2018-01-21, 09:49
Medlem
Nu har ju denna billiga snöslunga 188 recensioner och genomgående ett ganska positivt betyg, samtidigt som vi vet om att recensioner på internet oftast tilltalar dom som är missnöjda. Bara för du har haft problem med din så anser jag inte på långa vägar att man ska varnas för den.
Citera
2018-01-22, 11:39
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urbizzo
Maskinen är en tvåtaktare - kommer med en mätflaska som är märkt med mängden bensin till en viss nivå, och sedan ska man fylla på med olja till nästa streck - funkar utmärkt. (jag köpte min på Jula nyligen)

Trådstartaren hade nog inte koll på att det var en tvåtaktare. (kanske han inte ens vet skillnaden på två- och fyrtakts-maskiner)
Ts vet skillnaden. Kört på Aspen. Deras bensin är dock på 2% Fyllt på med 0,5 extra olja helsyntetisk. Ts jobbar dessutom med detta yrkesmässigt. fler påhopp om detta?
Citera
2018-01-22, 11:49
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr_wiseguy
Köpt en billig snöslunga av budgetmodell, på second hand... beklagar sig här när den inte funkar... påstår att den är sprillans ny

Inser du inte själv hur dumt det låter?
Den var helt ny. Syntes klart i utloppet samt att skoveln var helt ny.
Med dagens drive på 499 så var den jag köpte på second hand för 750 ett dåligt köp ja. Ingen garanti trots ny och 250 mer än den nya jag köpte då. I somras kostade dom dock 1500 och då verkade det vara ett bra köp.
Citera
2018-01-22, 11:52
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firewaia
Behöver man verkligen varna att biltemas prylar inte håller hög kvalite? Är det inte relativt känt att man får vad man betalar för i de flesta fall?
Behöver man varna för användare som skriver utan att läsa vad det handlar om först Jag vet inte vad Biltema har med denna tråd att göra
Citera
2018-01-22, 11:56
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Since25
TS har tankat ren bensin utan olja i maskinen. GG
Nej det har jag fan inte gjort!
Citera
2018-01-22, 11:58
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
500 kr för en snöslunga. Billigt! Brukar kosta flera tusen.
Hur mycket montage får man göra?
Har monterat den nya nu. Det tog ca 15 minuter. Det mesta är förberätt typ wirar och liknande.
Citera
2018-01-22, 12:08
Medlem
pantywankers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickLidstrom
Nu har ju denna billiga snöslunga 188 recensioner och genomgående ett ganska positivt betyg, samtidigt som vi vet om att recensioner på internet oftast tilltalar dom som är missnöjda. Bara för du har haft problem med din så anser jag inte på långa vägar att man ska varnas för den.
Jag kan absolut ha haft otur och fått tag på ett dåligt exemplar.
Citera
2018-01-22, 13:53
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Jag kan absolut ha haft otur och fått tag på ett dåligt exemplar.

Läst en del där, MÅNGA hade problem. Men översåg med dom för att den var så billig. En fick den inte att starta ens. Nja, jag ser den inte som topprodukt. Men motorer kan alltid krångla.
Därför köpte jag en el driven en. Den är tyst, lättstartad. On/off. OCH sprutar snön långt bort.Men det är klart våt snö klarar den inte. Men stockholmsnön passar den för.
Citera
2018-01-22, 14:55
Medlem
Varför köper man en snöslunga för 500kr? Den lär ju knappast vara ett monster, så då har man antagligen en liten uppfart/gång att skotta. Då kan man ju lika gärna göra det för hand!
Citera
2018-01-22, 18:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pantywanker
Ts vet skillnaden. Kört på Aspen. Deras bensin är dock på 2% Fyllt på med 0,5 extra olja helsyntetisk. Ts jobbar dessutom med detta yrkesmässigt. fler påhopp om detta?

Jag har kört sönder en bra motorsåg på Aspen!!! (skuren )
Citera
2018-01-22, 19:03
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Men det är klart våt snö klarar den inte. Men stockholmsnön passar den för.
Vad bra, för stockholmsvintrarna är kända för sin torra snö, ingen slask där inte.
Citera
2018-01-22, 19:29
Medlem
TyrgilScramasaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abwehr
Jag har en borrhammare från Biltema som jag köpte för 300 spänn för ett par år sedan.
Jag har nog borrat ett hundratal hål och bilat upp och bort åtskilliga kubik så jag anser att det var ett bra köp.
Har även ett par vinkelslipar,sticksågar och multiverktyg från Jula som funkar hur bra som helst de få gånger jag använt dom.
Att gå o köpa Festool eller Bosch blå hade varit hål i huvudet för mig men vi är all olika förstås.

Jag köpte en planslip från Biltema och det enda den gjorde var att ge ge mig domningar av vibrationerna. Jag gav upp den och slipade för hand. Men jag har köpt en bilhammare som funkade för att borra 10 st 18-20 mm hål i granit. Borrarna som följde med pallade inte, hårdmetallskären lossnade så jag fick köpa riktiga och dyra. Men maskinen funkade. Blev billigare än att hyra från Cramo för mig.

Vad säger detta? Just ingenting, precis som det du berättade. För enkla grejer under kort tid utan krav på ergonomi och hållbarhet KAN Biltema funka men jag har köpt så många grejer på Biltema, Jula och Classe att jag blandar deras billiga crap, som ibland funkar, med märkesgrejer (typ Bosch, Festool, Makita) och halvbra grejer (AEG, Ryobi) allt efter hur mycket jag tror jag kommer att använda dem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in