Citat:
Ursprungligen postat av
divadnil
Det tror jag också och det sa jag tidigt i tråden. Då fick jag mothugg att om man hittar sin familj så hänger man sig inte utan då ringer man 112. Men om han kommer hem, hittar sina båda döttrar döda och sin fru fortfarande i livet men i dålig kondition då hon har försökt begå självmord men inte lyckats. Vad har han för val då? Ska han ringa 112 och rädda livet på modern som vill dö och också sända henne i fängelse? Eller ska han avsluta hennes liv som hon ville och då själv hamna i fängelse? Eller ska han avsluta hennes liv som hon ville och därefter själv följa efter? Känns som att han inte hade några val. Om de skulle valt att göra detta tillsammans så borde de bäddat ner sig själva efter att barnen dött och druckit en dödlig dos tillsammans där de somnade i varandras armar. Jag är övertygad om att han hittade dem och att han då fick göra det han kunde, slutföra det mamman påbörjade och skriva ett förklarande brev. Kanske fanns det ett brev från modern också som var ämnat åt pappan. Det ryktades om två brev ett tag och att uppgifterna i breven var samstämmiga...
Låter mycket troligt att det är så här det har gått till. Jag tror mer på detta scenario än att det skulle skett i samförstånd.
Den här händelsen har verkligen krupit in under skinnet på en, jag har följt denna tråd sen dag 1, går liksom inte att släppa. Så förfärligt och tragiskt.