Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Men det är skillnaden du måste räkna på och inte hela totalen.
Molineux tar 31700 i dagsläget och en utbyggnad till 50K är planerad till lämplig tidpunkt i framtiden.
Sålunda är det max 20K extra per hemmamatch vi snackar om...en spottstyver om man ser till TV pengar mm.
Spurs är definitivt en av de klubbar som Wolves skall kunna konkurrera med framgent,förutsatt att vår ägare är beredd att satsa de pengar som krävs.
Historiskt sett är väl Wolverhampton Wanderers på par med Spurs..eller större om man ser till antal ligatitlar efter andra världskriget?
Finns hursomhelst ingen naturlag som säger att Spurs för all framtid skall ha en bättre startelva än oss.
Vi får alla se om några säsonger.
Det är mycket pengar det handlar om, i Spurs fall ca 20% av de totala intäkterna(och då på WHL) om jag inte missminner mig. Den nya arenan kommer bli ett otroligt lyft, även om de första 4-5 åren kommer handla mycket om att beta av skulderna, amorteringstakten som Levy och co planerat är som jag förstått det väldigt aggressiv. När väl det är gjort, så innebär de ökade intäkterna från den nya arenan
nästan en Pogba värvning per år, konkurrenskraften mätt i pengar relativt de andra lagen som konkurrerar om CL idag förbättras betydligt.
Angående Wolves chanser så är det naturligtvis möjligt att dom kan etablera sig som ett topplag, City är ju ett exempel på det, min invändning var riktat mot att intäkterna från arenorna är obetydliga.