Flashback bygger pepparkakshus!
2018-01-22, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ercy
Det huset skogsfolket flyttade in i, var det inte den kåken som var torp förra året?

Har också gjort lite kalkyleringar när saker sker:
En farmen-vecka är 6 dagar. Två på söndagarna och en vardera måndag-torsdag. Den första branden skedde den 8:e juli/avsnitt 4-10:e januari. Pawel fyller år den 18:e juli/avsnitt 12-22 januari vilket också går i hop med mina beräkningar av tid. Den stora branden sker således i det avsnitt som sänds den 27:e februari enligt tidigare nämnda modell. Så nu kan jag lägga ner torpet tills dess.

Kalkyl angående Gustav:

Intressant. När började de spela in farmen så? Alltså vilket datum i somras?
Citera
2018-01-22, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kosack
Är årets farmare sämsta farmengänget genom alla tider? De är ju värdelösa på precis allting, misslyckas med nästan alla uppdrag. Som inte det vore nog, så är det mest intriger och skitsnack som gör att gruppen faller sönder inifrån!

Korrekt analys. Extremt talanglösa
Citera
2018-01-22, 21:32
Medlem
ercys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gurjon
Intressant. När började de spela in farmen så? Alltså vilket datum i somras?

4:e juli enligt min kalkyl. Sista bilden Gustav lägger ut innan uppehållet är den 3:e juli.
Citera
2018-01-22, 21:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hyrkoon
Växthuset och ugnen från igår var verkligen dom värsta byggprojekt jag någonsin beskådat som flera här inne påpekat, dog fan av skratt när jag fick se skiten. Man fick depression bara av att se ugnhelvetet.

Förövrigt väldigt otaktiskt av Stella att gå på sin plan att få ut Kirsi, istället för att inse att detta är en tävling och få ut största hotet väljer man att välja den man ogillar. Stella och Alexandra är dom vidrigaste människorna i programmet just nu, såna jävla baktalare dom är om folk och bedriver gruppmobbing. Hoppas verkligen dom jävlarna åker ut snart.

Mulle är också som sagt ett mycket bra exempel på varför man INTE ska knarka.

Gustav som storbonde kommer bli intressant.

Kollar vi på samma program? Fläskläpp har ju varit klockren den här veckan. Gruppmobbning definieras väl inte som grupp mot grupp? Minus äggen, som var förståeliga, har hon hållit flaggan i topp hela veckan imho. Inget tjafs när andra gruppen arbetsvägrat och hon ser genom Tourettes skitsnack om vem han kommer välja som en nyputsad ruta.

Trodde storbondens ord var lag (Dawkins åkte ut för att han inte vill sova i ladugården eller hur det nu var). Så är det tydligen inte längre i senare säsonger utan regler osv appliceras bara när produktionen vill ha ut någon som inte underhåller tillräckligt (Louise). Arbetsvägran osv är helt OK.

Hörde inte ett enda "fucking" idag. Känns som att det kan bli Tourettes bästa vecka. Han kan delegera i lugn och ro (mao inte hetsa upp sig och börja svära snabbare än vad hjärnan hänger med) och kanske dessutom inte sätter sig själv på arbete som kräver byggvana.

Kan vi diskutera Torpet här i tråden utan spoilers förresten? Både Patatis och norskjäveln är underhållande och sympatiska måste jag säga utan att spoila särskilt mycket. Bra radarpar. Fortsättningen efter dagens intåg blir ju därmed hur bra som helst.
Senast redigerad av wazzobazzo 2018-01-22 kl. 21:36.
Citera
2018-01-22, 21:40
När Gustav pratade med Vincent hade han ett normalt svenskt språkbruk. Det gör hans förortsblattiska i andra sammanhang så uppenbar och pinsam. Som en förälder som ska snacka tonårskidsens språk. Skämskudde fram!

Tomma ord om förstekämpevalet. Jag skulle vilja se honom utse nån annan än nån i Fyran som förstekämpe. Det skulle ju stärka den grupperingen om nån där blev andrakämpe istället och fick välja gren. Glöm att Gustav skulle ge dem den fördelen. Hot Lips gör helt rätt i att vara skeptisk.

Norrmannen verkar oerhört sympatisk och likaså de två killarna i skogen. Hoppas vinnaren finns i den treklövern.

EDIT: Gustavs rätta humör kom fram i trailern för imorgon. Gapade och skrek och slängde en yxa. Så länge höll det för honom.

Edit 2: Gustav fick in en sexistisk, nedvärderande kommentar om tjejer också. Modern man där, bra jobbat.
Senast redigerad av Zurfarn08 2018-01-22 kl. 21:50.
Citera
2018-01-22, 22:04
Medlem
Provrorsbarns avatar
Alltså, norrbaggen, vilken hjälte. Hanterar Rocco fantastiskt bra, synd att kissie förstör deras harmoni.

Tror det är överlagd mordbrand senare på torpet. Kissie pallar inte Rocco och försöker därför bränna han inne på natten.
Citera
2018-01-22, 22:29
Medlem
kukflashs avatar
Vad är det för fel på Kirsi? Vart hon än går så blir det bråk. Hon kan stanna i skogen med sina djur och leva ensam där tycker jag.
Citera
2018-01-22, 22:36
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Aldrig sett detta tidigare, men har sett varenda avsnitt i denna säsong. Riktigt underhållande.

Retar mig så enormt på losergänget, den gamla pundaren, curryapan, silikonnegern och fläskberget. Synd att hon tog ut finskan, men är ju inte så konstigt om man väger tre gånger mer.

Men som sagt, pundaren 50+ och mentalt som en 20-åring har the evil doll tatuerad jag vet att det är en unge till honom, men satan vilken dålig tatuering
Citera
2018-01-22, 22:39
Medlem
Nu har jag kollat Torpet del 2. Har för mig någon på Farmen kallade Kristi brud djävulens avkomma. Kan bara instämma.
Senast redigerad av Dormouse 2018-01-22 kl. 23:13.
Citera
2018-01-22, 23:19
Medlem
Måste säga att Gustav växte en hel del idag, oavsett hur han väljer förstakämpe. Lyssnat ordentligt på Vincent, förklarat så ordnat och tydligt som det går för alla i en positiv ton. Den bästa storbonden än så länge.

Var på knarkargängets sida innan, men nu vet jag inte riktigt, de beter sig och resonerar så jäkla barnsligt, korkat och destruktivt. Storbonden vinner ju inga extra fördelar för att uppdragen blir godkända, att arbetsvägra förstör bara för ALLA, främst dig själv.
Senast redigerad av Dr.Hate 2018-01-22 kl. 23:26.
Citera
2018-01-22, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dormouse
Nu har jag kollat Torpet del 2. Har för mig någon på Farmen kallade Kristi brud djävulens avkomma. Kan bara instämma.
Ja men då var det tur att de hann kristna/döpa katten
Citera
2018-01-22, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
När Gustav pratade med Vincent hade han ett normalt svenskt språkbruk. Det gör hans förortsblattiska i andra sammanhang så uppenbar och pinsam. Som en förälder som ska snacka tonårskidsens språk. Skämskudde fram!

Tomma ord om förstekämpevalet. Jag skulle vilja se honom utse nån annan än nån i Fyran som förstekämpe. Det skulle ju stärka den grupperingen om nån där blev andrakämpe istället och fick välja gren. Glöm att Gustav skulle ge dem den fördelen. Hot Lips gör helt rätt i att vara skeptisk.

Norrmannen verkar oerhört sympatisk och likaså de två killarna i skogen. Hoppas vinnaren finns i den treklövern.

EDIT: Gustavs rätta humör kom fram i trailern för imorgon. Gapade och skrek och slängde en yxa. Så länge höll det för honom.

Edit 2: Gustav fick in en sexistisk, nedvärderande kommentar om tjejer också. Modern man där, bra jobbat.

Objektivitet, raka rör och saklighet är ju inte direkt kvinnliga egenskaper även om svenska män blivit väldigt förfjollade på senare år. Jämnställdhet innebär i praktiken att den generelle mannen ska sänka sig till den generelle kvinnans nivå...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in