2018-01-22, 21:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Polisen är ju säkra på att dom gjort det i samförstånd. Jag hade varit klart mer trygg i om det var mannen själv. Hade varit rimligare.

Vad kan dom ha som gör dom säkra då en signatur lätt kan förfalskas. Kan det vara någon sms korrespondens mellan dom tidigare under hösten kring planerna. Bör väl vara nåt sånt eller?

En video har snurrats om i tråden men det finns absolut inga belägg mer än att en scribent kört det spåret stenhårt.
Citera
2018-01-22, 21:46
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Undrar om Aftonbladet blir först ut med uppgifterna om hur det gått till?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/On3Xrq/uppgifter-ska-ha-sokt-vard-for-dottrarna-i-tyskland
Stod egentligen inget nytt där. Att dom sökt nån ljusbehandling i Tyskland har stått tidigare.
Citera
2018-01-22, 21:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Så här är det!
.
ME är en hittepå-diagnos som barn inte får.

Istället rör det sig om en kontrollerande och manipulativ pappa som på olika sätt fått barnen att verka sega och livströtta. Jag utesluter varken droger eller (sexuella) övergrepp.
Mamman har varit en marionett.

När psykopaten sedan insett att spelet är förlorat, fasaden rämnar, ser han ingen annan utväg än att alla ska dö.
Mamman tvingas att skriva under på att det är ett gemensamt beslut/brott (”annars får banen lida helvetets alla kval”).

Inga fakta talar emot scenariot, statistiken är på min sida.

Hej.
Undrar bara en sak.
Förrutom statestike......
Har du några belägg, eller något som kan bevisa detta.
Info från "säker källa" nått dokument, nån anhörigt......... nått ?
Säg nu inte att det brukar vara så, eller statestiken säger så.
Har du nått annat som styrker detta ?
Tack.
Citera
2018-01-22, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PappasNyaKille
Så här är det!
.
ME är en hittepå-diagnos som barn inte får.

Istället rör det sig om en kontrollerande och manipulativ pappa som på olika sätt fått barnen att verka sega och livströtta. Jag utesluter varken droger eller (sexuella) övergrepp.
Mamman har varit en marionett.

När psykopaten sedan insett att spelet är förlorat, fasaden rämnar, ser han ingen annan utväg än att alla ska dö.
Mamman tvingas att skriva under på att det är ett gemensamt beslut/brott (”annars får banen lida helvetets alla kval”).

Inga fakta talar emot scenariot, statistiken är på min sida.

Kanske inte så extremt men du är nog på rätt spår, som jag skrivit tidigare så kommer snart en mycket mycket mörk sanning se dagsljuset och jag tvivlar inte på att kräket "pappan" är boven i dramat precis som du skrev rent statistisk och statistik har man en jävla hjälp av i utredningar då många med psykiska avkommor har snarlika mönster och tillvägagångssätt.
Måtte de brinna i helvetet varför inte adoptera bort töserna om man inte orkar istället för att släcka livet, borde finnas jourfamiljer osv som hade velat hjälpa till....
Citera
2018-01-22, 21:49
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmskisen
Det finns hundratals familjer med minst lika stora problem som denna familj haft.

Dom tar inte liven ur barnen ändå. Måste även funnits psykisk sjukdom hos någon av föräldrarna. Ev båda.

Det finns tusentals familjer som varje dag kämpar på utan att för den delen hitta på att mörda sina barn.

Håller med om att det finns något annat som kanske eller inte kommer fram under polisens arbete i villan.
Citera
2018-01-22, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Kanske inte så extremt men du är nog på rätt spår, som jag skrivit tidigare så kommer snart en mycket mycket mörk sanning se dagsljuset och jag tvivlar inte på att kräket "pappan" är boven i dramat precis som du skrev rent statistisk och statistik har man en jävla hjälp av i utredningar då många med psykiska avkommor har snarlika mönster och tillvägagångssätt.
Måtte de brinna i helvetet varför inte adoptera bort töserna om man inte orkar istället för att släcka livet, borde finnas jourfamiljer osv som hade velat hjälpa till....

Ja, det har du skrivit och jag förstår inte vad som hindrar dig från att dra ut detta i ljuset.

Eftersom du nu inte gör det så blir ditt inlägg väldigt intetsägande. Likställt med andra vilda fantasier som stundtals kommer in i tråden.
Citera
2018-01-22, 21:53
Medlem
DrLECTERs avatar
HEJ!

Jag har inte hunnit läsa alla inlägg angående det fruktansvärda som hänt familjen i Bjärred
men vet vad som styrde föräldrarna till det beslut som för många kan tyckas konstigt eller värre.

Att svår sjukdom påverkat beslutet stämmer men för att förstå helheten i denna livssituation
som familjen oskyldigt blev intvingad i måste man försiktigt fördjupa sig i det skedda.

Du som tycker att "hur kan man göra så här och även mot sina barn" vill jag säga att:
Försök förstå att dessa föräldrar var inga barnamördare utan ord som barmhärtighetsmord
ligger i så fall närmare.

Men det hela visar att oavsett var vi människor står på samhällstegen kan det utspelas
precis samma handlingar med fruktansvärt resultat som följd.

Denna familj har kämpat på ett heroiskt sätt men till slut framstod allt de som skett att
det enda utvägen var denna.

Det finns en hederskodex hos många familjer att man beblandar sig inte i andras familjer
interna angelägenheter.
Tyvärr är här ett fall som kanske skulle behandlats tvärtom.
Inte av yrkesfolk inom olika sociala instanser - För dessa är familjen bara ett av många fall.

Ska vi lära oss något av detta så är det att kanske någon gång inte skynda förbi en
människa som verkar behöva hjälp utan stanna till och beblanda och bry sig.
Sverige har en länge haft en kultur där vi saknar mycket av denna spontanitet i jämförelse
med många andra länder.

Jag tror att när den fullständiga informationen i detta fall kommer ökar förståelsen hos många.

Jag reserverar mig för att det exakta förloppet inte stämmer helt med hur jag skrivit utan
inlägget är menat att försöka ge en bild av denna situation och händelse som de flesta
slipper uppleva och tryggt är väl detta.

För mig personligen framstår det fruktansvärda beslutet som föräldrarna tog är att betrakta
som mycket vuxet och eftertänksamt.
Med huvudena högt tog de ett beslut som jag inte tror många av oss skulle kunna ta i den
situationen familjen befann sig i.

Det är alltid lätt att döma andra men det viktigaste är att försöka förstå och lära sig något av det.
Och framför allt - Inte glömma.
Citera
2018-01-22, 21:56
Medlem
Om det nu funnits någon riktig diagnos överhuvudtaget och barnen varit somatiskt sjuka ligger det nära till hands att tro att de fått narkolepsi av Pandemrixvaccination. Narkolepsi är en kronisk sjukdom och då måste man nog tänka sig hemundervisning för att man ska kunna ta till sig någon undervisning alls. Kanske föräldrarna ville ställa Socialstyrelsen och hela läkemedelsmaffian till svars för familjens tragedi.
Citera
2018-01-22, 21:58
Medlem
DrLECTERs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Ni gör det klassiska felet att bedöma personerna efter vad de gjort inte vad de var utsatta för.
Måste försöka sätta sig in i detta sett ur alla perspektiv.
Citera
2018-01-22, 21:58
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Om det nu funnits någon riktig diagnos överhuvudtaget och barnen varit somatiskt sjuka ligger det nära till hands att tro att de fått narkolepsi av Pandemrixvaccination. Narkolepsi är en kronisk sjukdom och då måste man nog tänka sig hemundervisning för att man ska kunna ta till sig någon undervisning alls. Kanske föräldrarna ville ställa Socialstyrelsen och hela läkemedelsmaffian till svars för familjens tragedi.
Men används ljusbehandling vid narkolepsi..?
Citera
2018-01-22, 22:01
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DrLECTER
Ni gör det klassiska felet att bedöma personerna efter vad de gjort inte vad de var utsatta för.
Måste försöka sätta sig in i detta sett ur alla perspektiv.
Man döms för vad man gör. Man har inte rätt att göra vad som helst mot andra bara för att man tycker sig ha den rätten själv. I synnerhet inte mot minderåriga.
Citera
2018-01-22, 22:01
Medlem
Dricksglas55s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowerprint
Jag kommer inte lägga någon kommentar om varför, hur kunde det inte vara synd om dom? desperata är vad dom var och agerade därefter.
För normala människor tycker inte synd om barnmördare. Finns absolut INGEN ursäkt att mörda två barn mot deras egen vilja, för antar att en 10 och 14 åring inte ville dö. Ni som tycker det är riktigt sjuka i huvudet och borde söka hjälp på närmaste psykmottagning. Helst idag!
Senast redigerad av Dricksglas55 2018-01-22 kl. 22:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in