2018-01-16, 16:08
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Sen när har Blizzard någonsin lyssnat på sina spelare? Beta efter beta får dom massor av konstruktiv feedback som gång på gång ignoreras. Likförbannat kör dom på sin egen linje och pissar på sina spelare. Sen har Blizzard massa nya anställda som aldrig ens sett Vanilla, då ska dom inte där och peta heller! Visst vore det trevligt med polygons istället för dit ritade ansikten men det skulle skära sig med resten av spelet. Dessutom är grafiken på WoW idag absolut inte bra jämfört med andra spel, så det skiljer sig inte särskilt mycket. Nej, även om grafiken är skrattretande dålig, kommer det underlätta lagg i 40 man raids. Jag minns att jag alltid tappade DPS i ZG pga lagg. Idag har jag en stationär gamingdator med Intel Core i9-7900X Processor och kör allt på max setting oavsett spel, så jag ser fram emot att raida när allting flyter på.

Med det sagt så kommer jag dock inte progressa på max level utan köra upp en sponsor till min 39 warlock twink! Gear fixar jag lätt med polarna som boostar, jag minns till och med vart varje twink pryl finns. Men, enchantsen är vad som kostar, betala 40g för en enchant på min gröna dolk från Zul'Farrak. Pffff.. 40g tänker ni, men det var för endast en enchant så det blev rätt dyrt med alla. Så jag måste ha en bra main som drar in stålar. Men PvP på 60 var också skit kul, särskilt AV matcherna som aldrig tog slut, och dom stora bossarna man behövde massa folk för att få fram. Kanske går idag med men jag har inte sett det. Nu ruchar alla bara och ally svinen brukar ta hem skiten på 10 minuter.

Aja, happy twinking: Spookyspellz! Vindication.

https://www.youtube.com/watch?v=kor7YFrBBgc&t=2735s Spola fram 44:13 frågan om WoW classic, låter inte så positivt där här med vi spelare inte kan föreställa oss om hur länge de här kommer ta, men positiva är väl att de kommer väl försöka om de nu är sant att försöka lyssna på wow communityn =) UBRS 5man / 10 man? intressant =)
Citera
2018-01-16, 17:27
Medlem
Opilus5500s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ta och lär dig lite: https://www.youtube.com/watch?v=Lqf8WyeJmz0

Bara för att alla inte är exakt lika bra med BiS-gear på Patchwerk i 1.12 så betyder inte det att spelet är obalanserat.

Du har facit men du lyckas inte tyda svaren, hur illa är inte det?

Hur många stannar i WoD/Legion/BfA kontra Vanilla/TBC? De som spelar på privatservrar har gjort det i flera år och de vill gärna göra om allt igen när Classic kommer, så kommer töntar som du och vill spela Legion-motorn i AQ ungefär.

Driver du nu eller?

Bläddra runt lite här: http://kronos-logs.com/player_performance

Paladin är starkaste klassen i duo pvp tillsammans med en warrior. Druid är enda klassen som kan välja 100% av sina fighter eftersom att de har stealth och kan fly från alla andra klasser.

Om vi ska "fixa" allt som du tycker så kommer spelet att bli försenat 1-2 år eller något, helt i onödan.

En helt ärlig fråga, varför spelar du inte bara Legion/BfA och skiter i Classic? Vad ska du göra där?

För att spelkvalité inte hänger ihop med grafikrunkande, ska de göra om hela spelet till uppdaterad grafik så är bara det 2 år extra eller något. Tur att man slipper grafikhoror om de behåller original-grafiken.

Självklart.

Frågan är om de du som driver med mig?? Du hänvisar för din fakta till privatservers?? skämtar du eller?? De här youtube klippet? vad är de för tomte egentligen, nej han har ingen aning vad svamlar om! Varför skulle inte grafiken kunna förbättras? Blizzard har ju med varenda expansion gjort spelet snyggare. Nu när de återskapar wow classic? varför göra spelet fult igen? när de kan snygga till modeller vatten etc.. De känns som de två sorters wow spelare av vanilla som vill tillbaks, dem forna Woware som vill ha classic exakt som de var kunna spela på kass laptop med 250 ram. laggig servers och överdrivet bra klasser som plockade allt alla i alla tänkbara situationer. Sen har vi som vill ha tillbaks till ett wow classic vanilla med bättre community och där blizzard fixade spelet så gått de gick, där vi anser att saker ting bör förbättras för att spelet ska vara roligt igen. Varför göra om samma misstag med saker ting när vi vad som behövs fixas för spelet ska bli så bra som möjligt.

Jag glad att de är J.Allen Brack bakom wow classic och som suttit utvecklat WoW classic vanilla under första åren och förstår att återskapa handlar om att se på sina misstag och förbättra dem =9.
Citera
2018-01-16, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500
Frågan är om de du som driver med mig?? Du hänvisar för din fakta till privatservers?? skämtar du eller??

Det jag länkade var till emuleringar av vanilla wow, inga skillnader i gameplay eller mechanics.

Citat:
De här youtube klippet? vad är de för tomte egentligen, nej han har ingen aning vad svamlar om!

Den här "tomten" har mer kunskap om vanilla, eller speciellt TBC, än vad alla på hela Flashback har tillsammans. Att du inte vet vem Gummy är men vill komma med massa efterblivna åsikter om förändringar är ett bevis i sig. Om du vill veta så är det han som kodade Burning Crusade.

Citat:
Varför skulle inte grafiken kunna förbättras? Blizzard har ju med varenda expansion gjort spelet snyggare. Nu när de återskapar wow classic? varför göra spelet fult igen?

Jag sa att det kan, men då får du räkna med ett eller två år extra för att kunna urskilja hårstrån i mustaschen på din karaktär. Det kanske är en dealbreaker för dig, eller du sa att det var det, men vettiga personer anser inte att det är värt att göra om allt för sånt.

Citat:
när de kan snygga till modeller vatten etc.. De känns som de två sorters wow spelare av vanilla som vill tillbaks, dem forna Woware som vill ha classic exakt som de var kunna spela på kass laptop med 250 ram. laggig servers och överdrivet bra klasser som plockade allt alla i alla tänkbara situationer.

Ingen klass var så, du saknar helt enkelt information kring ämnet, och ändå vill du att dina tankar ska genomföras. Tur som fan att ingen vettig kommer att ta till sig av dina råd.

Citat:
Sen har vi som vill ha tillbaks till ett wow classic vanilla med bättre community och där blizzard fixade spelet så gått de gick, där vi anser att saker ting bör förbättras för att spelet ska vara roligt igen.

Du kan göra dailies och world quests eller vad det heter i BfA medan vi andra spelar Classic, okej?

Citat:
Varför göra om samma misstag med saker ting när vi vad som behövs fixas för spelet ska bli så bra som möjligt.

Om det vore massa misstag, skulle det då finnas ett community med över miljonen användare som vill ha tillbaka det?

Citat:
Jag glad att de är J.Allen Brack bakom wow classic och som suttit utvecklat WoW classic vanilla under första åren och förstår att återskapa handlar om att se på sina misstag och förbättra dem =9.

Vilken tur att de har gått ut med att de vill ha Classic "as close to Vanilla as possible" och att de har sagt att de gärna tar emot åsikter från vanilla community, som i sin tur svarade i den stora pollen att de inte ville ha några såna ändringar som du förespråkar. Och det gör mig glad att jag därför slipper efterblivna idioter som Opilus5500 när jag ska spela Classic.

Lycka till i retail!
Citera
2018-01-16, 19:21
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opilus5500

Frågan är om de du som driver med mig?? Du hänvisar för din fakta till privatservers?? skämtar du eller?? De här youtube klippet? vad är de för tomte egentligen, nej han har ingen aning vad svamlar om! Varför skulle inte grafiken kunna förbättras? Blizzard har ju med varenda expansion gjort spelet snyggare. Nu när de återskapar wow classic? varför göra spelet fult igen? när de kan snygga till modeller vatten etc.. De känns som de två sorters wow spelare av vanilla som vill tillbaks, dem forna Woware som vill ha classic exakt som de var kunna spela på kass laptop med 250 ram. laggig servers och överdrivet bra klasser som plockade allt alla i alla tänkbara situationer. Sen har vi som vill ha tillbaks till ett wow classic vanilla med bättre community och där blizzard fixade spelet så gått de gick, där vi anser att saker ting bör förbättras för att spelet ska vara roligt igen. Varför göra om samma misstag med saker ting när vi vad som behövs fixas för spelet ska bli så bra som möjligt.

A, jo det är nog som du säger angående grafiken. För en ny spelare som vill testa Vanilla skulle mycket väl kunna bli avtänd av grafiken. Blizzard kommer säkerligen göra ett nytt fräscht vanilla utan att ta hänsyn till veteraner, för dom kommer ju spela i alla fall. Det har alltid varit så. Den högljudda minoriteten är tyvärr dom enda som dom lyssnar på. Och Blizzard som jag sa, säger alltid att dom lyssnar på sina spelare. men det gör dom inte, jag minns när dom världsledande shamanerna i världen ställde dom mot väggen i WoD, att dom måste göra någonting åt elemental, och fick höra att dom skulle lära sig spela sin klass!

Personligen skiter jag i vilket men buggar måste dom fixa. Otroligt irriterande med casters i WSG som skuttar upp på en vägg med flaggan. Eller jag som med mina super skills, =P hoppa upp på kärran ovanför horde graveyard med lagkamrater som skyddar. Druid och rogues försökte hoppa upp men det var lite svårt så det tog lite tid och blev självklart träffade av en AoE som någon spamma. Fick mycket skit på forumets twink tråd att jag fuskade. Fuck you! You guys had 6 twinks in you're team and we only had me! Jag fittade mig bara när jag blev irriterad. Många twinkar sprang bara runt och one shottade sämre gearade spelare, men jag gick för objectives, vilket gjorde det skit svårt att vinna. Det fick jag ofta höra av viskningar av level 1 gubbar. Fick mycket skit också. =/ Men min rogue var elak med dubbel mongoose och bästa gearen möjliga pluss senare frost weave bandage som healade upp en från 1 hp till 100 på ett tick. Jag har aldrig haft så kul i ett spel någonsin och grät nästan när dom började med exp i BGs och slutade spela.

Så visst, fixa buggarna och som du säger hotta upp grafiken. Men dom ska ge fan i klass ändringar och talent trees. Och ingen annan skit som till exempel transmog och dual specc även om det var svin drygt att behöva specca om efter varje raid från Combat till Sub för PvP sen tillbaka, och vi raidade 2 gånger i veckan. Det var drygt, men då var guld värdefullt. Idag sitter folk på miljoner med inget att spendera dom på och professions fick en mening. Det var en tjej som hade maxat enchanting med raid enchants bland annat och var snor rik, lånade ut flera hundra guld till folk i hennes guild till mounts mm. Jag försökte men enchanting kostade för mycket.
Citera
2018-01-16, 19:33
Medlem
glorups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
A, jo det är nog som du säger angående grafiken. För en ny spelare som vill testa Vanilla skulle mycket väl kunna bli avtänd av grafiken. Blizzard kommer säkerligen göra ett nytt fräscht vanilla utan att ta hänsyn till veteraner, för dom kommer ju spela i alla fall. Det har alltid varit så. Den högljudda minoriteten är tyvärr dom enda som dom lyssnar på. Och Blizzard som jag sa, säger alltid att dom lyssnar på sina spelare. men det gör dom inte, jag minns när dom världsledande shamanerna i världen ställde dom mot väggen i WoD, att dom måste göra någonting åt elemental, och fick höra att dom skulle lära sig spela sin klass!

Personligen skiter jag i vilket men buggar måste dom fixa. Otroligt irriterande med casters i WSG som skuttar upp på en vägg med flaggan. Eller jag som med mina super skills, =P hoppa upp på kärran ovanför horde graveyard med lagkamrater som skyddar. Druid och rogues försökte hoppa upp men det var lite svårt så det tog lite tid och blev självklart träffade av en AoE som någon spamma. Fick mycket skit på forumets twink tråd att jag fuskade. Fuck you! You guys had 6 twinks in you're team and we only had me! Jag fittade mig bara när jag blev irriterad. Många twinkar sprang bara runt och one shottade sämre gearade spelare, men jag gick för objectives, vilket gjorde det skit svårt att vinna. Det fick jag ofta höra av viskningar av level 1 gubbar. Fick mycket skit också. =/ Men min rogue var elak med dubbel mongoose och bästa gearen möjliga pluss senare frost weave bandage som healade upp en från 1 hp till 100 på ett tick. Jag har aldrig haft så kul i ett spel någonsin och grät nästan när dom började med exp i BGs och slutade spela.

Så visst, fixa buggarna och som du säger hotta upp grafiken. Men dom ska ge fan i klass ändringar och talent trees. Och ingen annan skit som till exempel transmog och dual specc även om det var svin drygt att behöva specca om efter varje raid från Combat till Sub för PvP sen tillbaka, och vi raidade 2 gånger i veckan. Det var drygt, men då var guld värdefullt. Idag sitter folk på miljoner med inget att spendera dom på och professions fick en mening. Det var en tjej som hade maxat enchanting med raid enchants bland annat och var snor rik, lånade ut flera hundra guld till folk i hennes guild till mounts mm. Jag försökte men enchanting kostade för mycket.

jag känner igen det där på privatservar. nu är det ju skillnad på privat servrar & officiella servrar, det vet jag. Men min förhoppning är att Blizzard lyckas koppla strypgrepp om guldsäljarna. vad jag hört & läst så finns det inga guldsäljare på officiella wow servrar ? jag började i tbc tyvärr..
Citera
2018-01-16, 19:37
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glorup
jag känner igen det där på privatservar. nu är det ju skillnad på privat servrar & officiella servrar, det vet jag. Men min förhoppning är att Blizzard lyckas koppla strypgrepp om guldsäljarna. vad jag hört & läst så finns det inga guldsäljare på officiella wow servrar ? jag började i tbc tyvärr..

Sätt dom på ignore bara, det brukar bara vara 4-5 guld säljare som spammar.
Citera
2018-01-16, 19:38
Medlem
Kapuffs avatar
dubbel post
Citera
2018-01-17, 08:54
Medlem
glorups avatar
När tror ni första uppdateringen kommer om Classic, dom borde väl uppdatera oss innan BoA släpps ?
Citera
2018-01-17, 12:47
Medlem
Citat:
När tror ni första uppdateringen kommer om Classic, dom borde väl uppdatera oss innan BoA släpps ?

BlizzCon 2018. Infon: ”Arbetet med Classic är igång, men det är mycket jobb. Tack för ert tålamod”
Citera
2018-01-17, 14:39
Medlem
.SMOrcimus.PriMEs avatar
Citat:

Tror vi kommer få iallafall en liten uppdatering på Gamescom i augusti.

Sen blir det större pådrag på BlizzCon med antingen release announcement eller ett eventuellt release-datum som sätts till BoAd contentdrought.

Ser release announcement som osannolikt men är en ganska hoppfull person av mig så en del av mig har hopp
Citera
2018-01-18, 07:06
Medlem
glorups avatar
En sak som dom gärna får ändra för mig är Max cap, jag har varit inne på det tidigare och jag kommer in på det igen. 2004 var väl Max cap 2500 isch ? Jag tror ärligt talat att det skulle gynna både dem och oss med fler spelare på den server vi väljer. Alltså Tänk er vilken nyhet det här är för alla som bara väntat på det här..för att kunna ta vara på oss vanilla älskare så behöver dom också ha utrymme för oss! 2018 ska man inte behöva sitta i kö för att spela, det tillhörde vanilla att bli dc men försök att se bortanför det. Alla vill ju spela, låt dem!
Citera
2018-01-18, 12:44
Medlem
Koodas avatar
Blizzards realms ligger på 5000 till 10000 dom höjde det på alla servrarna i WoD. Folk gnällde att Blizzard tappat spelare eftersom alla high population blev normal och normal low fast det igentligen var mer spelare än innan. Det var nödvändigt för folk satt på 1d 30min kö för att komma in överhuvudtaget. Sen som i varje expansion droppade miljoner spelare av, då sänkte Blizzard cappen igen. Skulle mycket väl kunna vara lika med Vanilla. Då slipper vi långa köer. Och kanske få färre realms så vi inte har 20 st med low pop, för folk brukar oftast dras till high population servrar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in