2018-01-21, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av milla200
Där denna familjen bodde tillhör inte de "fina" områdena av Bjärred. De flytta nog dit för att det är nära Lund. Huset de har/ hade är som alla andra 70 tals hus. Helt vanlig tegel/trä villa byggt på 70 talet. Vi äger ett i ett annat samhälle men de ser likadana ut som i Bjärred. (Har bott i Bjärred förr och varit inne i många såna hus). De är lätta att bygga om därför är husen bra. Priset de köpte just det huset för har samma värde som husen på Löddesnäs (Likadana) de låg runt 3,5 milj. att köpa men ligger betydligt högre idag.
Och är det inte så att det finns Nya Bjärred och Gamla Bjärred. Bjärred har en hel del nyare hus som vilken svensson som helst kan bosätta sig i. Men det är i den äldre delen som de "finare" adresserna ligger. Om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2018-01-21, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Möjligen Spielmeyer-Vogt?
http://ssvf.nu/om-spielmeyer-vogt/
(tar en tid att ladda)

Naaa, tror inte det var den. Känner inte igen namnet.
Hej på dig föresten Remark. Känner igen dig och fick stor respekt för dig i Lisa Holm tråden. Jag själv postade under annat namn där.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Almost-there
Min spekulativa peng läggs på teorin att flickorna var vaccinskadade av gardasil, av många läkare kallade det värsta vaccinet och den största skandalen av dem alla i det avseendet.

Mammans obotliga cancer liksom flickornas öde ledde till det makabra beslutet att ta allas liv. Avskedsbrevet skulle då innehålla deras åsikter om vad som orsakat familjens skador vilket läkemedelsmaffian aldrig skulle tillåta se dagens ljus, speciellt då det kommer från en familj med hög social status.

...men som sagt, enbart spekulationer från min sida.
Jo, det är ju inte alls ett dugg konspirationsteoretiskt...
Citera
Medlem
Lostanddeliriouss avatar
https://www.theguardian.com/society/2017/sep/20/controversial-lightning-process-helps-children-with-chronic-fatigue-syndrome-me
Citera
2018-01-21, 22:11
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bananapie
Är det ngn som tänkt mer på att barnen hade borellia, denna hemska sjukdom kan orsaka fruktansvärda besvär. I Sverige är det inte accepterat med s.k kronisk borrelia. Men många människor åker just till Tyskland för att få behandling som inte erbjuds i Sverige. Man blir ofta idiotförklarad om man påstår att man inte blivit frisk efter en borreliainfektion i Sverige och föräldrarna kanske valde att kalla det för ME istället då denna diagnos åtminstonde är ngt accepterad. Borrellia är en epidemi och många människor dör av det. Rekommenderar ”under our skin” som är en dokumentär som påvisar just detta i Sverige ganska okända fenomen. Eftersom familjen sökte hjälp just i Tyskland så känns det som en trolig orsak, skammen med att ha barn med en ifrågasatt, på låtsas och ej accepterad sjukdom av läkarvården kanske knäckte denna högt ansedda familj

Här är en artikel om en svensk kvinna med ME som sökte behandling just i Tyskland:

https://www.expressen.se/nyheter/starka-stodet--till-me-drabbade-karin/
Citera
2018-01-21, 22:12
Medlem
Rikskrim08s avatar
Säker källa som inte kan avslöjas säger att de var scientologer. Att media inte skrivit om det kan jag möjligen förstå men samtidigt hade det varit relevant i den här exceptionella tragedin.
Citera
2018-01-21, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Så här skriver en kvittrare:

"Jag tycker dock att det är fel att ta upp familjen i Bjärred då det mesta är sekretessbelagt. Det blir bara antaganden som diskuteras om något vi vet så lite om."
Dessutom så kan de inte ens benämna Unrest korrekt, det är ingen serie utan en dokumentärfilm, så att de skulle ha koll på att flickorna verkligen led av ME bär ingen större trovärdighet.
Citera
2018-01-21, 22:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Du minns nog fel, jag tror inte jag skrivit i något inlägg vilka sjukdomar barnen misstänktes ha, jag kommer ihåg inlägget men det var inte jag som skrev det.
Jodå, jag är helt säker. Du hade fått pm om barnens sjukdom.
Citera
2018-01-21, 22:15
Medlem
KnackeredVonAnkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Precis, jag såg också den, och där var ju en ung flicka som hon skypade med, som var väldigt sjuk. Den här utmattningen de har går ju inte att jämföra med den trötthet man kan ha när man inte orkar gå upp ur sängen. Och så hemskt att ingen tror en inom sjukvården.....

Ja, där fanns ett par unga människor som insjuknat och andra som nu var äldre men blivit sjuka i unga år.

En del här i tråden har ju insisterat att ME deabbar inte unga.
Senast redigerad av KnackeredVonAnka 2018-01-21 kl. 22:17.
Citera
2018-01-21, 22:17
Medlem
Rikskrim08s avatar
En säker källa som ej kan röjas säger att de var scientologer. Har skrivits om det tidigare i tråden men nu är jag säker på att så var fallet.

Att inte media skriver om detta är synd för möjligen kunde det hindrat någon från att ansluta sig till dessa virrpannor. Handlar väl om något pressetiskt ställningstagande men det är ju ytterst relevant!
Citera
2018-01-21, 22:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wellwellwell
Ok. Vi har en ganska nyinsatt som inte fanns när huset byggdes. Hur denna familj hadr det kanske man kan se om det finns någon bild av deras hus? Finns något kamin-uttag/skorsten eller vad man säger

Jag har försökt att titta på det men det ser inte ut som det finns någon skorsten för kamin. Bilderna är väldigt suddiga på eniro, hitta, google
Citera
2018-01-21, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Feindflug
Jo. Det står A.H på 2 bilder. Sen finns det 2 st till som också heter A men efternamnet är inte H.
Här...
https://www.laget.se/BORGEBYFK_F03/Picture/393992

Vilken gullig tjej. Det känns som en hästspark i magen att titta på henne och veta att hennes liv slutade på det sättet. Så fruktansvärt meningslöst.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in