Citat:
Ursprungligen postat av
Memestar
Bosättningarna kan anses bryta mot internationell rätt.
Jag upprepar mitt citat från ICJ i annan tråd:
Citat:
The information provided to the Court shows that, since 1977, Israel has conducted a policy and developed practices involving the establishment of settlements in the Occupied Palestinian Territory, contrary to the terms of Article 49, paragraph 6, of the Fourth Geneva Convention which provides: “The Occupying Power shall not deport or transfer parts of its own civilian population into the territory it occupies.” The Security Council has taken the view that such policy and practices “have no legal validity” and constitute a “flagrant violation” of the Convention. The Court concludes that the Israeli settlements in the Occupied Palestinian Territory (including East Jerusalem) have been established in breach of international law.
Citat:
Idiotiska organisationer som BDS är medskyldiga till den palestinska regimens vägran till förhandlingar med Israel.
Sympatisörer som du är medskyldiga till att Israel kan fortsätta med sina krigsbrott. Palestinierna har som sagt inget att förhandla om på egen hand.
Det är ett helt klart brott mot internationell rätt och det faktum att bosättarna flyttar dig frivilligt har inget med saken att göra. Det är bara lagvrängeri som sionisterna ägnar sig åt för att försöka legitimera sina brott inför sympatisörer, vilka är det enda som tror på smörjan.
Citat:
Däremot håller jag fullständigt med om att den nya staten Palestina måste etniskt rensas på judar pga säkerhetsskäl.Detta innebär dock att de största bosättningarna måste annekteras av Israel, så att inte för många tvingas flytta
Bosättarna hade aldrig rätt att flytta dit. Marken är inte deras. Du vill belöna Israels krigsbrott genom att ge dem mark de inte har rätt till! Varför har du inte samma omtanke om alla palestinier som tvingats flytta när de sionistiska invandrarna erövrade Israel och drev ut befolkning?
Citat:
Nu börjar du igen... När det passar argument X påstår du att Israel skapades av FN och när det passar argument Y påstår du att staten skapades av terrorister. Bägge är fel!
Jag skrev inte att Israel skapades av FN utan att det skapades på ett FN-mandat. FN skapade inte Israel, men de lät det ske utan att skydda palestinierna. De blundade t o m för när deras medlare vart mördad och Israel mer eller mindre skrutit om det efteråt.
Hur var det sen med bevisen för att kollektiva bestraffningar är effektivt?