2018-01-21, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Det kan vara så att cancermedicinen gjorde ingen verkan på cancern. Avslutade Hanna medicinen och hade kvar cancern så hjälpte inte medicinen. Även om hon åt medicinen så skulle det inte hjälpa, sjukdomen kunde kanske inte botas och utgången kunde bara bli på ett sätt. Därmed ingenting sagt att det är så, det är bara ett troligt scenario
Beror lite på. Det tar ju lite tid innan man ser om cytostatika gjort verkan. Och kanske hon inte klarade att ta dom mer än en eller två gånger om hon blev så otroligt sjuk av den. Men svårt att veta när man inte ens vet vilken sorts cancer hon hade. Bröstcancer, pancreas, glioblastom (elak hjärntumör) eller vad det var. Men det handlar ju inte tråden om. Väldigt väldigt OT.
Citera
2018-01-21, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clanker
Bjärred är inte en sömnig pendlarort. Bjärred är Malmös Lidingö eller Göteborgs Kullavik. Det anses väldigt fint att bo där

Haha Malmös Lidingö det var ju något överdrivet......Max 30 hus i bjärred där folk har det över standard knappast status att komma ifrån bjärred.
Vissa delar av Limhamn och Ljunghusen är Malmös svar på Lidingö punkt slut.
Citera
2018-01-21, 21:54
Medlem
Hm! Kan värmen ha´ avstängts för att försvåra utredning om döds tidspunkt?
Citera
2018-01-21, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zoloko
Hm! Kan värmen ha´ avstängts för att försvåra utredning om döds tidspunkt?
Det tror jag inte spelade dom nån roll ärligt talat. Och tidpunkten att hittas verkade ju relativt viktig eftersom han visste att de skulle saknas både från skola och konferensen.
Citera
2018-01-21, 21:57
Medlem
Villianlols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Tidigare i dag såg jag dokumentären Unrest om ME. Det var fruktansvärt, jag saknar ord.

Vi vet ju inte om flickornas symptom var sådana att ME var en trolig förklaring men om det var så levde de under enorm påfrestning och plågor.

Läkarförbundet twittrade tidigare idag:

https://mobile.twitter.com/lakarforbundet/status/955120231428624384
Citera
2018-01-21, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Denstorakritikern
Haha Malmös Lidingö det var ju något överdrivet......Max 30 hus i bjärred där folk har det över standard knappast status att komma ifrån bjärred.
Vissa delar av Limhamn och Ljunghusen är Malmös svar på Lidingö punkt slut.

Där denna familjen bodde tillhör inte de "fina" områdena av Bjärred. De flytta nog dit för att det är nära Lund. Huset de har/ hade är som alla andra 70 tals hus. Helt vanlig tegel/trä villa byggt på 70 talet. Vi äger ett i ett annat samhälle men de ser likadana ut som i Bjärred. (Har bott i Bjärred förr och varit inne i många såna hus). De är lätta att bygga om därför är husen bra. Priset de köpte just det huset för har samma värde som husen på Löddesnäs (Likadana) de låg runt 3,5 milj. att köpa men ligger betydligt högre idag.
Citera
2018-01-21, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Min spekulation är att döttrarna var drabbade av sjukdomen som schelee nämnde för massor av inlägg sen. Den som drabbade barn i yngre tonåren. Kan inte finna inlägget eller komma på namnet på den nu. Iallafall så var den genetisk, och ledde till tidigt åldrande med minnesförlust och ett liv i rullstol. Det korta livet som fanns kvar. Snälla Schelee kan du inte uppdatera mig/oss om det.

Föräldrarna var naturligtvis utomsig av dåligt samvete för att ha gett sina barn denna förskräckliga sjukdom.
Och samtidigt som fruns cancer visade sig vara obotlig så tog dom detta fruktansvärda beslut.
Mina 2c

Möjligen Spielmeyer-Vogt?

Rekommenderar denna
http://www.socialstyrelsen.se/ovanligadiagnoser/juvenilneuronalceroidlipofuscinos#anchor_5

EDIT. Här nämns flitigt vikten av god livskvalitet. EXAKT de ord som återfinns i föräldrarnas brev. Det handlar alltså inte om föräldrarnas livskvalitet i första hand (som vissa envisas att tro) utan främst barnens livskvalitet.
Senast redigerad av Remark 2018-01-21 kl. 22:14.
Citera
2018-01-21, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sugerbra
Av såna tabletter av cellgift kan man må ordentligt dåligt så jag kan förstå om hon slutat med dem.
Jag skulle ta 4 ggr men klarade bara 2 helt, tredje kom de upp typ direkt så fick hon liknande men ändå inte kunde bli frisk förstår jag valet för hennes del.
Att ta barnen samma väg är dock inte ok

Jag har för mig - kan ha fel - att min vän som fick bröstcancer fick någon typ av hormoner efteråt som skulle minska risken för återfall. Hon tog dem inte heller, om jag minns rätt, men minns inte varför nu. Kan ha varit något sånt som H valde bort.
Citera
2018-01-21, 22:04
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Villianlol
Läkarförbundet twittrade tidigare idag:

https://mobile.twitter.com/lakarforbundet/status/955120231428624384

Så här skriver en kvittrare:

"Jag tycker dock att det är fel att ta upp familjen i Bjärred då det mesta är sekretessbelagt. Det blir bara antaganden som diskuteras om något vi vet så lite om."
Citera
2018-01-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P944
Min spekulation är att döttrarna var drabbade av sjukdomen som schelee nämnde för massor av inlägg sen. Den som drabbade barn i yngre tonåren. Kan inte finna inlägget eller komma på namnet på den nu. Iallafall så var den genetisk, och ledde till tidigt åldrande med minnesförlust och ett liv i rullstol. Det korta livet som fanns kvar. Snälla Schelee kan du inte uppdatera mig/oss om det.

Föräldrarna var naturligtvis utomsig av dåligt samvete för att ha gett sina barn denna förskräckliga sjukdom.
Och samtidigt som fruns cancer visade sig vara obotlig så tog dom detta fruktansvärda beslut.
Mina 2c
Du minns nog fel, jag tror inte jag skrivit i något inlägg vilka sjukdomar barnen misstänktes ha, jag kommer ihåg inlägget men det var inte jag som skrev det.
Citera
Medlem
Min spekulativa peng läggs på teorin att flickorna var vaccinskadade av gardasil, av många läkare kallade det värsta vaccinet och den största skandalen av dem alla i det avseendet.

Mammans obotliga cancer liksom flickornas öde ledde till det makabra beslutet att ta allas liv. Avskedsbrevet skulle då innehålla deras åsikter om vad som orsakat familjens skador vilket läkemedelsmaffian aldrig skulle tillåta se dagens ljus, speciellt då det kommer från en familj med hög social status.

...men som sagt, enbart spekulationer från min sida.
Citera
Bannlyst
Jag kan nu bekräfta från helt säkra källor att sjukdomen som flickorna led av var ME/CFS.
Senast redigerad av Frank.Einstein 2018-01-21 kl. 22:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in