Citat:
Oj missat dem men läst nu. Vad anser Scio om att barn går i vanlig skola? Kan ME varit en ursäkt för hemundervisning som föräldrarna genom sin status och charm (?) drev igenom. Jag hade en fundering om att hustrun och barnen blivit bettraktad som en suppressive person och att man därför tillslut, i desperation, tog detta steg. De bekanta som vittnar om OHs förträfflighet är kanske själva medlemmar? Gifta par i 40-50 års åldern brukar ha gemensamma vänner men ändå har ingen sagt ett snällt ord om Hanna. SP?
Har också funderat i dessa banor, att främst H kan ha betraktats som suppressive i o m cancern och med lägst status i familjekonstellationen. Den underliga musikvideon med bibelcitaten från Exodus som sen togs bort vittnade ju om starkt religiösa personer i familjens närhet, och kan tänka mig i så fall att H inte var sedd som god i övrig släkt, därför ingen och inget som kommer fram ang henne. Vet ej, S -spåret är det som ligger närmast till hands som förklaring så långt som jag är inläst på dem och erfarit flrea vittnesmål därifrån. så många faktorer som passar i pusslet, men ändå svarta hål som jag hoppas rätt person kan gräva sig till botten i och skyffla upp sanningen i detta fall.
Främst önskar jag detta för att samhället lider en enorm brist på att förstå och förklara olika sammanhang på djupet för allmänheten.
Så många som okritiskt köper vad media o rykten säger o hittar på, utan att ha tillgång till egna verktyg att bedöma information.
Polisväsendet som slänger fram en godtycklig förklaring med avskedsbrevet är i sig en oerhörd brist, nonchalans och kränkning av allmänhetens rätt att bli informerade i ett sådant här fall.