2018-01-21, 00:12
Medlem
Jag har fått information om att den äldre dottern har klart uttalat tankar på att begå suicid. Jag kan omöjligen bedöma sanningshalten, så jag vill inte ens ta den diskussionen. Det är en annan källa än den jag fått korrekt information av, jag tror den här källan på att den äldre dottern hade livsleda kan nog stämma.

Ni får ta det för vad det är. Det påverkar åtminstone mina tankar en hel del.
Citera
2018-01-21, 00:12
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Nej, men en återblick om sjukdomarna som är oklara i sammanhanget. Det ser ut som inte ens medias krimreportrar har klart för sig vad för sjukdomar det handlat om. Dessutom är expertisen det mest angelägna att lyssna på då såna här mord och självmord sker.

Tidningarna kan inte skriva något detaljerat om sjukdomar i familjen eftersom det är sekretess på att få sådana uppgifter. De vill inte skriva något på hörsägen som sedan visar sig fel.
Citera
2018-01-21, 00:13
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag har fått information om att den äldre dottern har klart uttalat tankar
Ni får ta det för vad det är. Det påverkar åtminstone mina tankar en hel del.

Ett uttalande som indirekt är förtal av avliden, och som är den mest osmakliga hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tidningarna kan inte skriva något detaljerat om sjukdomar i familjen eftersom det är sekretess på att få sådana uppgifter. De vill inte skriva något på hörsägen som sedan visar sig fel.
Då formulerar man sig inte som media gör. Så dom har inget eftersom den biten från skolans handlingar som dom tagit ut är sekretessbelagda.
Senast redigerad av Moosky 2018-01-21 kl. 00:16.
Citera
2018-01-21, 00:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Håller med! Hur kan man ens komma på att döda sina barn? Detta med incest har ju diskuterats. Är det helt avskrivet?

Nej... men det räcker nog inte att du bara säger att det var Incest.
Då får du nog i så fall komma med relevanta belägg.
Annars är du nog ute ur matchen.
Incest är nog långsökt..... vi körde det racet för 7 - 8 dygn sen.
Citera
2018-01-21, 00:16
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tisdagsgrisen
Det där är bara koketteri. Som ett litet barn: "Jag har en jättefin sak här men jag tänker inte låta dig titta på dig för du är dum!" Bara för att demonstrera någon sorts betydelse eller makt. Det finns ingen mening överhuvudtaget med att säga som ni gör. Vad gör ni för skillnad? Lyckas ni uppfostra någon? Vill vi som är vuxna bli uppfostrade? Nej.

Och hur illa har folk betett sig här? Knappast sämre än någon annanstans. Att visa vördnad – ge specialbehandling – för någon anonym som säger sig ha mycket information och låta bli att ifrågasätta är inget alternativ. Tagga ner, dela med er eller var tysta. Här hjälps vi åt för att försöka förstå vad som hänt.

Precis. Här hjälps vi åt.
Jag bekräftar att det som kommit fram är sant. Inte behöver jag tillföra mer än så.
Bekräftelse på sann källa är det folk söker och det får dem. Gång på gång. Av flera av oss i tråden.
Finns säkert flera som tiger. Säkert sitter de på sin tron och ser på hur hyenorna sliter i sanningen som kommit fram...
Citera
2018-01-21, 00:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik Öst
Du har förmodligen , vad vi vet just nu fångat in allt i ett nötskal men naturligtvis undrar man fortfarande om döttrarna verkligen inte ville det här eller om dom var med på det.

Jag försöker vrida och vända på det här precis som alla andra i tråden men jag tror att man nog som pappa eller mamma ,om det skulle vara så , skulle dåna i golvet om dottern plötsligt sa "pappa/mamma jag vill inte vara med längre"!

Det här är bara vad som skulle kunnat hänt.
Som sagt tidigare, vänta in utredningen så får vi se!
Jag TROR inte att barna var med på detta.
Nåns kan bekräfta ?
Citera
2018-01-21, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Det kanske visst nämns. Men polisen valt att inte gå ut med det?
Varför skulle man utelämna just det ? Nej, det är inte troligt att de skulle utelämna den informationen!
Citera
2018-01-21, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Realisten73
Detta må kanske vara långsökt och ett idiotiskt tänk. Men detta är ändå ett öppet forum där vem som helst får skriva vad som helst (inom lagens ramar).

Vem och vad säger att pappan och mamman dödat sina barn? Ett självmordsbrev signerat av dom själva? Vem kan garantera äktheten i det?

Varför kan det inte funnits en 5:e person inblandad? En som tvingat föräldrarna att skriva ett självmordsbrev och sen skriva under med sina signaturer innan de själva blev mördade genom att tvingas dricka gift et.c

Motivet till att ha ihjäl en hel familj och sen få det att se ut som ett självmord skulle ju i detta fallet kunnat vara pengar. Familjen var välbärgad och pengar fanns det med all säkerhet gott om.

Nu är det väl dock så att det är föräldrarna som haft ihjäl sina döttrar och sen tagit sina egna liv av daga, men tanken på att det kan finnas fler inblandade är ett lockande och möjligt scenario.

Hade kåken något övervakningssystem? Har ej följt hela tråden, så det kanske är bevisat och finns på film att det är föräldrarna som mördade sina barn? Finns det något sånt övervakningsband som bevisar det? För om det inte gör det, så borde polisen inte låsa fast sig vid ett endaste scenario, bara för att de hittat ett självmordsbrev som likväl kan vara falskt i det avseende att mördaren tvingat paret att skriva det innan avrättningen.

En tanke som sagt. Man ska aldrig låsa fast sig vid en teori när det finns fler.

/ Realisten

Och det är sådana här härliga inlägg om konspirationsteorier som skapar myten om foliehattar på FB.
Citera
2018-01-21, 00:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TAD2
Kroniskt trötthet ja. ME är ej bekräftat som så många gånger påtalat i denna tråd. Mycket ovanligt att någon drabbas i den åldern, och sedan mycket ovanligt att det drabbar två i samma familj och i samma ålder om det inte är ärftligt.

För kännedom!
Döttrarna insjuknade under mellanstadiet i en trötthetsåkomma, kanske ME/CFS, kanske narkolepsi, jag vet faktiskt inte...Dock var sjukdomen bevisligen plågsam, så till den grad att föräldrarna valde att avsluta deras liv eftersom sjukdomen/åkomman sannolikt ansågs obotlig, prognosen var dålig helt enkelt. Det innebär INTE att de var döende. De hade säkert kunnat haft ett långt liv, ett lång eländigt och plågsamt liv isåfall, om vi nu ska tolka föräldrarna. Trötthetsåkommor kan vara starkt funktionsnedsättande och innebära ett stort lidande för den drabbade. Det är även en anhörigsjukdom och som drabbad är man helt beroende av den hjälp man får av närstående.
Vidare verkade flickorna friska, söta, krya, glada, pigga och normala innan sjukdomsdebut. De hade kompisar, sportaktiviteter, det vill säga ett normalt liv, som vilka flickor som helst i den åldern. Det finns absolut inget som talar för ärftlig medfödd sjukdom. Något har hänt de senaste åren? Frågan är vad och varför????
Må de nu vila i frid, allihopa.

GODNATT!
Citera
2018-01-21, 00:21
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Strandslendan
Val av tidpunkt var ändå ganska logisk tycker jag, man har varit ledig och pratat igenom detta, man gjorde det i och med att ledigheten var över. Samtidigt så man varit ledig har man varit hemma och utsatts för familjens tragik och fått tänka mycket på bara detta. Tänk er, barnen kanske inte ens var vakna på julaftonen, där låg julklapparna under granen orörda.

Apropå lilla flickan som också blev sjuk i en ovanlig sjukdom. Med tanke på att sjukdomen är ovanlig och två flickor i samma familj drabbas. Kan hon ha simulerat sjukdomen för att få vara hemma med syster och mamma? Måste ändå vara oroligt för henne att vara i skolan medans mamma och syster är hemma och mår mycket dåligt. Samtidigt bör hon vara expert på sjukdomen då hon observerar sin syster under så lång tid.

Det här sista lär ha reserverat en plats i helvete för mig. Men det var inte alls menat som illa tanke mot henne utan tvärt om en sådan handling hade varit fint av henne för att få vara hemma med de som mådde dåligt. Men visst hade hon sedan sett hur ledsna alla blev över hennes insjuknande hade hon nog blivit frisk igen, så tanken är nog helt vrickad.

Du kan absolut ha en poäng.
Finns inget som säger emot, i alla fall.
Citera
2018-01-21, 00:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moosky
Ett uttalande som indirekt är förtal av avliden, och som är den mest osmakliga hittills.

Då formulerar man sig inte som media gör. Så dom har inget eftersom den biten från skolans handlingar som dom tagit ut är sekretessbelagda.
Nej, varken indirekt eller direkt. Det är inte klandervärt att vilja ta sitt eget liv eller uttrycka suicidtankar 2018, din syn på personer med psykiska sjukdomar är lite obehaglig, tycker du verkligen så om personer som vill ta sitt liv?
Herregud vilken nivå vi diskuterar på, jag nyper mig i armen.
Citera
2018-01-21, 00:23
Medlem
Mooskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag TROR inte att barna var med på detta.
Nåns kan bekräfta ?

Skall någon bekräfta vad du tror eller vad menar du? Polisen bekräftar att barnen inte är inblandade i att vilja dö. Det räcker för en verifierbar källa. SVt direkt intervju med polisen. Har du verifierbar källa på vad du tror?

Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Nej, varken indirekt eller direkt. Det är inte klandervärt att vilja ta sitt eget liv eller uttrycka suicidtankar 2018, din syn på personer med psykiska sjukdomar är lite obehaglig, tycker du verkligen så om personer som vill ta sitt liv?
Herregud vilken nivå vi diskuterar på, jag nyper mig i armen.

Nej du är obehaglig som inte har några gränser, och det är förtal av avliden. Du påstår något som skadar den avlidnas rykte och olaga integritetsintrång då det gäller sjukdomar. Adios.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in