan detta tragiska fall hände liksom Anne Örtegrens.

Om jag har förstått saken rätt led dottern Agnes av denna diagnos sedan 2016 och hennes syster Moa sedan juni 2017. Kanske har sjukdomen utbrutit något tidigare men det var då det hela uppmärksammades enligt media. Jag har läst andra ME-patienters bloggar som tyder på att de kämpat betydligt längre men inte gett upp hoppet ännu. (All heder till dem och kämpa på) Vetenskapen utvecklas hela tiden och vem vet - en dag finns det kanske bot alternativt bättre lindring än idag.
Jag har också kollat på filmregissören Jennifer Breas TED- föreläsning om hennes upplevelse av ME. Hon har även medverkat i dokumentären Unrest. Men hon har faktiskt blivit bättre om än inte helt frisk. Det finns ändå hopp. Se gärna hennes hjärtskärande berättelse på TED. Sehttps://www.ted.com/talks/jen_brea_what_happens_when_you_have_a_disease_doct ors_can_t_diagnose?language=sv

Tyvärr tror jag liksom många i tråden att föräldrarna har tagit ett fruktansvärt fel beslut genom att mörda döttrarna och sig själva. Varför vet jag inte riktigt men gissar på deras egen psykiska utmattning plus deras egna personligheter som inte orkade mer.

Från början trodde jag det var några mer eller mindre ondskefulla personligheter de hade men ju mer jag läst i tråden tror jag att de var rätt "snälla", totalt utmattade och tyvärr tog fullständigt fel beslut för sina döttrar liksom de själva. Möjligen påverkade av Scientologer eller någon annan extrem religiös fanatisk påverkan. Det sistnämnda vet jag inte såklart eller har bevis på men har funderat mycket på liksom andra i tråden.
Det finns mycket i det Du skriver jag skriver under på.
Visst fel beslut - helt klart - men - under rådande omständighet "rätt".
Det är där en erfaren duktig utredare med lång erfarenhet av personkännedom kan förstå scenariot.
Han behöver ju inte hålla med utan endast förstå.
Citera
2018-01-22, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ni som är så intresserade av att FÖRSTÅ exakt varför någon mördar en annan, fördjupar ni även er i att försöka FÖRSTÅ Madsen? Det undrar jag.

Vas fan har en sexualsadisk mördare med detta fall att göra. Ta upp det i rätt tråd.

Omdömeslöst är bara Förnamnet!
Citera
2018-01-22, 23:09
Medlem
sannes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark

Att det bortom detta klick skulle finnas mer djuplodade kontakter har jag inte sett skymten av.

Skolan har ju benämnt det som trötthetssyndrom, + ett klick på Gottfrieskliniken. Är ju mer substans än flera av andra teorier jag ser här på FB. Hursomhelst , trötthet + att inte kunna gå i skolan under lång tid med andra sjukdomar i familjen måste ju varit psykiskt påfrestande för familjen.

Jag har hela tiden trott att detta har "någonting" med dödsfallet på kliniken att göra. Det som fick "familjen" att tippa över.
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Jag skulle vilja vända på ditt resonemang över om människan har mordiska instinkter i sig.
På det skulle jag svara JA - I speciella situationer kan vilken människa som helst begå detta.
Det svåra är att förstå varför.
Beträffande att detta var ett dubbelmord på minderåriga är siffran helt ointressant.
Hade familjen haft sex barn hade polisen anträffat totalt åtta döda.

När det gäller Peter Madsen så var det ju endast en kåt ubåtsbyggare som lyckade få med sig en vacker tjej ombord. Hans personlighet ligger milsvida ifrån föräldrarna i Bjärred

Du har fel i sak och behöver läsa på.
Vem som helst begår inte en sådan här handling, oavsett omständigheter.
Och "vem som helst" kan definitivt inte drivas till att mörda sin egen avkomma.
Med din hemsnickrade teori skulle vi inte vara så många människor på jorden...
De flesta har gränser som vi inte under några omständigheter skulle korsa. Att ta död på sina barn är en sådan.
(Du verkar inte heller ha snappat upp något om Madsen).
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wendy1
Ni som är så intresserade av att FÖRSTÅ exakt varför någon mördar en annan, fördjupar ni även er i att försöka FÖRSTÅ Madsen? Det undrar jag.

Alla ni som varit djupt deprimerade samtidigt som er partner o haft två väldigt sjuka barn kanske döende , berätta vad ni gjorde, eftersom ni verkar veta allt. Ni har inte en jävla aning. Fy skäms på er att uttala er om saker ni inte begriper.
Citera
2018-01-22, 23:12
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Utveckla......
Ja som det luktar i tråden skulle man ganska lätt kunna reta upp en folkhop och
ge ut sin adress. Sedan är det i värsta fall tid är söka ny bostad.

Felet är att de blir för personliga i inläggen och glömmer det viktiga att söka svar
på frågor som man inte förstår
Citera
2018-01-22, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av My49
Alla ni som varit djupt deprimerade samtidigt som er partner o haft två väldigt sjuka barn kanske döende , berätta vad ni gjorde, eftersom ni verkar veta allt. Ni har inte en jävla aning. Fy skäms på er att uttala er om saker ni inte begriper.

Finns ingen ursäkt att ha ihjäl sina barn oavsett hur deprimerad man är punkt slut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in