2018-01-20, 23:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av MorT2
Vi är åtminstone tre som tar kampen mot statistik-ligan tillsammans med dig.
Vi alla har samma information från olika källor så detta ÄR vad som inträffat.

Trevlig kväll!

Just det.
Du har bidragit med suverän information.
Du är också den enda som troligen sitter på ett foto på Hanna.
Riktigt bra.!!!
Så vi får absolut inte glömma MorT2
Tack !
Citera
2018-01-20, 23:45
Medlem
Jag förstår att pappan valde att ta bort sin information från nätet innan det hemska inträffade. Han visste förmodligen att detta, dvs tråd på flashback och spekulationer i övrigt på nätet/ i samhället skulle inträffa, och ville ge så lite som möjligt åt spekulanterna.
Citera
2018-01-20, 23:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nytt i fallet. Kan inte kopiera i mobilen. Expressen.se...

Att en "expert"/forskare har uttalat sig om att fallet är "extremt svårt att förstå"? Jo man tackar.

Ni behöver inte bemöda er.
Citera
2018-01-20, 23:46
Medlem
MorT2s avatar
Citat:
Ingen mer info fr mig i alla fall.
Vad föräldrarna kände, vad grannar tänkte/trodde/visste anser jag vi behåller själva. Få av dessa informatörer har krävt att vi ska meddela här. De vill bara förmedla.

Precis.
Jag har inte delat någon info alls i tråden pga dessa gamar. Dem finns i alla trådar men så här illa har jag aldrig varit med om. Och jag har följt många trådar om stora händelser.

Det som redan delats av dig och några andra är sådant som även jag fått från källor. Dvs att det inte är skitsnack.
Tråkigt för dem som vill veta mer för att förstå handlingen som inträffat när andra saknar på de EQ och IQ och drar ner hela tråden med sig i statestikträsket
Citera
2018-01-20, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Har nu förstått att du faktiskt haft information från säkert håll. Själv blev jag mycket tveksam till uppgifter som kom i början- och högst tveksam om att polis läckt-detalj uppgifter osv.
Brevet som nu delgetts till allmänheten, det räcker som förklaring till deras motiv.
Att luska efter information eller om ekonomi, eventuella sjukdomar det är liksom inte relevant längre.

Suicid ja, ett stort problem men här fanns ändå signaler.
Det är mer än tragiskt. (Även unge mördaren i Ulricehamn, valde självmord.)
Alla självmördare har olika motiv och vad som finns inuti en annan persons själ går inte alltid att förstå i tid.
Killen i Ulricehamn tog livet av sig efter han topsats och fattade att han skulle åka dit. Han tog inte livet av sig pga brottet. Han upptrådde fullt normalt innan topsningen.
Citera
2018-01-20, 23:48
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Precis som du skriver så hade de goda ekonomiska förutsättningar och även goda förutsättningar pga deras ställning i samhället. Finns många som kämpar med svåra diagnoser och som är ensamstående och inte har ekonomin att kunna gå ner i tid alls och där skolan inte är lika förstående. Måste som sagt vara något mer som ligger bakom. Ingen frisk människa dödar sina barn.

Håller med! Hur kan man ens komma på att döda sina barn? Detta med incest har ju diskuterats. Är det helt avskrivet?
Citera
2018-01-20, 23:48
Medlem
vargaretass avatar
Citat:

https://www.expressen.se/nyheter/expert-om-bjarred-fallet-extremt-svart-att-forsta/
Citera
2018-01-20, 23:52
Medlem
Erik Östs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Jag kommer inte heller dela nått mer nu, precis som scheele, picasso2, och någta fler som väljer att hålla info för sig själva istället.
Bara idioter i tråden, pallar inte.
Detta är en kopia på info som vi fick för länge sen.
Gör vad ni vill med den, och ingen ide att fråga hur mamman dog.... den infon kommer inte ut nu.

Korta drag på vad vi har delgett och kontrollerat med varandra från säkra källor, och detta är bekräftat.
Mamman hade obotlig cancer, och barnen hade någon odiagnosticerad, eller åtminstone, inte botbar sjukdom som gör att de inte klarar ett normalt liv.
Allt har fallit ihop vad gäller drömmar och framtidshopp för familjen.
När blåljus kommer:

Video och avskedsbrev ligger på köksbordet, mamma och pappa har planerat detta för hela familjen.
Beslutet var gemensamt, och det sägs att mamman var drivande till beslutet (obekräftat)
Barnen ligger prydligt och snyggt i sina sängar, nerbäddade med vördnad och omsorg. Cocktailen fungerade bra för dem, och de somnade in lugnt och stilla, stackarna !
Sedan blir det knepigt, mamma har tagit samma cocktail, men hon dör inte, och det blir sedan en detalj som inte tänker nämnas i tråden, men pappan hjälper henne, och hon dör till slut.
Pappan dör sist, han hänger sig i hallen/vardagsrummet.
Det finns inget knepigt egentligen, det är vad det är.
Jag dömer ingen i huset, skulle inte drömma om att göra det.
JAG skulle inte kunna tänka mig att göra nåt sånt här, men om man satt i exakt samma sitts? Vem vet vad man gör då?
nu tänker inte jag säga mer, men jag kan säga att man mycket tidigt i utredningen förstod att detta skedde i samförstånd.
Det finns dock några detaljer jag är osäker på, ni får gärna reda ut dem.
Ville barnen dö?
Fanns det religiösa motiv? en tanke på att mötas i "livet efter döden", jag tror åtminstone barnen och mamman var troende kristna?
Så för sista gången.... så här var det, och ni får tycka vad ni vill om detta.
Jag har inte varit på plats, men det finns väldigt pålitliga källor som har det.
Jag är bara budbärare, tillsammans med fler här såklart.
Ha en trevlig kväll.

Du har förmodligen , vad vi vet just nu fångat in allt i ett nötskal men naturligtvis undrar man fortfarande om döttrarna verkligen inte ville det här eller om dom var med på det.

Jag försöker vrida och vända på det här precis som alla andra i tråden men jag tror att man nog som pappa eller mamma ,om det skulle vara så , skulle dåna i golvet om dottern plötsligt sa "pappa/mamma jag vill inte vara med längre"!

Det här är bara vad som skulle kunnat hänt.
Som sagt tidigare, vänta in utredningen så får vi se!
Senast redigerad av Erik Öst 2018-01-20 kl. 23:56.
Citera
2018-01-20, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Att det yttrats av både bekanta, skola och media att barnen led av kronisk trötthet/ME. Att en barnläkare ställt den diagnosen är dock osannolikt. Den betraktas ej ärftlig.

Kroniskt trötthet ja. ME är ej bekräftat som så många gånger påtalat i denna tråd. Mycket ovanligt att någon drabbas i den åldern, och sedan mycket ovanligt att det drabbar två i samma familj och i samma ålder om det inte är ärftligt.
Citera
2018-01-20, 23:53
Medlem
HGs avatar
Citat:

Inget nytt i fallet. Bara en expert som tycker till.
Citera
2018-01-20, 23:54
Medlem
Hade nu föräldrarna varit helt överens om detta borde de också dött på samma sätt, tex genom att båda tog gift eller genom hängning. Det låter märkligt att mannen var tvungen att ”hjälpa” hustrun att dö (Hur man nu kan veta det). Och att först när han försäkrat sig att övriga var döda, tagit sitt eget liv.
Citera
2018-01-20, 23:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av scheele
Jag tycker fler skulle läsa detta ingående, så har vi en något mer gemensam plattform, de som vill skriva av sig hur dåligt de mår och hur elaka alla måste vara kan väl se om de får bättre respons på psykologiforumdelen

Precis som mäster-detaktiven scheele säger.
Hitta infallsvinklar, hitta tips, åk förbi huset, prata med nån, googla nått....ex någon skärpt person fick tag i el-förbrukningen till huset... allt var normalt, utom den 6:e och sen blev den normal igen.
Varför då.... vad kan ha hänt den 6:e.
Vi har ett tidsutrymme mellan nyår och 9/1, när dog dom, vilken dag... soptunnorna stod ute
4, 5/1.... varför...kontakten med konferens-kollegan ..... Allt normalt innan nyår, sen hände nått, vad? kanske nått med mammas cancer.
HJÄLP TILL NU !! Istället för att gnälla över att alla killar är dumma, och att detta inte skulle hänt, för : DET HAR HÄNT, och vi slösar bort tid på tjafs.
Hjälps vi åt så löser vi kanske det här.
Vi är bara enkla, men viktiga människor.
Kram på er alla !!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in