2018-01-13, 11:36
Medlem
TRUMPxPUTINs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Massajen

Vad gäller DaEzz så är det ännu ett i raden av inlägg som utgör små mirakel i ofrivillig komik. Invektiv om "konspirationsteorier" parad med beskyllningar om att forumet invaderas av ryska nätagenter ("troll")!

Det är precis sånt här som förstör diskussionen. Du blir totalt bortgjord - vilket även skett tidigare ett antal gånger - men du bryr dig inte ens. Istället viftar du bort fakta, din egen okunskap och det som var en diskussion med löjligt snyftande om "invektiv".
Citera
2018-01-13, 11:45
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är slående hur Ryssar och rysstroll som i övrigt uttrycker sig vettigt, har en tendens att helt plötsligt börjar vräka ur sig diverse vansinniga konspirationsteorier och på fullt allvar (får man anta) tror att deras lögner ska stärka deras grundteser.

Ubåtsbasen har varit ett museum sedan 2003. Under de föregående 10 åren dvs mellan 1993 - 2003 stod den "superhemliga" basen öppen, obevakad och plundrades på allt av värde.

Vilken "hemlig dokumentation och teknik" fanns alltså i de, enligt dig, "superhemliga ryska / sovjetiska sektorerna av basen" ? för diverse spioner från Pentagon att ta del av efter 10 år av obevakat förfall och 10+ år som museum, öppet för allmänheten?
Nu förvränger du vad jag skrev, vilket envar läskunnig kan konstatera. Hur du än vränger språket så är inte "delegationer" det samma som "spioner". Har aldrig påstått att man spionerat på ett museum, men genom att göra det tillgängligt har - delvis genom själva förfallet- tidigare superhemliga uppgifter avslöjats. Torde inte vara svårt att begripa.
Citera
2018-01-15, 10:20
Bannlyst
Här är Krimbrons officiella hemsida.

www.most.life

Blir skönt för Krimborna att slippa diktaturvurmarna och pissfascisterna i den infekterade varbölden och metastascancersvulsten Ukraina senare i år.
Citera
2018-01-17, 21:02
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Visst är folkrätt sedvana, men OCKSÅ skrivna traktater, konventioner och precedensfall i internationella domstolar.
Jag gav ett exempel från den svenska brottsbalken för att redovisa hur straffrättsliga påföljder fungerar. Men jag kan ta det igen:
Brottsbalken 3 kap. 1 §
Den som berövar annan livet, döms för mord till fängelse på viss tid, lägst tio och högst arton år, eller, om omständigheterna är försvårande, på livstid.
Lag (2014:274).
Här har du en definition av brottet med tillhörande rättslig påföljd. Sådan är skriven lag. Överträdelse av sedvana, oskriven lag, medför däremot inte rättsliga påföljder.

Citat:
Innebär dagens FN-sanktioner inga "faktiska påföljder"? Ett absurt påstående!
Du fabulerar ju i var och varannan mening. Jag skrev "rättsliga påföljder". Och om stormakterna väljer att sanktionera ett annat land sker detta utifrån politiska intressen, inte juridiska.

Citat:
Jag vet inte vad du menar med Putins självmål.
Då tar vi det igen. Det finlandiserade Ukraina försvann ur Putins grepp i och med Majdan. Så skedde för att Putin satsade allt på ett kort, Janukovitj, för att "säkra" landet mot en framtida färgrevolution. Putin förstod nämligen inte att Janukovitj förlorat sin legitimitet och innebar en belastning. Detta snedsteg, liksom oviljan att samarbeta med den nya regeringen, resulterade i en kollaps av intressesfären och tvingade fram en ockupation av Krim och krigföring i Donbass. Inte sedan 1600-talet har de geopolitiska utsikterna varit så svaga för Ryssland.

Citat:
... fascistkuppen i Kiev. Ryska trupper förhindrade ett blodbad av det slag fascisterna ställde till i Donbass.
Det här är mycket underhållande. "Fascistkuppen i Kiev" är ett så träffsäkert ryskt mem. Men att ryssarna "förhindrade ett blodbad" gav ett så gott skratt när jag först läste det att jag vek mig dubbel.

För övrigt hänvisar jag till DaEzz angående ditt inläggs objektiva innehåll.

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Det är slående hur Ryssar och rysstroll som i övrigt uttrycker sig vettigt, har en tendens att helt plötsligt börjar vräka ur sig diverse vansinniga konspirationsteorier och på fullt allvar (får man anta) tror att deras lögner ska stärka deras grundteser.
Trollen glömmer bort det faktum att de inte kan kontrollera informationsflödet utanför Ryssland, så utan förvarning dyker det upp ett och annat "goddag yxskaft". För mycket copypasta från Pravda, helt enkelt.

Citat:
Ubåtsbasen har varit ett museum sedan 2003. Under de föregående 10 åren dvs mellan 1993 - 2003 stod den "superhemliga" basen öppen, obevakad och plundrades på allt av värde.
Det är så dråpligt att det är underhållande.

Det verkligt absurda i det hela är att jag, i egenskap av klassisk realist, har förståelse för Rysslands hänsyn för sin intressesfär. Men det räcker tydligen inte. Om jag är av åsikten att Putin sjabblade när greppet om Sevastopol och Donbass förlorades, områden som varit ryskkontrollerade sedan 1700-talet, så bryter det mot Pravdas narrativ och jag lumpas ihop med "fienden". Det är verkligen pajaskonster.
Citera
2018-01-17, 22:06
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Du fabulerar ju i var och varannan mening. Jag skrev "rättsliga påföljder".

Så här skrev du den 30.12

Citat:
Du får gärna bidra med ett fall där en överträdelse av jus gentium -- som kategoriseras under sedvanerätt/customary law, jus non scriptum -- har bidragit till faktiska påföljder
Min fetning!

Vem fabulerar?

Jag ser ingen mening med att diskutera med någon som ljuger t o m om sina egna inlägg. Av desperation eller allmän intellektuell oreda spelar ingen roll.
Citera
2018-01-21, 20:06
Medlem
fitz-humes avatar
Vissa analytiker tror att Putin kommer att försöka växla Krim mot Donbass efter valet. Det är inte helt fel att inse kopplingen mellan dessa två ockuperade ukrainska regioner. Putin kommer naturligtvis aldrig att släppa Krim, men Donbass är ett ännu mer kostsamt projekt som inbringar mindre av inrikespolitisk prestige. Dessutom är omvärldens sanktioner riktade i huvudsak mot just den ryska ockupationen av Donbass. Att kunna häva de flesta sanktioner vore en välbehövlig lättnad för rysk ekonomi.

Själv tror jag inte det handlar om att omvärlden plötsligt ska erkänna Krim som ryskt territorium, snarare att förmå omvärlden att steg för steg göra erkännanden eller eftergifter av betydelse i utbyte mot något annat. Jag tror dock inte att Putin ännu har förstått det omöjliga i detta. Han är troligen fortfarande tagen på sängen av omvärldens reaktioner och beslutsamhet i stödet till Ukraina. Hur mycket de ryska kartorna än målar Krim i ryska flaggans färger så är det ändå ett ryskt protektorat utan internationellt erkännande.

https://www.unian.info/politics/2351088-putin-to-seek-to-swap-crimea-for-donbas-after-elected-for-new-term-analyst.html
Citera
2018-01-21, 20:36
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Vissa analytiker tror att Putin kommer att försöka växla Krim mot Donbass efter valet.

https://www.unian.info/politics/2351088-putin-to-seek-to-swap-crimea-for-donbas-after-elected-for-new-term-analyst.html

Källan är skrattretande partisk och därmed opålitlig, samt har tidigare aviserat bl a "hemliga planer" på att "återerövra Krim", besegra rebeller i Donbass och annat dagdrömmeri.

Nyhetsbyrån UNIAN tillhör mediekonglomeratet 1+1 Media Group, som kontrolleras av den ukrainsk-judiske oligarken Ihor Kolomoyskyi.

En cynisk pajas med egen privatarmé som skrattar åt lagen.

"Kolomoysky has a triple Ukrainian-Israeli-Cyprus citizenship, despite the law penalizing dual citizenship in Ukraine.[18][19] By way of explanation, Kolomoyskyi stated that: "The constitution prohibits double citizenship but triple citizenship is not forbidden."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi
Citera
2018-01-22, 00:55
Medlem
Diazeugmas avatar
Citat:
Så här skrev du den 30.12
Hahahaha. Det är som om du inte kan sluta fabulera eller flytta målstolparna. Du svarade på ett inlägg från 11 januari men hänvisar till ett annat från 30 december -- för att du helt enkelt blivit genomskådad. Vad avser "faktiska påföljder" (embargon, sanktioner, militära ingrepp) är dessa politiskt determinerade, vilket jag klargjorde.

Det är dock fantastiskt att du till slut inser att överträdelser av folkrätten saknar straffrättsliga påföljder och inte är vad du tidigare trott. Det är en delseger i sammanhanget.

Och slutligen: Putins självmål bestod i att förlora greppet om och därefter tvingas ockupera territorier som varit under rysk kontroll sedan 1700-talet (Krim, Donbass). Det geopolitiska läget, med öppna strider och militärbaser (t.ex. Turkiet i Azerbajdzjan) inom den egna intressesfären, är det mest utsatta sedan 1600-talet. Sådana är villkoren för dagens Ryssland.
Citera
2018-01-22, 09:36
Medlem
Massajens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Diazeugma
Hahahaha. Det är som om du inte kan sluta fabulera eller flytta målstolparna. Du svarade på ett inlägg från 11 januari men hänvisar till ett annat från 30 december -- för att du helt enkelt blivit genomskådad. Vad avser "faktiska påföljder" (embargon, sanktioner, militära ingrepp) är dessa politiskt determinerade, vilket jag klargjorde.

Det är dock fantastiskt att du till slut inser att överträdelser av folkrätten saknar straffrättsliga påföljder och inte är vad du tidigare trott. Det är en delseger i sammanhanget.

Och slutligen: Putins självmål bestod i att förlora greppet om och därefter tvingas ockupera territorier som varit under rysk kontroll sedan 1700-talet (Krim, Donbass). Det geopolitiska läget, med öppna strider och militärbaser (t.ex. Turkiet i Azerbajdzjan) inom den egna intressesfären, är det mest utsatta sedan 1600-talet. Sådana är villkoren för dagens Ryssland.

Så du medger att du ändrat dig mellan dina inlägg? Från faktiska påföljder den 30 12 över skrivna straffåtgärder den 3.1 till rättsliga påföljder den 11 januari. Och DU har mage att tala om flyttade målstolpar! I psykologin finns en försvarsmekanism benämnd projicering beskriven.
Att det saknas folkrättslig lagstiftning inkluderande preciserade straffsatser och folkrättsliga domstolar motsvarande straffrätten torde vara bekant för varje politiskt intresserad individ. Men det betyder inte att det inte finns skrivna regler som du hävdar.

Har du lyckats hitta någon referens till beskrivning av Ukraina som ett lydrike? Eller som finlandiserat? Också här flyttade du målstolpar...
Citera
2018-01-22, 12:03
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Källan är skrattretande partisk och därmed opålitlig, samt har tidigare aviserat bl a "hemliga planer" på att "återerövra Krim", besegra rebeller i Donbass och annat dagdrömmeri.

Nyhetsbyrån UNIAN tillhör mediekonglomeratet 1+1 Media Group, som kontrolleras av den ukrainsk-judiske oligarken Ihor Kolomoyskyi.

En cynisk pajas med egen privatarmé som skrattar åt lagen.

"Kolomoysky has a triple Ukrainian-Israeli-Cyprus citizenship, despite the law penalizing dual citizenship in Ukraine.[18][19] By way of explanation, Kolomoyskyi stated that: "The constitution prohibits double citizenship but triple citizenship is not forbidden."
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Ihor_Kolomoyskyi

Unian är en alldeles utmärkt nyhetsbyrå som jag naturligtvis fortsätter att länka till.

Om du med "partisk" menar att nyhetsbyrån står på Ukrainas sida så har du rätt, precis som att svenska nyhetsbyråer står på Sveriges sida. Det har skrivit en del om vad Putins nästa steg kan tänkas bli, och det refereras till olika analytiker, såväl ryska som ukrainska, inget fel med det.

Att Kolomoyskyi har judisk härkomst, är tydligen besvärligt för dig men jag tror de flesta struntar fullständigt i det. Han är hatad av ryska regimen för sitt engagemang mot den ryska aggressionen i Ukraina och de beslagtog en del av hans tillgångar i samband med ryska ockupationen av Krim.
Citera
2018-01-22, 12:39
Medlem
CommieHunter1s avatar
Citat:
Om du med "partisk" menar att nyhetsbyrån står på Ukrainas sida så har du rätt, precis som att svenska nyhetsbyråer står på Sveriges sida.

Du är naiv så det förslår. En oligark som som Ihor Kolomoyskyi, med sitt trippla medborgarskap, privata armé, och pengar i Panama, och judisk etnicitet skiter fullständing i Ukraina och alla dess Igor och Svetlanas Hoholenkos. Fyra eller fem toppoligarker äger egna mediekonglomerat med och kör egen agenda.

Citat:
Att Kolomoyskyi har judisk härkomst, är tydligen besvärligt för dig men jag tror de flesta struntar fullständigt i det. Han är hatad av ryska regimen för sitt engagemang mot den ryska aggressionen i Ukraina och de beslagtog en del av hans tillgångar i samband med ryska ockupationen av Krim.

Nu blir det lite konstigt att ett land som Ukraina som aldrig tidigare har existerat och håller på att bygga upp sin identitet plötsligt har en president som är jude (Poroshenko, eg. Waltzman), en statsminister som är jude (Groysman), och en tidigare statsminister som är jude (Yatsenyuk). Dessutom är så gott som alla oligarker i Ukraina av judisk härkomst.

Nu tvivlar jag starkt på att "de flesta struntar fullständigt i det". Fråga talmannen, nynazisten Andriy Parubiy, eller hans vapendragare Oleh Tyahnybok, eller de väpnade ATO trupperna vid fronten. Antisemitismen är stark i Ukraina.
Citera
2018-01-22, 13:59
Medlem
fitz-humes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CommieHunter1
Du är naiv så det förslår. En oligark som som Ihor Kolomoyskyi, med sitt trippla medborgarskap, privata armé, och pengar i Panama, och judisk etnicitet skiter fullständing i Ukraina och alla dess Igor och Svetlanas Hoholenkos. Fyra eller fem toppoligarker äger egna mediekonglomerat med och kör egen agenda.

Nu blir det lite konstigt att ett land som Ukraina som aldrig tidigare har existerat och håller på att bygga upp sin identitet plötsligt har en president som är jude (Poroshenko, eg. Waltzman), en statsminister som är jude (Groysman), och en tidigare statsminister som är jude (Yatsenyuk). Dessutom är så gott som alla oligarker i Ukraina av judisk härkomst.

Nu tvivlar jag starkt på att "de flesta struntar fullständigt i det". Fråga talmannen, nynazisten Andriy Parubiy, eller hans vapendragare Oleh Tyahnybok, eller de väpnade ATO trupperna vid fronten. Antisemitismen är stark i Ukraina.

Att han "skiter fullständigt i Ukraina" får stå för dig. Han är väldigt aktiv i kampen mot ryssarnas aggressioner, han hade kunnat välja att stå utanför detta om han vill. Hans politiska kamp är definitivt i ukrainska folkets intresse, sedan får du tycka vad du vill om det.

Parubiy är inte topic här, men ja han var tydligen nynazist 1991. Men alla kan förändra och bättra sig. Då drar vi en parallell. Sverigedemokraterna har nynazistiskt förflutet. Gör detta Sverigedemokraterna till ett nynazistiskt parti i dag? Svara på det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in