Citat:
Ursprungligen postat av
CountMyshkin
Alla våra teorier, sida efter sida... Vår reptilhjärna hugger på ett lockbete som vi skall svälja och vi gör det gladeligen. Sida efter sida analyserar vi hemska sjukdomar. Svaret är nej, ingen tar livet av sina barn på grund av en diagnos vad den än må vara. Att två människor dessutom skulle komma fram till att göra det är otänkbart. Oavsett, det också helt osannolika, att två flickor under pupertetsåldern har fått ME existerar inte heller. Läs på! Vid två olika tidpunkter dessutom är otänkbart. All information om flickornas ME är vad någon hört av någon som känner någon. Det sägs att... Att de åkt till Tyskland t.ex för ljusterapi åt barnen låter ju förfängt. Svensk barnsjukvård tillhör de bästa i världen. Oavsett vilken diagnos flickorna skulle fått så dödar ingen sina barn. Spekulera vidare men lämna "flickornas sjukdom" därhän. Jag tror aldrig vi får veta mera om den.
Sluta prata sjukdomar. Fokusera på ett troligare motiv. Varför dödar någon hela sin familj? Vad som står i avskedsbrevet är skapat för att ge en martyrstämpel över dådet. Någon form av ursäkt. Tyvärr blir det tvärtom. Ingen kommer försvara mord med den beskrivning som givits. Jag kan aldrig heller bli övertygad om brevets äkthet oavsett vad som påstås. Min skepticism kommer att delas av många i framtiden. Nej, jag tror inte att polisen kommer dementera något och inte heller ge mera svar. Jag är och förblir skeptisk.
Håller i stora delar med. Folk får gärna upplysa om ME, men att göra det i relation till Bjärred är osmakligt. Forskningsanslag till ME må vara bra, men leder inte till färre utvidgade självmord. Majoriteten som begår utvidgade självmord är män med finansiella problem, inte män med barn som drabbats av trötthetssyndrom.