2018-01-21, 13:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Drlacan
Nu vet jag inte om det alls är sant att de var i Belgien - men om - så finns en av de mest välkända läkarna som arbetar med ME i Belgien : dr Kenny De Meirleier

Tack.
Låter som troligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darten79
Återigen så tror jag att mamman hade en psykos/depression, hon ville avsluta sitt liv men redde inte ut att lämna kvar barnen i i livet, hon vill ha med sig dom till "himlen" Oskar visste det men kom hem för sent och tog då livet av sig i ren förtvivlan!
Det tror jag också och det sa jag tidigt i tråden. Då fick jag mothugg att om man hittar sin familj så hänger man sig inte utan då ringer man 112. Men om han kommer hem, hittar sina båda döttrar döda och sin fru fortfarande i livet men i dålig kondition då hon har försökt begå självmord men inte lyckats. Vad har han för val då? Ska han ringa 112 och rädda livet på modern som vill dö och också sända henne i fängelse? Eller ska han avsluta hennes liv som hon ville och då själv hamna i fängelse? Eller ska han avsluta hennes liv som hon ville och därefter själv följa efter? Känns som att han inte hade några val. Om de skulle valt att göra detta tillsammans så borde de bäddat ner sig själva efter att barnen dött och druckit en dödlig dos tillsammans där de somnade i varandras armar. Jag är övertygad om att han hittade dem och att han då fick göra det han kunde, slutföra det mamman påbörjade och skriva ett förklarande brev. Kanske fanns det ett brev från modern också som var ämnat åt pappan. Det ryktades om två brev ett tag och att uppgifterna i breven var samstämmiga...
Citera
Medlem
lindblomsgröns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HalHandyman
Berätta då för mig vad du kan lära dig av detta. Hur du ska ta livet av din familj? Tror det finns tillräckligt om det därute redan, bara att googla. Lära dig tyda tecknen som indikerar att grannarna är på väg att begå kollektivt mord/självmord så du kan göra en "orosanmälan" (populärt ord här)? Tror inte det. Lära dig något om de diffusa sjukdomar någon eventeullt har haft? Tveksamt.

Vi människor måste ändra oss och vara mera vaken vad som sker runtom oss, som förut lägga sig i det var bra, gäller även kriminalitet i allmänhet. Vi har blivit för anonyma i samhället ingen vet vad som händer bakom grannens dörr det är inte bra.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Varför det? Ingen vet vad som händer bakom stängda dörrar! Att skuldbelägga andra än föräldrarna ang de här morden är synnerligen smaklöst.

Aningslösheten i Sverige är total. Att iaktta familjemönster i vår omgivning är allas skyldighet. Det är inte OK att säga "vi visste ingenting".
Citera
2018-01-21, 13:20
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rodja
Bland de tjejer i den danska youtubelänken jag fick här, hade de flesta tränat mycket och även på elitnivå innan de fick vaccinet Gardasil. Till att gå från det till att inte orka någonting, det lockar ju mig att forska bara på det. Tack och lov att det görs nu i liten skala.

Vadå, vaccinera med Gardasil?
Citera
2018-01-21, 13:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Tack.... helt klart är det så. Gick lite fort där. Skulle bara ha skrivit att den åter ökade......
Ändock.... något kanske "ställdes i ordning" den 6/1.

En enkel "Norsk reset"
Citera
2018-01-21, 13:22
Medlem
vichy6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Aningslösheten i Sverige är total. Att iaktta familjemönster i vår omgivning är allas skyldighet. Det är inte OK att säga "vi visste ingenting".

Det håller jag helt med dig om! Generellt är vi för tysta när vi vet/anar vad som pågår inom stängda dörrar.
Citera
2018-01-21, 13:24
Medlem
Nyhetsmorgon igår;

TV4 Play: Den osynliga sjukdomen: Henriks sambo har varit helt sängliggande i 6 år http://www.tv4play.se/program/link?video_id=3952617
Citera
2018-01-21, 13:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av svenskinutid
Mm.. ikväll ska jag som god samhällsmedborgare gå runt i kvarteret och fråga om nån funderar på att mörda sina barn.
Citera
2018-01-21, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av charkoal
Såg att de översta kom med som är gammalt.
Det tror jag med att det var. Jag tippar på den 6/1 om jag nu ska gissa.

Citat:
Ursprungligen postat av KnackeredVonAnka
Så tänkte jag också då jag läste inlägget, familjen dog redan den 6e. Dock skrev postaren att förbruknkngen gick upp till vanlig nivå redan dagen efter. Då blir det ju svårare att förklar.

Det var nog ett troll?

En tekniskt möjlig förklaring; självmord genom koloxidgörgiftning. Kanske tagit in grillen eller fyllt en ev braskamin med grillkol, tänt på och stängt spjället. Huset värms upp och element / värmepump slår ifrån.
De förlorar medvetandet och när kolet brunnit ut svalnar huset och värmen slås på igen.
O vaknar upp och finner H medvetslös men vid liv och flickorna döda. Avslutar Hs och sitt eget på annat sätt.

Observera att det är en teknisk möjlighet, jag har ingen som helst info om att detta skulle ha hänt.
Citera
2018-01-21, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Lika lite som han pratade om sjukdomen, har han väl pratat om vilken behandling barnen genomgått. Åtminstone borde det varit konsekvent.

Han pratade om sjukdomen med dom som behövde veta.
Skola, bådas arb-givare, närmaste vänner.
Det är bekräftat.
Det är också kännt att många grannar visste om barnens sjukdomar, och att mamma hade cancer.
Däremot basonerade dom inte ut det över hela världen, men vem fan skulle göra det.
Citera
2018-01-21, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av RabiatBitch
Vad grundar du detta påstående på? Jag gick igenom en del forskning om ME. Studier av dödsorsaken bland dem som haft ME visade på hjärtproblem, cancer och självmord. Förutom självmord alltså inget märkligt jämfört med människor som INTE haft ME.
Cancer och hjärtproblem leder till för tidig död.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in