Citat:
Instämmer i allt du skrivit hittills!I min värld finns massor föräldrarna kunde gjort i sin desperation och hopplöshet, framför allt tagit stöd och hjälp av samhällets alla resurser och de egna familjemedlemmarna.
Att de inte gjort det tyder på att de själva varit psykiskt sjuka, tillhört någon sekt och upplevt att de inte blivit lyssnade på i den vanliga vården. Eller förstås att de haft något förfärligt att dölja.
Det finns inte på kartan att mord var den enda utvägen. SKÄMS alla ni som ens försöker antyda att det är försåeligt!!!
Att de inte gjort det tyder på att de själva varit psykiskt sjuka, tillhört någon sekt och upplevt att de inte blivit lyssnade på i den vanliga vården. Eller förstås att de haft något förfärligt att dölja.
Det finns inte på kartan att mord var den enda utvägen. SKÄMS alla ni som ens försöker antyda att det är försåeligt!!!
I detta nu håller jag på att läsa ikapp tråden och läser nu poster skrivna vid 19-tiden igår kväll. Jag har hela tiden ca 25 sidor kvar, hur fort jag än läser. Ja, jag försöker läsa allt noggrant och reflekterande. Men att hinna ikapp förefaller omöjligt och nu väntar trots allt äntligen sängen. Får väl se om det är 100 eller 150 sidor att läsa ikapp imorgon, när jag nån gång vaknar (efter ett enormt underskott av sömn den senaste veckan pga mitt engagemang i tråden).
Jag har hela tiden hävdat att det rimligaste är, att det är en hemsk familjehemlighet de velat ta med sig i graven, kanske incest. Att skammen är den största drivkraften för att kunna genomföra ett dåd som detta håller jag fast vid.
Scientologin, som flera inlägg har vittnat om, skulle också kunna vara en trolig förklaring.
Oskar har tydligen föreläst för scientologer i något sammanhang, vilket enligt en trovärdig postare inte hade kunnat ske om han inte varit medlem (denna föreläsning ska också gå att hitta på nätet).
En annan trovärdig postare bekräftade också att familjen flera gånger besökt kyrkan i Arlöv tidigare, men inte de senaste åren. Det rimmar med teorierna som framförts att de flyttat från Göteborg till Lund just för att komma närmare Arlöv, vilket är scientologernas högkvarter i Sverige.
Att de plötsligt för cirka två-tre år sedan inte längre verkar ha besökt kyrkan, kan bero på att de inte längre var välkomna. Detta skulle i sin tur kunna förklaras med att döttrarna nu käkade psykofarmaka, vilket enligt uppgifter är strängt förbjudet inom denna "världens farligaste sekt".
Föräldrarna kan mycket väl ha varit starkt hängivna scientologer sedan länge, som genom uteslutningen nu föll djupare ner i den kris de rimligen redan befunnit sig i.
Med tanke på att scientologer tror på själens odödlighet och någon slags omedelbar reinkarnation, kan detta vansinniga dåd vara en konsekvens av det.
Om det kan bekräftas att de var scientologer, och att t.ex. läkaren som skrev de diffusa intygen också är det, måste det få komma fram. Hoppas någon journalist tar tag i allt detta. Korten måste upp på bordet, så att samhället varnas för denna vedervärdiga sekt.
Tack och godnatt!