2018-01-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raketpotatis
Haha, anonymt forum så tror jag klarar mig. Men klart att jag inte får ge ut sådana här uppgifter egentligen. Men att lämna ut någons elförbrukning känns rätt harmlöst.

Det handlar om nergång just denna dag, och nästan lika lågt under juldagarna.
Vad det är som drar eller ej kan vi icke se, vi ser bara förbrukningen men inte vad som drar.

Men du är nog inte lika annonym på Kraftringen.
Citera
2018-01-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag kan inget om mätare och sånt. Inte det minsta lilla. Men tänker att mor eller far helt enkelt sänkt eluppvärmningen så långt det går - men när den blir för låg så kanske en säkerhetsmekanism slår till? Eller nåt?

Det är mycket möjligt. Dom kan tex haft värme som ej varit elburen. Stänger dom då av sitt primära värmesystem kan det vara så att elementen börjar ta värme från elpatronerna tex, och då ökar elförbrukningen. Men det går bara att spekulera i det.
Citera
2018-01-21, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thesea
Någon kollega till Oskar hade ju skrivit typ " det som inte fick ske hände.." minns inte ordagrant.
Jag tänker att den personen visste att det var nåt allvarligt fel. Kan det vara så att Oskar inte kunde koncentrera sig på ditt arbete för oron kring vad mamman skulle kunna göra då han inte var hemma??

Jag tror att mamman var drivande i detta. Hon ville inte leva och i sin sjuka hjärna ville hon av nån sjuk anledning även ta med sig barnen!!

Jäkla mördare är vad dom är och inget annat.

Exakt så har jag trott ända sedan jag hörde om detta drama.
Citera
2018-01-21, 20:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg

Nej. Men dom känner inte mig som "Raketpotatis" där.
Citera
2018-01-21, 20:14
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Det är mycket möjligt, vi får ju bara in mätarställningarna men kan inte se vad det är som drar eller ej.

Och förbrukningen på lördagen var ej noll, men ca en femtedel av det som förbrukades innan i snitt. Var nästan lika lågt under juldagarna.

Efter förbrukningen gick upp på söndagen så har det hållit samma nivå, vilket jag tycker är mest skumt då det betyder ändå att något aktivt har gjorts under lördagen för att få ner förbrukningen. Eftersom förbrukningen är högre nu när ingen är där.

Kan någon visat på och deklarerat domedagen för övriga familjen? Av med lyse, minimalt med värme, adjö TV, bredband, dusch mm., och endast husets ventilationssystem på. Psykotiska spår via elmätaren?'
Mycket egendomligt!
Citera
2018-01-21, 20:15
Medlem
bjornebarns avatar
Citat:
Nej. Men dom känner inte mig som "Raketpotatis" där.

Nej, men de kan se under vems inloggning som det har skett sökningar på de avlidnas adress...
Citera
2018-01-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Är det där med elförbrukning en trådsanning, eller har ni fått nån från elverket att åka ut och kolla elmätaren? Vad f*n pågår egentligen?

Kan vara en trådsanning, men kanske sant på riktigt. Åka runt och läsa av elmätere gör man inte längre, de har fjärravläsning. Kanske postaren finns inom elnätsbolaget, blev nyfiken och tog sig en titt.
Hur har du kommit fram till att postaren inte skrev sanning?
Citera
2018-01-21, 20:18
Medlem
larsingvarsfrus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ribersborg

Var tyst med dig! Detta kan vara ett spår polisen förbisett!
Citera
2018-01-21, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Kan vara en trådsanning, men kanske sant på riktigt. Åka runt och läsa av elmätere gör man inte längre, de har fjärravläsning. Kanske postaren finns inom elnätsbolaget, blev nyfiken och tog sig en titt.
Hur har du kommit fram till att postaren inte skrev sanning?
Jag har inte kommit fram till nånsting. Ställde bara en fråga. Jag har inte följt just elmätningsdiskussionen. Men fick förklaring för ett antal inlägg sedan.
Citera
2018-01-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
Är det sättet det görs på som avgör om man lämnar ett medelande efter sig, eller vad menar du?

Båda två var jurister, så att det är korrekt utformat kan vi nog utgå från. Ett särskilt brev tror jag också fanns riktat till anhöriga. Inget jag vet. Just det kommer, självklart, aldrig nå allmänheten.
Citera
2018-01-21, 20:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Nej, men de kan se under vems inloggning som det har skett sökningar på de avlidnas adress...

Jag ser inte varför någon skulle bemöda sig med att kolla efter det. Men ja, skulle någon på Kraftringen verkligen veta vem jag är så går det. Att ge ut info om någons elförbrukning är något jag inte gör alls egentligen såklart, men detta fall känns rimligt med ett undantag. Trampar jag någon på tårna för att jag gav den infon ber jag om ursäkt.
Citera
2018-01-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
...

Anledningen till att modern begick självmord kan mycket väl vara för att hon dödade sina barn först och sedan inte kunde klara av att gå vidare (här finns det gott om exempel åt båda hållen när det gäller Münchhausen by proxy). Att fadern väljer att begå självmord när hela hans familj har dött, ja, det är inte så konstigt eller speciellt ovanligt det heller.

Problemet i den här tråden är att de flesta försöker spekulera utifrån sina egna sinnestillstånd (typ, "jag skulle aldrig begå självmord när jag finner att min fru har mördat våra barn och sedan sig själv, alltså kan fadern här aldrig ha gjort det!!!11!11", men det ni måste förstå är att olika människor tänker och fungerar olika. Det enda sättet att spekulera någorlunda objektivt i det här, tills vi har mer konkret fakta, är att utgå ifrån statistik över människor överlag.

Vilken statistik styrket mitt första fetade?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in