2018-01-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Orden terapi och behandling används synonymt även i andra artiklar och rapporter, läkar- och sjukhussidor, på Wikipedia etc. Ge dig!

EDIT: T ex i den stora rapport SBU gjort används termerna omväxlande för att variera språket.
"Frågeställning 1: Effekt av ljusterapi vid SAD?
Sex studier med medelhögt bevisvärde ingick i underlaget. Effekten av ljusbehandling var svårbedömd."
http://www.sbu.se/sv/publikationer/sbu-utvarderar/Ljusterapi-vid-depression-samt-ovrig-behandling-av-arstidsbunden-depression/

Det är fortfarande två helt olika metoder mot olika symptom. Det jag kan tänka mig var aktuellt i det här fallet var kronoterapi. Googla på det också så blir du ännu duktigare.
Citera
2018-01-21, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
En tekniskt möjlig förklaring; självmord genom koloxidgörgiftning. Kanske tagit in grillen eller fyllt en ev braskamin med grillkol, tänt på och stängt spjället. Huset värms upp och element / värmepump slår ifrån.
De förlorar medvetandet och när kolet brunnit ut svalnar huset och värmen slås på igen.
O vaknar upp och finner H medvetslös men vid liv och flickorna döda. Avslutar Hs och sitt eget på annat sätt.

Observera att det är en teknisk möjlighet, jag har ingen som helst info om att detta skulle ha hänt.

Känns som att huset är lite för stort för att detta ska funka. Har alla samlats i ett mindre rum så lär det fungera.

El förbrukningen är väl en trådsanning baserat på att någon kom på tanken att det går att kontrollera. Inget som faktiskt gjorts, än mindre med något presenterat resultat.
Citera
2018-01-21, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Det tror jag också och det sa jag tidigt i tråden. Då fick jag mothugg att om man hittar sin familj så hänger man sig inte utan då ringer man 112. Men om han kommer hem, hittar sina båda döttrar döda och sin fru fortfarande i livet men i dålig kondition då hon har försökt begå självmord men inte lyckats. Vad har han för val då? Ska han ringa 112 och rädda livet på modern som vill dö och också sända henne i fängelse? Eller ska han avsluta hennes liv som hon ville och då själv hamna i fängelse? Eller ska han avsluta hennes liv som hon ville och därefter själv följa efter? Känns som att han inte hade några val. Om de skulle valt att göra detta tillsammans så borde de bäddat ner sig själva efter att barnen dött och druckit en dödlig dos tillsammans där de somnade i varandras armar. Jag är övertygad om att han hittade dem och att han då fick göra det han kunde, slutföra det mamman påbörjade och skriva ett förklarande brev. Kanske fanns det ett brev från modern också som var ämnat åt pappan. Det ryktades om två brev ett tag och att uppgifterna i breven var samstämmiga...
Låter mycket troligt att det är så här det har gått till. Jag tror mer på detta scenario än att det skulle skett i samförstånd.
Den här händelsen har verkligen krupit in under skinnet på en, jag har följt denna tråd sen dag 1, går liksom inte att släppa. Så förfärligt och tragiskt.
Citera
2018-01-21, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frank.Einstein
Mm.. ikväll ska jag som god samhällsmedborgare gå runt i kvarteret och fråga om nån funderar på att mörda sina barn.

Nu handlade min ursprungskommentar om familjens s k anhöriga! Det är väl så i sanningens namn att alla berörda skäms nu för sin undfallenhet i detta fall.
Citera
2018-01-21, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du ställer frågorna - trådens deltagare presenterar svaren (förslagen) ..... snart är alla dina frågor besvarade...

Det är jag tacksam för. Det finns ju oändligt med frågor i det här fallet.
Citera
2018-01-21, 17:58
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Osakazuki
En tekniskt möjlig förklaring; självmord genom koloxidgörgiftning. Kanske tagit in grillen eller fyllt en ev braskamin med grillkol, tänt på och stängt spjället. Huset värms upp och element / värmepump slår ifrån.
De förlorar medvetandet och när kolet brunnit ut svalnar huset och värmen slås på igen.
O vaknar upp och finner H medvetslös men vid liv och flickorna döda. Avslutar Hs och sitt eget på annat sätt.

Observera att det är en teknisk möjlighet, jag har ingen som helst info om att detta skulle ha hänt.

Varför skulle de då skriva ett avskedsbrev, att de gemensamt beslutat att ta deras eget liv och mördat barnen?
Citera
2018-01-21, 18:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Aningslösheten i Sverige är total. Att iaktta familjemönster i vår omgivning är allas skyldighet. Det är inte OK att säga "vi visste ingenting".
Det är helt OK. Och jag tänker inte börja spionera på grannarna för att se eventuella avvikande familjemönster. För jag har ingen aning om hur ett mönster som leder till mord/självmord av en hel familj skulle se ut. Gör du det?
Citera
2018-01-21, 18:09
Medlem
Sorry men trettondagsafton var den 5 januari.
Trettondagjul var den 6 januari.

Rätt ska vara rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Zebrima
Den 6 januari var en lördag, trettondagsafton.
Svaret på att elförbrukningen var låg kan vara att familjen helt enkelt var bortrest till släkt e.d. under dagen. Kanske tog de farväl av sina nära och kära denna dag, ville träffa dem en sista gång. (De sade det såklart inte rakt ut)

Annars är detta en dag då många tar ner julbelysningen, vilket också kan ge lite skillnad i elen mot dagen innan.
Att den var högre igen den 7:e talar ju för att familjen fortfarande var i livet då.
Citera
2018-01-21, 18:11
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Sekretess på sjukdomar men ändå har det förekommit mycket skriveri om kroniskt trötthetssyndrom på äldre systern samt tendenser till detsamma på yngre. Så min undran är hur det kommer sig att man kan yppa saker om det medicinska tillståndet trots sekretess?

Media berörs inte av PUL eller olaga integritetsintrång. Däremot andra diffusa uppgifter från ingenstans är betydligt hårdare i dagsläget. Själva journalerna kommer ingen åt.
Citera
2018-01-21, 18:12
Medlem
wendy1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Tack.
Låter som troligt.
Stod ju Tyskland i tidningen.
Citera
2018-01-21, 18:15
Medlem
Natsass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bjornebarn
Jag hittar ingenting om att man kan erbjudas ljusbehandling i Belgien för ME. Jag vet inte varför folk har börjat spekulera i ME, men detta verkar ju då tala emot ME iaf...

Tyskland, inte Belgien
Citera
2018-01-21, 18:16
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Exakt! Det förefaller närmast som de brutit kontakten med de anhöriga. Pekar i fall också på stark kontroll.
Iochmed flytten ifrån sina respektive hemstäder , Sthlm ( Bromma ) & Gbg ( V Frölunda) till lilla Bjärred i Skåne isolerade de sej frivilligt Förövrigt är det ju vanligast att göra tvärtom så en flytt till Malmö eller Helsingborg med närheten till huvudstaden Köpenhamn hade väl varit närmare till hands Hur de lämnade sus&dus som de var uppvuxna i, för en sömnig liten pendlarort som Bjärred kan vi ju fråga oss
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in