2018-01-21, 23:47
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Oj missat dem men läst nu. Vad anser Scio om att barn går i vanlig skola? Kan ME varit en ursäkt för hemundervisning som föräldrarna genom sin status och charm (?) drev igenom. Jag hade en fundering om att hustrun och barnen blivit bettraktad som en suppressive person och att man därför tillslut, i desperation, tog detta steg. De bekanta som vittnar om OHs förträfflighet är kanske själva medlemmar? Gifta par i 40-50 års åldern brukar ha gemensamma vänner men ändå har ingen sagt ett snällt ord om Hanna. SP?

Har också funderat i dessa banor, att främst H kan ha betraktats som suppressive i o m cancern och med lägst status i familjekonstellationen. Den underliga musikvideon med bibelcitaten från Exodus som sen togs bort vittnade ju om starkt religiösa personer i familjens närhet, och kan tänka mig i så fall att H inte var sedd som god i övrig släkt, därför ingen och inget som kommer fram ang henne. Vet ej, S -spåret är det som ligger närmast till hands som förklaring så långt som jag är inläst på dem och erfarit flrea vittnesmål därifrån. så många faktorer som passar i pusslet, men ändå svarta hål som jag hoppas rätt person kan gräva sig till botten i och skyffla upp sanningen i detta fall.
Främst önskar jag detta för att samhället lider en enorm brist på att förstå och förklara olika sammanhang på djupet för allmänheten.
Så många som okritiskt köper vad media o rykten säger o hittar på, utan att ha tillgång till egna verktyg att bedöma information.
Polisväsendet som slänger fram en godtycklig förklaring med avskedsbrevet är i sig en oerhörd brist, nonchalans och kränkning av allmänhetens rätt att bli informerade i ett sådant här fall.
Citera
2018-01-21, 23:49
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Tack för ett mycket bra och informativt svar. De har ju flyttat ned efter 2011 så om du inte varit aktiv under de senaste åren så har ni kanske inte stött på varandra.

Ofta känner man till de som varit det länge. Detta då man stöter på varandra t.ex. I Danmark, USA eller i England. Men de kanske inte varit det så länge/varit sjuka etc.
Citera
2018-01-21, 23:49
Medlem
Hade de Spielmeyer-Vogts sjukdom skulle de varit blinda redan i tonåren - med starkt nedsatt syn redan innan 7 års ålder så den sjukdomen var det definitivt inte.
Citera
2018-01-21, 23:51
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Koppykatt
Har också funderat i dessa banor, att främst H kan ha betraktats som suppressive i o m cancern och med lägst status i familjekonstellationen. Den underliga musikvideon med bibelcitaten från Exodus som sen togs bort vittnade ju om starkt religiösa personer i familjens närhet, och kan tänka mig i så fall att H inte var sedd som god i övrig släkt, därför ingen och inget som kommer fram ang henne. Vet ej, S -spåret är det som ligger närmast till hands som förklaring så långt som jag är inläst på dem och erfarit flrea vittnesmål därifrån. så många faktorer som passar i pusslet, men ändå svarta hål som jag hoppas rätt person kan gräva sig till botten i och skyffla upp sanningen i detta fall.
Främst önskar jag detta för att samhället lider en enorm brist på att förstå och förklara olika sammanhang på djupet för allmänheten.
Så många som okritiskt köper vad media o rykten säger o hittar på, utan att ha tillgång till egna verktyg att bedöma information.
Polisväsendet som slänger fram en godtycklig förklaring med avskedsbrevet är i sig en oerhörd brist, nonchalans och kränkning av allmänhetens rätt att bli informerade i ett sådant här fall.

Cancer är inte ett kännetecken på en sp för dem, utan ett kännetecken på kontakt med en sp.
Citera
2018-01-21, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLastKnight
Tjejen på Instagram ”AgnesIsBored” som påstås vara dottern är ju inte ett dugg lik tjejen på fotbollsbilderna, eller är det bara jag som inte ser någon likhet?

Nej, jag tvivlar också på att det är samma flicka.
Citera
2018-01-21, 23:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Är det någon som har vana att begära ut domar? Det kan mycket väl finnas en dom från relevant Förvaltningsrätt angående deras barns hemskolning. Som jag har nämnt tidigare i tråden är det extremt svårt att få rätt att hemskola sina barn i Sverige, så det är mycket troligt att de har behövt få tillstånd via rätten. Då bör vi få ordentligt detaljerat vad deras barn led av.

Suck - det är inte något som tagits i förvaltningsrätten då det är hemundervisning av lärare FRÅN skolan det handlar om. Detta beslutar Rektor om i samråd med skolhälsovård mm. Men inget FR.
Citera
2018-01-21, 23:55
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flashybits
De kanske helt enkelt ville hoppa av från Scientologikyrkan och efter att brutits ner genom diverse kurser mm så de blivit sjuka både till själ och kropp valt denna vägen att slippa ifrån alltihop.
Scientologerna släpper ju inte några medlemmar självmant - det är inte bara att säga nu vill jag gå ur kyrkan. De skulle bli jagade natt och dag och detta visste de förstås om.

Ja, det är bäst att aldrig säga att man tänker lämna. Det bästa är att av andra anledningar försvinna. I det här fallet tror jag inte de skulle bli "jagade", möjligtvis den friska personen.
Citera
2018-01-21, 23:57
Medlem
GNOMDSs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Sällan det är så kallt och länge för att det skulle inträffa på 1 dygn då elen kom igen senare men kanske inte lika varmt som innan.
Jag har inte använt uppvärmning i min bostad på hela vintern.Det har varit ovanligt milt. Först i förrgår satte jag på värmen. Jag anser att denna fråga om uppvärmning i Bjärred inte är relevant.
Citera
2018-01-21, 23:58
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av f30malmo
Cancer är inte ett kännetecken på en sp för dem, utan ett kännetecken på kontakt med en sp.

Ah, okej! Fy, va sjukt. Tack för förra informativa inlägget ang att byta kropparna till andra kroppar.
Kan det vara så att de har internaliserat synen på att de som kroppar var förbrukade och har förberett
nya? Behöver man inte göra särskilda ceremonier och med någon utomstående som hjälper till, eller finns det manualer att följa om man vill utplåna sig från dessa kropparna?
Citera
2018-01-21, 23:59
Medlem
MacEbolas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StockholmMotala
MGM stängde väl av huvudströmbrytaren efter morden för att de fyra kropparna inte skulle ruttna. Utan el blir en villa ett perfekt likförvaringsutrymme i januari.
Tillvägagångssättet öht (tex att sälja fordon, stänga ner sociala medier) präglas av en obehaglig ”rationalitet” mitt i galenskapen.

Strömförbrukningen gick antagligen ner av en rejäl sänkning av innetemperaturen. Uppvärmninssystemet ”kallar” då inte på någon energi i stort sett, men börjar förbruka igen då ny (sänkt) temperatur ska bibehållas, dock till sänkt förbrukning. Min erfarenhet säger att det tar upp till ett dygn innan temperaturstyrningen ”svängt in” sig så att bör- och är ärvärde är desamma.
Har förbrukningen höjts efter att familjen hittats kan det bero på att termostaten justerats upp av personalen som varit på plats, samt att fotokatalytisk utrustning tagits i drift för att behandla obehagliga lukter.

Angående familjens påstådda isolering: viss (all?) cancerbehandling gör patienten mycket infektionskänslig och därmed är det en dålig idé att umgås med alltför många människor.
Citera
2018-01-22, 00:00
Medlem
Den här artikeln handlar om en kvinna som flydde Scientologirörelsen. Det värsta hon upplevde var att barnen hölls isolerade och fick ingen riktig skolgång. (!)

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/det-har-ar-inte-ratt
Citera
2018-01-22, 00:02
Medlem
Koppykatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacEbola
Strömförbrukningen gick antagligen ner av en rejäl sänkning av innetemperaturen. Uppvärmninssystemet ”kallar” då inte på någon energi i stort sett, men börjar förbruka igen då ny (sänkt) temperatur ska bibehållas, dock till sänkt förbrukning. Min erfarenhet säger att det tar upp till ett dygn innan temperaturstyrningen ”svängt in” sig så att bör- och är ärvärde är desamma.
Har förbrukningen höjts efter att familjen hittats kan det bero på att termostaten justerats upp av personalen som varit på plats, samt att fotokatalytisk utrustning tagits i drift för att behandla obehagliga lukter.

Angående familjens påstådda isolering: viss (all?) cancerbehandling gör patienten mycket infektionskänslig och därmed är det en dålig idé att umgås med alltför många människor.

Kruxet är att förbrukningen höjdes igen den 7:e och det är alltså 2 dgr innan polisen bröt sig in och som krimtekniker jobbat där.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in