Citat:
Ursprungligen postat av
grelin1999
Den som bryr sig sig om svenska jobb borde vara glad.
Gissar att Clas Ohlson ökar på börsen idag.
Det är givetvis ohållbart att mer och mer pengar slussas direkt till Kina istället för att man betalar skatt och moms på det i Sverige.
Posten har dementerat att avgiften blir 125 kr.
Men posten tar en hanteringsavgift för att göra importdeklaration. Borde inte vara så svårt förstå. Det är samma för företag (företag betalar f ö 220 kr + moms, privatpersoner endast 100 kr + moms)
den dagen som jag ser att skattepengarna går till de saker som de var ämnade till, dvs skola/sjukvård/polis/brandkår/pension och vägarbete osv, då kan jag känna att det är jättebra med skatter.
men vad har vi? 200k araber som skattebetalarnas pengar går till under rubriken "vi tjänar på dem" brottsligheten ökar, nej jag säger inte att alla gör det men det är fortfarande de intagna som står för den stora ökningen.
varför skulle jag som skattebetalare vilja ha mer skatter när jag inte ser att ett skit går till min egen vinning? lite som att du skulle gå i mataffären och tiggaren utanför tar 50% av all din mat, vad har den för anspråk på din mat?
vi ska vara en humanitär stormakt? vilken bullshit, vi använder svenskarna som slavar för att få hit en grupp personer som inte har något här att göra.