2018-01-22, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Jag har den bilden och den kommer inte publiceras fören jag får den bekräftad.

Jag har en sparad bild som det tydligen gick att få fram tidigare om man gjorde det omtalade söket på hennes arbetsplats.
Den som la ut länken skrev senare att bilden tagits bort och att det inte längre gick att få fram den.
Får se senare då om det är samma person.
(Obs, det är INTE den brunhåriga kvinnan..)
Citera
2018-01-22, 00:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Jag kan nu bekräfta från helt säkra källor att sjukdomen som flickorna led av var ME/CFS.

Kan du förklara vad som gör källorna "säkra". Är det bekant till familjen, någon myndighetskontakt eller liknande?
Känns som svårt att greppa att föräldrarna "gett upp" om yngsta dottern knappt fått diagnosen (tar x antal månader att diagnostisera efter att man uteslutit allt annat)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larsingvarsfru
Normalt sett sitter inte barn inom husets fyra väggar och jublar när en lärare från omvärlden kommer på besök. Bland det viktigaste i dessa åldrar är kompisarna, tillhörigheten med dem.
Du får fråga rektorn om orosanmälan som visste att familjen var i kris.

Barnen hade enligt läkarintyg behov av hemundervisning pga medicinska orsaker. Utan ett intyg hade skolan inte kunnat bevilja detta med mindre än att man brutit mot Skollagen. Det tror jag inte att man gjort.

Finns det orosanmälan? NEJ.

Att familjen var i djup kris pga barnens sjukdom betvivlar jag inte, men det utgör inget underlag för att göra en orosanmälan. Skolan hade full insyn i hemmet, kännedom om barnens diagnos, stöttade familjen/barnen och god samt tät kontakt med både föräldrar och barn.

Att dom nu i Efterhanden med en utplånad familj ställer sig frågan. Kunde vi gjort mer? Är både mänskligt och naturligt.
Citera
Medlem
crusades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
De kanske helt enkelt ville hoppa av från Scientologikyrkan och efter att brutits ner genom diverse kurser mm så de blivit sjuka både till själ och kropp valt denna vägen att slippa ifrån alltihop.
Scientologerna släpper ju inte några medlemmar självmant - det är inte bara att säga nu vill jag gå ur kyrkan. De skulle bli jagade natt och dag och detta visste de förstås om.

OM det är så att de var scio så kan det förklara mycket, vi får väl se om det dyker upp bekräftelser på fler håll än en anonym källa här på fb.

Här är några skumma dödsfall hos scio-medlemmar

https://listverse.com/2015/11/03/10-strange-deaths-connected-to-the-church-of-scientology/
Citera
Medlem
Feindflugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kiruna2044
Nej, jag tvivlar också på att det är samma flicka.
Det står namn ju. Agn*s H*nkow och Agn*s H*nkow Br*nton. 2 bilder bara.
Citera
2018-01-22, 00:04
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Ah, okej! Fy, va sjukt. Tack för förra informativa inlägget ang att byta kropparna till andra kroppar.
Kan det vara så att de har internaliserat synen på att de som kroppar var förbrukade och har förberett
nya . Behöver man inte göra särskilda cemonier och med någon utomstående som hjälper till, eller finns det manualer att följa om man vill utplåna sig från dessa kropparna?

Förlåt, var lite otydlig.

De ser det som att själen är en enhet, det som är jaget. Det som tänker och känner. Sinnet den andra delen, det är arkivet av minnen och föreställningar som vi samlat genom livet (och andra tidigare liv, även om alla inte minns de liven), kroppen är den tredje delen, en del vi använder en ganska kort period egentligen. Den är inte en del av jaget/själen, utan ett biologiskt maskineri som själen/jaget tillfälligt använder sig av under 80-100 år för att sedan lämna den kroppen som en själ med ett sinne och ta sig en ny kropp i form av en bebis som föds.
Citera
2018-01-22, 00:05
Medlem
allegragellers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Ja, det är bäst att aldrig säga att man tänker lämna. Det bästa är att av andra anledningar försvinna. I det här fallet tror jag inte de skulle bli "jagade", möjligtvis den friska personen.
Vad är dina tankar kring detta? Om det visar sig att de var engagerade inom scientologin, tror du, med din erfarenhet, att det kan ha spelat in i det som har hänt?
Citera
2018-01-22, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Strömförbrukningen gick antagligen ner av en rejäl sänkning av innetemperaturen. Uppvärmninssystemet ”kallar” då inte på någon energi i stort sett, men börjar förbruka igen då ny (sänkt) temperatur ska bibehållas, dock till sänkt förbrukning. Min erfarenhet säger att det tar upp till ett dygn innan temperaturstyrningen ”svängt in” sig så att bör- och är ärvärde är desamma.
Har förbrukningen höjts efter att familjen hittats kan det bero på att termostaten justerats upp av personalen som varit på plats, samt att fotokatalytisk utrustning tagits i drift för att behandla obehagliga lukter.

Angående familjens påstådda isolering: viss (all?) cancerbehandling gör patienten mycket infektionskänslig och därmed är det en dålig idé att umgås med alltför många människor.
Får man cytostatika så förstör den massor i kroppen. Det är den som gör att man blir infektionskänslig. Får man ex.vis behandling var tredje vecka så är de första tio dagarna efter behandling känsliga. Kroppen bygger upp sig igen och därefter är det ganska ok. Till nästa gång du ska få ny behandling.
Citera
2018-01-22, 00:06
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
En tekniskt möjlig förklaring; självmord genom koloxidgörgiftning. Kanske tagit in grillen eller fyllt en ev braskamin med grillkol, tänt på och stängt spjället. Huset värms upp och element / värmepump slår ifrån.
De förlorar medvetandet och när kolet brunnit ut svalnar huset och värmen slås på igen.
O vaknar upp och finner H medvetslös men vid liv och flickorna döda. Avslutar Hs och sitt eget på annat sätt.

Observera att det är en teknisk möjlighet, jag har ingen som helst info om att detta skulle ha hänt.
Men du minns väl vad du skrivit, läs ovan, så kanske du förstår vad jag svarade på? Hur kommer det sig att pappan vill ta på sig mord på sina barn om det var en olycka? Du minns kanske att föräldrarna skrivit ett brev?
Citera
2018-01-22, 00:08
Medlem
Ja vad som än ligger bakom är det mer än sorgligt.
Rörande Agnesisbored så tycker jag verkligen att grunddragen är detsamma.
Och ett ansikte växer ju väldigt mycket under de åren från barn till tonåring.
Jag tror faktiskt att det är hon.
Citera
2018-01-22, 00:10
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Artefakta
Den här artikeln handlar om en kvinna som flydde Scientologirörelsen. Det värsta hon upplevde var att barnen hölls isolerade och fick ingen riktig skolgång. (!)

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/det-har-ar-inte-ratt

Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Förlåt, var lite otydlig.

De ser det som att själen är en enhet, det som är jaget. Det som tänker och känner. Sinnet den andra delen, det är arkivet av minnen och föreställningar som vi samlat genom livet (och andra tidigare liv, även om alla inte minns de liven), kroppen är den tredje delen, en del vi använder en ganska kort period egentligen. Den är inte en del av jaget/själen, utan ett biologiskt maskineri som själen/jaget tillfälligt använder sig av under 80-100 år för att sedan lämna den kroppen som en själ med ett sinne och ta sig en ny kropp i form av en bebis som föds.

Ja, känner till det i stora drag.Men om de vill avbryta det biologiska maskineriet i förtid för att det har blivit obrukbart genom sjukdom , finns det instruktioner för hur det ska gå till? Och om man avbryter i förtid, dvs begår mord och självmord, finns det nya kroppar att ta då eller vad händer?
Obs, vill bara försöka föreställa mig hur det ev kan ha sett ut i detta fall.
Citera
2018-01-22, 00:11
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av allegrageller
Vad är dina tankar kring detta? Om det visar sig att de var engagerade inom scientologin, tror du, med din erfarenhet, att det kan ha spelat in i det som har hänt?

Om de var för sjuka för att gå upp för bron (delta i processer/kurser.)

Detta tar i stort sett bort meningen med en scientologs liv, det är ingen vanlig tro, det är hela deras liv.

Det och om deras barn faktiskt var döende?

Att de var scio (om de var det) är knappast anledningen till att de gjorde det de gjorde. Försökte mest föreställa mig hur de möjligtvis kunde ha tänkt.

Det mest logiska hade dock varit att de tänkt att de kan bli friska dock. Oavsett vad läkare trott.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in