2018-01-20, 16:47
Medlem
Tjenare! Ännu en gång har jag satt mig i egen misär, mår fruktansvärt dåligt och motivationen är på noll. Tänder av från 600-1500 Mg om dagen av Tramadol (200 mg röda tabs). Tiden går så sakta att jag blir näst intill galen.

Idag är min 4:e dag utan någonting överhuvudtaget. Körde en äkta CT, gick från 1400 mg ner till 600mg sista dagen och sen tvärstannade jag. Att det kan vara skadligt är jag mycket väl medveten om därav så skulle jag subjektivt föreslå en nedtrappning med översikt av läkare.

Jag tar gärna emot tips & knep som gjorde er AT lite lindrigare, för att lida det förstår jag att jag förtjänar. Fan gått 6 månader nu med konstant knapprande EFTER att jag tog en CT sist och fick jobb i ett annat land så där var jag tvungen att gå Cold turkey, fanns inget val.

Idag ligger jag hemma och kör min avgiftning. Glott film nästan hela natten och dagen och även lirat lite dator games. Men vad har ni för tips på filmer under AT? verkar inte som min typiska genre skräck passar i detta scenariot av återhämtning.

Så folket, jag har svårt att få ner vad jag känner och vad jag vill i text men kort och gott: Vad kan jag göra för att underlätta under dessa första dagar/veckor.

vill även tillägga att jag har ingen runtomkring som kan få reda på detta så känner mig desperat ensam och uppskattar alla svar, åsikter eller funderingar.
Senast redigerad av martinjeeesss 2018-01-20 kl. 16:50.
Citera
2018-01-20, 17:02
Medlem
WitnessTheFitnesss avatar
Jag personligen tycker nog mer om att uggla igenom serier istället för filmer. Det blir lite bättre flöde på fröken Ur då, åtminstone för mig. Tips på bra serier för att få dagarna att gå kan vara följande: Sopranos, Blacklist, Breaking Bad, Prison Break, Blindspot, Rick & Morty och så vidare. Ska du dras med filmer likförbannat så kan jag tipsa om: Watchmen, Inception, Requiem for a Dream och så vidare. Är rätt dragen nu så kommer inte på några fler för tillfället!
Citera
2018-01-20, 17:08
Medlem
BDnrjs avatar
Har gått igenom en svår at av tram för ungefär ett halvår sen. Se till att duscha ofta så du inte börjar kallsvettas frysa om vartannat. Håll dig sysselsatt blogga chatta häng på forum. Kunde personligen inte fokusera tillräckligt för att kolla på film eller serier. Prata med folk som gått genom samma sak. Pm om du vill.
Citera
2018-01-20, 17:08
Medlem
Tack för svar ! mycket uppskattat för tipset

Blir nog lite Watchmen Ikväll då

Lyckas äta och få ner lite vitamin tabletter o.s.v så är inte så förfärligt som min första AT . Men det är väl mer det psykologiska som behöver lite mer uppmärksamhet, men visst är det så att du har bara ingen ork överhuvudtaget att ta tag i dig som människa de första veckorna....
Senast redigerad av martinjeeesss 2018-01-20 kl. 17:11.
Citera
2018-01-20, 17:17
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar

Drogakuten --> Drogrehabilitering
/Moderator
Citera
2018-01-20, 18:20
Medlem
Serier, soppa och lopramid i mängder.
Låt tiden ha sin gång så kommer du må bättre och bättre för varje dag när det värsta har gått över.
Citera
2018-01-20, 20:09
Medlem
loperamid tänker jag inte stoppa i mig i mängder som en del föreslår :P har endast Ipren tillgänglig. Aa får bli så , har märkt att jag personligen har de svårt att ligga stilla eller sitta stilla. Men samtidigt är det också det enda jag orkar göra -.-'
Citera
2018-01-21, 10:24
Bannlyst
Loperamid, säg 16 mg kan nog hjälpa en del. Jag har aldrig fått några problem och jag har stoppat i mig 32 st på ett dygn. Ta 12-16 mg och prova, jag tror att du kommer må bättre.

Annars rekommenderar jag SitComs såsom;
Seinfeld, Friends, Curb your Enthusiasm och Frasier mfl. Annars komedier som Anchorman, Police Academy 1-8, Wedding Crashers, The Campaign etc. Allt som får tiden att gå fortare. Försök att ta en promenad (räcker med 10-15 minuter) varje dag i alla fall och ät och drick regelbundet.

Har du sömnmedel och ångestdämpande? Säger inte att du ska byta ett missbruk mot ett annat, men CT är så in i helvete jobbigt. Jag skulle också starkt rekommendera att inte se filmer eller serier som får dig att tänka på droger, eller där det brukas droger.
Senast redigerad av DEPRESSIV 2018-01-21 kl. 10:27.
Citera
2018-01-21, 12:32
Medlem
i film väg var den nya trainspotting väldigt underhållande likt dom andra sjuk som vanligt. kanske passa när man kliver av opiater inte vet jag.
Citera
2018-01-21, 13:33
Medlem
QxZtVyPrQ9981AZXs avatar
(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

(FB) Tråden om substanser som nollställer ALL tolerans mot droger/mediciner

Lycka till!
Citera
2018-01-21, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DEPRESSIV
Loperamid, säg 16 mg kan nog hjälpa en del. Jag har aldrig fått några problem och jag har stoppat i mig 32 st på ett dygn. Ta 12-16 mg och prova, jag tror att du kommer må bättre.

Annars rekommenderar jag SitComs såsom;
Seinfeld, Friends, Curb your Enthusiasm och Frasier mfl. Annars komedier som Anchorman, Police Academy 1-8, Wedding Crashers, The Campaign etc. Allt som får tiden att gå fortare. Försök att ta en promenad (räcker med 10-15 minuter) varje dag i alla fall och ät och drick regelbundet.

Har du sömnmedel och ångestdämpande? Säger inte att du ska byta ett missbruk mot ett annat, men CT är så in i helvete jobbigt. Jag skulle också starkt rekommendera att inte se filmer eller serier som får dig att tänka på droger, eller där det brukas droger.

Är inne på dygn 5 nu så klarat mig än så länge utan loperamid, så det tänkte jag hålla!

Tack för serie-film tipsen!

Jag hade tillgång till xan, imo men under min sista dag så drog jag ner en hel del under mina två sista dagar med Tram(hade sån ångest). Så inget hjälpmedel förutom CB. Just suget är inget problem överhuvudtaget. Det är just ensamheten och ovissheten om framtiden som är det värsta, har inte någon att prata med det jag går igenom, får inte komma ut.
Citera
2018-01-21, 20:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av martinjeeesss
Är inne på dygn 5 nu så klarat mig än så länge utan loperamid, så det tänkte jag hålla!

Tack för serie-film tipsen!

Jag hade tillgång till xan, imo men under min sista dag så drog jag ner en hel del under mina två sista dagar med Tram(hade sån ångest). Så inget hjälpmedel förutom CB. Just suget är inget problem överhuvudtaget. Det är just ensamheten och ovissheten om framtiden som är det värsta, har inte någon att prata med det jag går igenom, får inte komma ut.
Är du i Sverige nu eller är du där du fick jobbet? Om du inte har någon att prata med och det inte får komma ut i din bekantskapskrets att du missbrukat så kanske NA (eller liknande om du befinner dig utomlands) kan vara ett alternativ. Det ska vara helt anonymt. Jag har aldrig varit på ett sådant möte själv men dit går människor med milda missbruk, tunga missbruk och även de som håller på att sluta men behöver tala av sig och behöver stöd från andra.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in