2018-01-22, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Min brors kusin
Någon har klottrat på Nautilus

http://www.lokalavisen.dk/section/tv/1009&id=0_bhd8j4v6

Finns kanske fler än en dåre som tror på hans oskuld
Det är nog De**re som lånat in nån klottrare
Citera
2018-01-22, 20:13
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Jag har redan läst hennes artiklar, den inkluderad. Liksom förmodligen de flesta här inne. Jag har dock inte sett någon dra samma slutsatser av den som du gör. Kanske bör du fråga dig om det är du som är särdeles smart, eller om du helt enkelt sträcker dig desperat efter halmstrån.

Men du kan väl åtminstone medge att det var ett konstigt sammanträffande? Hur många kvinnor skriver sådana artiklar (jag har aldrig läst något sådant förr, inte så grafiskt och inlevande), och hur många kvinnor råkar ut för det som hon råkade ut för..? I en tysk deckarserie jag följer säger alltid kommissarien: "Ich hasse Zufälle" (jag hatar sammanträffanden), och jag vill instämma i det...
Citera
2018-01-22, 20:19
Medlem
PsychoChillers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men du kan väl åtminstone medge att det var ett konstigt sammanträffande? Hur många kvinnor skriver sådana artiklar (jag har aldrig läst något sådant förr, inte så grafiskt och inlevande), och hur många kvinnor råkar ut för det som hon råkade ut för..? I en tysk deckarserie jag följer säger alltid kommissarien: "Ich hasse Zufälle" (jag hatar sammanträffanden), och jag vill instämma i det...

Det säger väl allt egentligen. Du vill att fallet Madsen ska likna dina tantdeckare när det faktiskt är ett okomplicerat mordfall med sadistiska inslag. Du behöver komma ut mer.
Citera
2018-01-22, 20:21
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

En udda tillfällighet vore om Wall hade skrivit om mord på ubåtar innan. Att hon 2015 skrev om knifeplay, för att två år senare bli styckmördad är ju helt irrelevant.

Men kan ju lika gärna säga att Wall föddes samma dag som Willy Brandt avgick som partiordförande från SDP - och sen mördades hon 2017 på en ubåt. Sammanträffande? Skulle inte tro det
Citera
2018-01-22, 20:22
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Vad är konstigt? Att hon skriver om bdsm-folk och blir styckmördad?
Citera
2018-01-22, 20:32
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
En udda tillfällighet vore om Wall hade skrivit om mord på ubåtar innan. Att hon 2015 skrev om knifeplay, för att två år senare bli styckmördad är ju helt irrelevant.

Men kan ju lika gärna säga att Wall föddes samma dag som Willy Brandt avgick som partiordförande från SDP - och sen mördades hon 2017 på en ubåt. Sammanträffande? Skulle inte tro det

Citat:
Ursprungligen postat av Betongbaletten
Vad är konstigt? Att hon skriver om bdsm-folk och blir styckmördad?

Gör er inte dumma. Vi talar om knivskadorna på "vissa" ställen av kroppen nu.
Citera
2018-01-22, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PsychoChiller
Det säger väl allt egentligen. Du vill att fallet Madsen ska likna dina tantdeckare när det faktiskt är ett okomplicerat mordfall med sadistiska inslag. Du behöver komma ut mer.
Allt är inte som i böckerna Merwinna. Inse att det enda Kim Wall gjorde bort sig i, var att boka en intervju med en sadistisk mördare. Och det handlade inte om naivitet, det handlade inte om hennes bdsm-intervjuer, det handlade inte om HENNE. Det handlade om Madsen. Han sket fullständigt i att det var en människa han karvade i och tog livet av. Hade Kim ställt in, så hade en annan tjej råkat illa ut, antingen den kvällen eller när det blev annat tillfälle.

Du kan inte få någon här i tråden att se några förmildrande omständigheter eller på något sätt anse att detta är Kims fel.

Sluta nu.
Citera
2018-01-22, 20:36
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:

Exakt var i artikeln knivhuggs kvinnans kön?
Citera
2018-01-22, 20:39
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Exakt var i artikeln knivhuggs kvinnans kön?

Dom kunde väl inte visa upp det allra värsta helt öppet ens på en BDSM-kongress. Men alla fattar ju ändå vart det skulle leda, efter att ridån föll ner...
Citera
2018-01-22, 20:40
Medlem
Clay Allisons avatar
Citat:
Dom kunde väl inte visa upp det allra värsta helt öppet ens på en BDSM-kongress. Men alla fattar ju ändå vart det skulle leda, efter att ridån föll ner...

Nu gör du det igen, du skriver det som du tänker stöder din åsikt - helt utan förankring i verkligheten. Du bara säger vad som faller dig in.
Senast redigerad av Clay Allison 2018-01-22 kl. 20:43.
Citera
2018-01-22, 20:41
Medlem
Citat:
Och därför mördades Kim, ströps, fick halsen avskuren, vaginan totalsargad. Ahaaaa. Då så, självklart hennes fel.
Citera
2018-01-22, 20:48
Medlem
Betongbalettens avatar
Citat:

Men alltså, hur funkar du? Hur fan kan du koppla ihop den där artikeln med att journalisten blir styckmördad? Obegripligt.

Jobbigt för alla deckarförfattare, dom löper väl en stor risk att själva bli mördade? Och kvällspressens söndagsbilagor har ju för vana att skriva 'kittlande artiklar', om swingers tex. Knappast någon slump om dom journalisterna blir gruppvåldtagna?

Pucko.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in