Citat:
Tveksamt och Ida har ju om man tittar tillbaka även hon kunnat tappa rätt mycket som 35 sek och 41 så ingen garanti där heller och då pratar vi enbart mästerskaps stafetter finns ju även WC stafetter där hon tappet rätt mycket så Ida som någon säker stafett åkare är de inte heller...
Hur har de gått när andra alternativ fått knappat bättre väl 2010? 2017? Bleckur tappar ju mer än Haag så Kalla fick jaga ännu mera.. och Rydan tappa rätt mycket även hon
2014 var de nog fel låta henne åka men ersättaren Lindborg slog bara Haag med 8 sek på mil loppet då gick man på rutin har för mig att mitt alternativ den gången var Hanna E men hon fick inte chansen visa upp sig i distans lopp och stupa i sprint kvalet redan
hade Ida gjort en bra första sträcka 2013 så hade vi varit med Norge till sista sett till hur Wiken och Haag åkte så nog har även Ida åkt bort Sverige guldchanser
Hur har de gått när andra alternativ fått knappat bättre väl 2010? 2017? Bleckur tappar ju mer än Haag så Kalla fick jaga ännu mera.. och Rydan tappa rätt mycket även hon
2014 var de nog fel låta henne åka men ersättaren Lindborg slog bara Haag med 8 sek på mil loppet då gick man på rutin har för mig att mitt alternativ den gången var Hanna E men hon fick inte chansen visa upp sig i distans lopp och stupa i sprint kvalet redan
hade Ida gjort en bra första sträcka 2013 så hade vi varit med Norge till sista sett till hur Wiken och Haag åkte så nog har även Ida åkt bort Sverige guldchanser
2009 åkte Norgren andra sträckan. Maria Rydqvist hade kunnat ta 3:e sträckan efter de resultat hon hade tidigare under säsongen. Kan dock köpa att man prövade med Haag där för första gången. Kalla fick dock rädda upp så att det blev medalj. Rydqvist hade inte tappat 32 sekunder på Gössner.
2010 (OS) blev nedsmittad av Emil under OS. Haag bär ansvaret för att vi missade en given medalj. Måste vara extremt försiktig under ett OS så man inte åker på något..
2011 Sara Lindborg gjorde en bra första sträcka i La Cluzac. Efter det som händer under VM 2009 så borde man satt Lindborg på andra..alt. Norgren..och sedan Rydqvist på en 3:e sträcka.
Resultaten innan gjorde att detta var ett klart alternativ..ffa efter Haags insats 2009. Kalla fick rädda upp på sista sträckan.
Sedan i OSvar det helt felaktigt..ffa att hon nu misslyckats både 2009 samt 2011. Kalla fick rädda upp på sista sträckan.
2017 Ida.. alt. Falk borde åkt..Haag tappade på slutet i en sprintig 5 km bana..