Citat:
Ursprungligen postat av
Abwehr
Jag har en borrhammare från Biltema som jag köpte för 300 spänn för ett par år sedan.
Jag har nog borrat ett hundratal hål och bilat upp och bort åtskilliga kubik så jag anser att det var ett bra köp.
Har även ett par vinkelslipar,sticksågar och multiverktyg från Jula som funkar hur bra som helst de få gånger jag använt dom.
Att gå o köpa Festool eller Bosch blå hade varit hål i huvudet för mig men vi är all olika förstås.
Jag köpte en planslip från Biltema och det enda den gjorde var att ge ge mig domningar av vibrationerna. Jag gav upp den och slipade för hand. Men jag har köpt en bilhammare som funkade för att borra 10 st 18-20 mm hål i granit. Borrarna som följde med pallade inte, hårdmetallskären lossnade så jag fick köpa riktiga och dyra. Men maskinen funkade. Blev billigare än att hyra från Cramo för mig.
Vad säger detta? Just ingenting, precis som det du berättade. För enkla grejer under kort tid utan krav på ergonomi och hållbarhet KAN Biltema funka men jag har köpt så många grejer på Biltema, Jula och Classe att jag blandar deras billiga crap, som ibland funkar, med märkesgrejer (typ Bosch, Festool, Makita) och halvbra grejer (AEG, Ryobi) allt efter hur mycket jag tror jag kommer att använda dem.