2018-01-22, 14:13
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Inte jag och har aldrig varit. Båda skrev under så det troligaste är att de båda tagit något tillsammans och samtidigt tittat varandra djupt in i ögonen.

Tror du på det själv eller? Låter väldigt tragiskt i mina öron.
Citera
2018-01-22, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikkeMus
Inte jag och har aldrig varit. Båda skrev under så det troligaste är att de båda tagit något tillsammans och samtidigt tittat varandra djupt in i ögonen.
Och sa: I nästa liv skaffar vi inga barn!
Citera
2018-01-22, 14:18
Medlem
Sa det i början av tråden men säger det igen: Scientologerna. That´s it. Vad tror ni tystnaden beror på? Just det.
Citera
2018-01-22, 14:26
Medlem
Om folk inte kan inse skillnaden mellan att förstå någons handling och att förstå en förklaring=rationellt begripa hur ett händelseförlopp gått till, så orkar inte jag hjälpa er med det. Ni kanske kan få hjälp i någon annan tråd.
Det blir ju lite OT dessutom, så jag lämnar det nu.
Citera
2018-01-22, 14:28
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilians
Sa det i början av tråden men säger det igen: Scientologerna. That´s it. Vad tror ni tystnaden beror på? Just det.

17 inlägg sedan mars 2017. Du verkar inte vara särskilt aktiv på FB. Dock verkar du ha stor insikt i Sci-kyrkan. Brukar de uppmana till självmord?
Citera
2018-01-22, 14:37
Medlem
Kolla länken i inlägg 322 i denna tråd, sid 27. Video med OH. Lägg märke till namnskylt "Prof." Han var väl inte professor då, 2010? Obs! Tryck på download för att kunna se videon/föreläsningen.
OH ansökte om professortjänst, men kanske han innehade titeln även 2010 fast på annan tjänst? Jag blev förvånad iaf över namnskylten. Intressant också att få en uppfattning om OH på denna video.
Sorry vet ej hur jag kopierar länken.
Citera
2018-01-22, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HG
17 inlägg sedan mars 2017. Du verkar inte vara särskilt aktiv på FB. Dock verkar du ha stor insikt i Sci-kyrkan. Brukar de uppmana till självmord?

Jag har träffat människor som varit i scientologernas "klor" - ja. Jag har sett hur tystnaden är som ett vakuum kring sekten. Därav min starka misstanke samt hörsägen från olika håll. Inte mer än så.

Sedan vet jag inte vad min tidigare aktivitet på fb skulle spela för roll i nuläget.
Citera
2018-01-22, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cecilians

Skulle ju kunna vara en förklaring, för det är ju isande dödstyst angående denna lilla familj.
Citera
2018-01-22, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Skulle ju kunna vara en förklaring, för det är ju isande dödstyst angående denna lilla familj.
Ja, det är helskumt att man går ut med så lite som man gjort. I Dalby-fallet skrevs ju massor. Men troligen är det för att förövarna inte överlevde, och att det finns barn med i bilden dessutom. Det är analyser också som väntas komma in om nån vecka eller två. Kanske vi får veta lite mer då.
Citera
2018-01-22, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AmazingMilla
Eller så är det helt enkelt så att de som jobbar med detta har förstånd att hålla käften.
Citera
2018-01-22, 14:52
Medlem
cece123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Fullständigt vidrig sjukdom! Jag såg dokumentären i går. I motsats till vad många skrivit så verkar den drabba unga personer också. Om man ska döma efter vad dokumentären visade.

Igår kväll fanns ett inlägg på youtube om denna kvinna bakom filmen.
Ett inlägg som handlade om att kvinnan först ville samla in pengar till
en film om biopolaritet 2013,men eftersom folk inte var intresserade av att
donera pengar till henne, kom detta med ME upp i stället...
Pengarna rasslade snabbt in, för folk som har denna diagnos vill gärna
lyfta fram den så att den ska bli seriös.
Det fanns mer info, som jag sedan inte kunde hitta imorse, borttaget ?

Under sekelskiftet kallade man det för asteni och hysteri då folk svimmade av
trötthet.
Antar att det är liknande människor som betraktar sig som elallergiker,
oralgallvanismare etc som har ME dvs man orkar inte att hänga med i samhällsutvecklingen, de behöver ett lugnare tempo och vill ha en medicinsk förklaring till sina symptom.Det verkar vara en vanlig diagnos hos de som har ASD.
Citera
2018-01-22, 14:56
Medlem
NiccoJs avatar
Man har lite svårt att se situationen att när barnen gått för att se på tv o föräldrarna sitter o sippar varsitt glas vin och ämnet kommer upp
-Älskling, har du tänkt på att ett kollektivt självmord vore något för oss.

Finns många som säger sig hysa sympati med föräldrarna men tanken att ett liv med handikapp eller sjukdom bör avslutas är i min värld ett elitismtänk som bland annat Hitler förespråkade.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in