Citat:
Ursprungligen postat av
ludde1989
Har tre paket som beställdes för 2-3 dagar sedan som ligger alla runt 100kr. Tror ni jag får avgiften?
Garanterat nej.
Det är bara ett förslag som skall presenteras senast den 1 Mars från postnord.
Implementeringen sedan kommer att bli en logistisk mardröm som kommer ta ännu längre tid.
Långt innan det här blir infört kommer Svensson att sluta beställa från Kina.
Då kommer även antalet paket/brev att minska rejält, och först då kanske dom får rätsida på det.
Tror dock fortfarande att Kineserna kommer att ha sista ordet i den här diskussionen.
Sparkar man dom på pungen med en miljardförlust, räkna med repressalier...
Om vi som första land i Europa, lyckas med den här "moms från första kronan" policyn,
kan det sen sprida sig som en löpeld i resten av EU.
Kineserna kommer att göra allt för att motarbeta detta.
Dom kan lätt slå undan benen för Svenska företag i Kina, eller flytta volvo jobb utomlands.
Jag lovar, dom kommer inte ta det här utan en fight.
Vem tror du vinner ett handelskrig mellan Sverige och Kina, som har LIIITE större muskler
än oss!.